Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt en utrolig gnagende hodepine den siste uka og masse hjertebank, der pusten blir litt påvirket. Får også svimlinger og føler at det svartner litt for øynene når jeg er ekstra trett. Det virker som om vanninntak og sukker hjelper noe, kan det være svangerskapsdiabetes eller? Er normalt slank og har litt lavt jernlager, men tar jerntilskudd for dette.

Er gravid i uke 20 med tvillinger, er dette vanlig? Begynner å bli skikkelig ubehagelig :/

Endret av Benevy
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029251-hodepine-og-hjertebank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldr sliti med hodepine før jeg ble gravid men nå er jeg på fjerde uka med daglig hodepine i ulik grad. Noen dager kan jeg fungere, andre dager må jeg barr ligge i senga i mørke med is på hodet!! Grusomt. Ikke noe i vei med jern, blodtrykk e.l. alt er sjekket, sier det kommer av hormonene :( er 18 uker nå. Hatt noe hjertebank og i tillegg tungpusthet. Slitsomt :(

Jeg hadde også en del hodepine i uke 18-21 eller rundt der. For meg ga det seg, men det holdt på hver dag i nærmere en måned. Slitsomt! Ellers kan det jo høre som du kan ha lavt blodtrykk, det med svimling og at der svartner litt kan tyde på det. Blodtrykket når sitt laveste rundt uke 25 (vanligvis) så det er ikke helt uvanlig at det oppstår der du er nå. At det hjelper med vann kan også tyde på blodtrykksfall. Kanskje du kan få deg en sjekk av jm/lege i forhold til dette? Begge deler er veldig ubehagelige ting, men heldigvis ufarlig så du trenger ikke bruke energi på å uroe deg for mye :) Ta det med ro og lytt til kroppen!

Har hatt en utrolig gnagende hodepine den siste uka og masse hjertebank, der pusten blir litt påvirket. Får også svimlinger og føler at det svartner litt for øynene når jeg er ekstra trett. Det virker som om vanninntak og sukker hjelper noe, kan det være svangerskapsdiabetes eller? Er normalt slank og har litt lavt jernlager, men tar jerntilskudd for dette.

Er gravid i uke 20 med tvillinger, er dette vanlig? Begynner å bli skikkelig ubehagelig :/

Tror ikke det er diabetes.... ved ubehandlet diabetes vil du ha høyt blodsukker med symptomer som bl.a stor urinproduksjon, sterk tørste.. vil kunne bli irritabel og endret bevissthet... annerledes lukt av ånde. Kjenner du deg igjen?

Høres ut som at symptomene dine kommer av lavt blodtrykk og kanskje lav Hb?? Hvis du er engstelig eller har store plager få time til jordmor/lege og få undersøkelse.

Tror ikke det er diabetes.... ved ubehandlet diabetes vil du ha høyt blodsukker med symptomer som bl.a stor urinproduksjon, sterk tørste.. vil kunne bli irritabel og endret bevissthet... annerledes lukt av ånde. Kjenner du deg igjen?

Høres ut som at symptomene dine kommer av lavt blodtrykk og kanskje lav Hb?? Hvis du er engstelig eller har store plager få time til jordmor/lege og få undersøkelse.

Tusen takk for svar alle sammen :)

Og ja, jeg kjenner meg i gjen i alt det du skriver, men det er jo graviditeten i seg selv tenker jeg :P En av de to i magen ligger konstant på blæra mi og jeg er totalt avhengig av søtsaker, så da blir jeg nok tørstere av det.

Har jordmortime om en uke, så får vel bare smøre meg med den berømte tålmodigheten og spørre der. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...