Gå til innhold

Ville dere bedt om en annen yrkestittel og i så fall hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes yrkestittelen jeg har er litt misvisende. Vurderer å høre om å få en annen.

Pr. i dag er jeg sentralbord/resepsjonsmedarbeider.

Jeg er sentralbordet, men det er en bitte liten del av jobben min. Når tlf. ringer hos meg ringer den også hos flere andre på kontoret. Ofte rekker jeg ikke å ta den før andre har tatt den. Dvs. at den har ringt 1-2 ganger.

Jeg har en rekke oppgaver som gjør at jeg ikke kan slippe det jeg holder på med på sekundet, i tillegg går jeg fritt rundt på huset siden andre også svarer tlf. Normalt sett er man på et sentralbord lenket fast til plassen sin.

De andre oppgavene jeg har er bla. og bistå kundeansvarlig med kundeopprettelser, utsendelsen av fakturakopier/kontoutdrag/åpen post lister, endringer på kundeforhold, utsendelser av faktura på mail, ansvar for visse deler av bilparken, inn og utgående post + masse annet. Det med kundene tar det meste av dagen.

Har jobbet med sentralbord/resepsjon i 17 år og noen steder har jeg hatt andre små oppgaver ved siden av. Denne jobben har jeg hatt i ca 6 mnd og synes at sentralbord/resepsjonsmedarbeider er feil tittel.

Ville dere sagt at kontormedarbeider er riktigere, eller er det en annen tittel som dere mener er riktigere ut fra det jeg sier om arbeidsoppgavene her?

Jeg tenker litt på en fremtidig cv.

Anonym poster: e5a8aee2ffec2c964a544af2b934d977

Skrevet

Sekretær eller kundekonsulent/veileder.

Anonym poster: 783403083ffe3df25fe953f4d9f0f0a6

Skrevet

Kontotassistent høres jo dekkende ut.

Anonym poster: 41af203165fe34f52961969eab4e3d15

Skrevet

Kontorassistent med hovedansvar for resepsjon

Anonym poster: 9ed3046cb40d2e7bccfc9b98e28dace7

Skrevet

Hva med administrasjonsmedarbeider?

Anonym poster: 680cef11e2a30d1fe8859a7c37d99e70

Skrevet

Syns srntralbird/resepsjon høres rett ut jeg..du gjør ialllfall det sammesom de i den syillinga hos oss gjør..er ikke barebare å få en annen stillingskode..har med hvilke stillingsbenevnelser som finnes og lønn og alt ift. stillingen og arb.plassen..

Anonym poster: aefa1d320ba0ed669de6140cc3e4695f

Skrevet

Synes yrkestittelen jeg har er litt misvisende. Vurderer å høre om å få en annen.

Pr. i dag er jeg sentralbord/resepsjonsmedarbeider.

Jeg er sentralbordet, men det er en bitte liten del av jobben min. Når tlf. ringer hos meg ringer den også hos flere andre på kontoret. Ofte rekker jeg ikke å ta den før andre har tatt den. Dvs. at den har ringt 1-2 ganger.

Jeg har en rekke oppgaver som gjør at jeg ikke kan slippe det jeg holder på med på sekundet, i tillegg går jeg fritt rundt på huset siden andre også svarer tlf. Normalt sett er man på et sentralbord lenket fast til plassen sin.

De andre oppgavene jeg har er bla. og bistå kundeansvarlig med kundeopprettelser, utsendelsen av fakturakopier/kontoutdrag/åpen post lister, endringer på kundeforhold, utsendelser av faktura på mail, ansvar for visse deler av bilparken, inn og utgående post + masse annet. Det med kundene tar det meste av dagen.

Har jobbet med sentralbord/resepsjon i 17 år og noen steder har jeg hatt andre små oppgaver ved siden av. Denne jobben har jeg hatt i ca 6 mnd og synes at sentralbord/resepsjonsmedarbeider er feil tittel.

Ville dere sagt at kontormedarbeider er riktigere, eller er det en annen tittel som dere mener er riktigere ut fra det jeg sier om arbeidsoppgavene her?

Jeg tenker litt på en fremtidig cv.

Anonym poster: e5a8aee2ffec2c964a544af2b934d977

Det høres ut som om du har en veldig misvisende tittel, det er jeg enig i. Større bedrifter har en ansatt på sentralbord, men de fleste mellomstore bedrifter med moderne løsninger har gjerne en rullerende sentralbord som gjør at samtaler til sentralnummer går til ulike telefoner for slik i best mulig utnytte ressursene i bedriften. Hva står det i stillingsbeskrivelsen din? Forstår deg slik at dine oppgaver er: - Post - Fakturaer - Bistå kontoåpning - Registrere endringer i databaser - Ansvar for deler av bilparken. Hva legger du konkret i ansvar for en del av bilparken? Kontroll? Vedlikehold? Budsjett? En tittel skal gjenspeile de oppgavene en ansatt faktisk har (selv om det mange steder dessverre ikke gjør det), og ut fra det du beskriver ville jeg ha bedt om en endring av tittel til administrasjonsmedarbeider, eller hvis du har ansvarsområder som er klart selvstendige, administrasjonskonsulent.

Anonym poster: 0b0a7fae6e61240ab3aa439493791784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...