Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en stor gutt på 5,5 mnd. Ammer han, gir 1 flaske med erstatning per dag og gir han grøt til kvelds.

Han spiser hver 2-3 time på dagen. Grøten får han kl 17:30, også ammer jeg han når han legger seg 18:30.

Som regel er han sulten i 3-4 tiden på natten, og så i 7-8 tiden. Han har alltid sovet godt. Noen netter har han sovet 11-12 timer i strekk. Dette også da han kun fikk morsmelk.

Men de siste nettene nå er han så sulten. Han er utsultet allerede kl 23:30, 03, 06 også står vi opp sånn i 8 tiden.

Noen som vet hvorfor eller har opplevd noe liknende?

Tidligere når han har våknet har vi kunnet gi han smokken og strykt han på kinnet, så har han sovnet. Men nå er han SULTEN.

Fortsetter under...

Huff! jeg vet hvordan det er å være mye oppe på natten. Jeg vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve å gi han mer fast føde på dagen? Det fikk iallefall jeg i råd av helsesøster nå når min gutt er sulten om natta. Han er 6 mnd og får grøt morgen og kveld + litt frukt mitt på dagen. Har også begynt med litt middag. I tillegg ammer jeg han :-)

Huff! jeg vet hvordan det er å være mye oppe på natten. Jeg vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve å gi han mer fast føde på dagen? Det fikk iallefall jeg i råd av helsesøster nå når min gutt er sulten om natta. Han er 6 mnd og får grøt morgen og kveld + litt frukt mitt på dagen. Har også begynt med litt middag. I tillegg ammer jeg han :-)

Hvor gammel var han da han fikk 2 faste måltider om dagen?

Har vurdert å prøve grøt på morgenen også.

Syntes bare det er rart han ikke er så sulten på dagen. Altså han spiser godt på dagen, men på natta er han helt utsultet liksom. Og han spiser jo grøt rett før han skal sove nesten.

Gir du en hel porsjon grøt både morgen og kveld?

Min er også mere sulten på natten enn på dagen. Men har begynt og lure han litt med smokk. Det hjelper di gangene han bare er litt sulten. Vi gir nok litt mindre enn full porsjon hver gang på grøt,men det er fordi jeg bare blander uten mål. Også ammer jeg før grøt, gir litt vann etter grøt og lar han få tran før grøten.

Annonse

Hvor gammel var han da han fikk 2 faste måltider om dagen?

Har vurdert å prøve grøt på morgenen også.

Syntes bare det er rart han ikke er så sulten på dagen. Altså han spiser godt på dagen, men på natta er han helt utsultet liksom. Og han spiser jo grøt rett før han skal sove nesten.

Gir du en hel porsjon grøt både morgen og kveld?

Han var vel rundt 5 mnd når jeg begynte å gi grøt på morgenen i tillegg til på kvelden :) Jeg blander opp en full porsjon hver gang, på kvelden spiser han alltid opp, men på morgenen er det ikke alltid han spiser mer enn 1/2 - 3/4 porsjon :) Det er ikke så rart så lenge han får så mye mat på natten. Men nå som jeg prøver å kutte ned på natt-ammingene (nede i 2 stk nå), så er han mer sulten også på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...