Gå til innhold

Kanskje, kanskje? *symptomer*

Anbefalte innlegg

Nå er det noen år siden jeg var aktiv her på forumet sist, og hadde egentlig tenkt å holde meg laaaangt borte frem til jeg faktisk var gravid.

Har vært prøver lenge, men har også hatt over 2 års pause da fokuset rundt babylagingen ble altoppslukende, og det gikk for mye utover psyken og humøret.

Så dette er altså første pp, i runde 2. Prøver fortsatt på mitt første barn.

Jeg lovde meg selv å ikke gå på symptomjakt, og at mest sannsynlig vil det ta noe tid før det klaffer. Jeg er mer forberedt denne gang på hele prosessen.

Men så er det disse symptomene som er umulige å overse da.

Jeg har hatt mensmurringer i snart 2 uker allerede, noe som ikke er normalt for meg. Får dette vanligvis et par dager før mens kommer.

Før mens har jeg også ømme og tunge bryster, men det har jeg ikke denne gangen. Har kun ømme brystvorter, og til tider har det også vært en strålende smerte ned mot nipplene. Dette er helt nytt for meg.

Ømheten har avtatt litt nå da, og merker det kun når jeg tar på dem.

Har vært veldig tett i nesen om morgenen, noe som ikke trenger bety noe for denne tiden på året, men det som har vært spesielt er at når jeg har snytt meg så er det blod på papiret. Mener jeg har lest noe om skjøre blodkar eller noe slikt når en er gravid?

Føler meg også litt mer hissig enn normalt, men det kan jo også være pms.

Jeg håper jo da, at jeg kanskje kan være så heldig at det kan klaffe i første pp, siden jeg egentlig har mange pp'er bak meg fra første runde.

En gang må det jo være min tur også, ikke sant?

Men hva synes dere om disse symptomene da? Jeg har IKM nå i helgen, eller senest på mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029190-kanskje-kanskje-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bare.mamma!:-) Så trist å høre at det tar sånn tid for deg/dere.Jeg er i 9 pp nå, og har ogsp ikm mandag.

Nå er jeg imidlertid usikker på om jeg har bommet, da jeg spottet litt brunlig i går. Det pleier skje dagen før mens. Jeg føler meg oppblåst, akkurat som når mensen kommer. Jeg har et lite håp likevel, håper dette var perioden det klaffet!!

Krysser fingrene for oss begge! Er så vanskelig dette med symptomer, siden folk opplever så ulike ting. Vi må holde hverandre oppdatert:-)

Hei Drømmeren85! Det er kjedelig når det tar sånn tid. 9pp'er er ganske lenge, så håper virkelig det har klaffet for deg. Er jo ikke unormalt at det kan komme litt blod eller brunlig utflod selv om en er gravid ha jeg hørt ;-)

Krysser fingrene og det som kan krysses jeg også X

Skal garantert følge med, og oppdatere selv også, uten tvil!

Nei, jeg leter etter andre som er i samme situasjon som meg selv. Jeg har heller aldri vært gravid. Har vært p-pille fri i 1 år i mai, men før jeg møtte nåværende samboer gikk jeg 6 år uten prevensjon, og har nok hatt sex rundt eggløsning VELDIG mange ganger i løpet av de årene. Men likevel aldri blitt gravid. Derfor har jeg vært ganske sikker på at det er noe galt med meg, allerede før vi begynte å prøve, så er midt under egen utredning (ikke snakket med fastlegen enda) Skal til henne om 1,5 uke :) Hvor gammel er du? :)

Annonse

Aha, da skjønner jeg.

Ja, jeg har hatt ubeskyttet sex oppgjennom årene uten å bli gravid jeg også.

Hadde en svak svak svak positiv test når jeg var rundt 18 år eneste, men fikk mens som normalt så det var vel en slik kjemisk graviditet eller feil med testen. Regner det liksom ikke med.

Jeg er 27 år gammel nå i år. Ser ut for at du gjerne er året eldre enn meg? :)

Det jeg har gjort er å begynne på en hormonbalanserende diett, da jeg merket at syklusene mine begynte å bli lengre og lengre. Etter bare en måned var alt på plass, så håper jo at det hjelper på da :)

Jeg er forøvrig enslig prøver med privat donor (han har barn fra før, så vet han kan).

Jeg ble 28 for 3 dager siden :) Hva går den hormonbalanserende dietten ut på? Høres jo veldig bra ut at det kjørte kroppen inn i balanse på 1 mnd da! :)

Jeg har testet positivt på eggløsningstester, men har forstått det slik at en positiv test kun betyr at kroppen gjør seg klar for å slippe et egg, og ikke at egget faktisk slipper. Har alltid hatt regelmessig mens på 28/29 dager, med mindre jeg har vært syk rett før eggløsning. Så man skulle jo tro at det ville gå på et eller annet tidspunkt, men ser ikke slik ut. Min samboer gjorde daværende kjæreste gravid da han var 19, så vet jo at han har fått det til en gang. Hvordan er det med privat donor? Er det her i Norge? :)

Gratulerer så mye med overstått! :D

Jeg har bursdag på søndag, så håper jo på positiv test som verdens beste bursdagsgave ;)

Tester positivt på el tester jeg også, og mener helt bestemt at jeg kan kjenne når egget slipper. Merker hvertfall at det skjer noe inni der. For ikke å snakke om el-slim.

Jeg lekte lenge med tanken på å dra til Danmark, men når jeg begynte dette prosjektet så følte jeg meg vel litt ung til å troppe opp der nede, for ikke å snakke om summene man kan komme opp i om det ikke klaffer med en gang.

Så jeg skaffet meg en privat donor, han kommer til meg når jeg har eggløsning, og er her noen dager så vi får "lagt inn aksjer", hehe.

Dietten går ut på lavkarbo, ikke sukker, stivelse, mel osv.

Ja, jeg var veldig overrasket når jeg plutselig fikk mens til en normal tid så og si med en gang. Herlig! :)

Vel, nå har jeg jo hatt kontakt/kjent han noen år, men jeg fant han på ei side for dette formålet.

Han har 2 andre donorbarn også, og jeg vet hvem de er, så jeg stoler veldig godt på denne mannen.

Han vil ikke føres opp på noen papirer av meg, og han vil aldri kreve noen rettigheter. Vi er enige om oppdateringer om han skulle ønske det, men ikke noe mer. Men barnet vil jo aldri bli løyet til om dens opphav og om ønsket skulle være der for barnet ang. kontakt, så er dette fullt mulig.

Må oppdatere symptomene litt gitt.

Enda ikke tegn til mens. Jeg stappet en fing oppi der for å se om det var noe blod som lå på vent, og det var det heller ikke.

Fra idagmorres, og frem til for en liten stund siden hadde jeg noen voldsomme murringer i magen, og tenkte at NÅ kommer tanta. Men nei. Så dabbet det litt av da jeg var på toalettet og bommelommet litt, hehe.

Tok en graviditetstest da med morgenurin, som såklart var negativ. Testen var gått ut på dato for 3-4 måneder siden, men kontrollstreken kom jo frem som den skulle. Med IKM så nærtstående, idag eller imorgen, så burde den vel vist noe om det var noe?

Vet ikke helt hva jeg skal tro, men håpet er iallefall "alive and kicking" til tross ;-P

Har lest om flere som ikke tester positivt før etter IKM, så det er vel bare til å prøve igjen om tanta ikke viser seg de neste dagene :)

Jeg tenkte å begynne å el teste i dag. Samboer er offshore så noen spire blir det ikke denne gangen, men skal til fastlegen neste mandag, så skal be om blodprøve for å bekrefte eggløsning denne mnd, men da må jeg nesten vite når jeg eventuelt har positiv test. Har lest at positiv el test kun sier noe om at kroppen forsøker på el, og ikke at egget faktisk slipper. Derfor tenkte jeg å bekrefte det ved en blodprøve. Hvis ikke bør jeg jo bli satt på noen medisiner så jeg får el. Vanligvis kan jeg stille positiv el test etter klokken, men nå har jeg vært syk i 1,5 uke, så regner egentlig med at EL blir forskjøvet.

Annonse

Skal gi tanta noen dager til, før jeg evt. går til innkjøp av ny test :)

Ja, stemmer det med el-testene. Dumt med mann som ikke alltid er hjemme når du venter/har el da.. Tror jeg hadde blitt ganske molefonken det.

Du kan jo tempe også for å finne ut om el har vært. Tror tempen stiger da? Men det er jo greit å få svar på det med en blodprøve også, da vet du iallefall helt sikkert :)

Krysser iallefall det jeg har av fingrer og tær for deg X

Ja, har tenkt på det med temping men forstått det slik at man bør tempe rundt samme tidspunkt hver dag. Og jeg står opp 04.30 i ukedagene :S Frister ikke å sette vekkerklokken på så tidlig i helgene ;)

Ja, er kjipt at han ikke er hjemme denne gangen. Skulle gått an å fryse ned sæd, og så bare injisere seg selv rundt el, med en sånn sprøyte man bruker for å spyle vann i ørene med e.l. hehe

Jeg har forstått det sånn at så lenge man temper med en gang man våkner, og før man gjør noe, så har det ikke noe å si på klokkeslettet? Men kan være jeg husker feil. Er så lenge siden jeg satt å leste om det, og vurderte temping, før jeg slo det fra meg fordi jeg nok helt sikkert kom til å glemme å gjøre det alikevel :P

Det kan jo hende dere kan gjøre det slik hvis dere får hjelp? Altså at dere kan fryse det ned profesjonelt om der er slike muligheter rundt der dere bor, sædbank f.eks? Ville nok sikkert koste litt om det er en reel mulighet (jeg vet jo ikke), men hva gjør man ikke for å få oppfylt drømmen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...