Gå til innhold

Den perfekte vogn.. Her er mine krav:

Anbefalte innlegg

-Svingbart/svingbare forhjul

-Helst lufthjul

-Vendbar sittedel

-Litt nett og ikke så tung, da vi reiser kollektivt hver dag!

-Har ikke bil, så hvor liten den blir sammenlagt eller hvor lett den legges sammen, spiller liten rolle.

-Litt lun og god kalesje

-God demping

-Tyngdepunktet bør være på bakhjulene, og ikke på forhjulene som jeg opplevde på feks Bugaboo Cameleon.

-Full liggestilling, og regulering av rygg uten glidelås

-Ikke megadyr

-Solig, ikke skranglete og plastikk-aktig

Altså, en vogn som funker fint på trange trikker, men som også kan brukes problemfritt på søndagsturen! :-)

Kan nevne at vi har Mountain Buggy, godt fornøyd med den. Problemet der er at sittedelen ikke kan snus, og at den kan føles bittelitt stor og tung på trikk (særlig de gamle trikkene hvor du må løfte vogna opp en trapp.. ;-)).

Har sett på Brio Go, men er veldig skeptisk til hjul uten luft. Orker ikke problemer ved snø og slaps og skogsturer.

Og leste at Brio Smile var litt plastikk-aktig.

Bugaboo Buffalo virker ganske lovende, noen som har erfaringer med slike skumhjul..? Den er sikkert MEGADYR, da... ;-)

Utseende har også litt å si. Må innrømme at jeg IKKE liker feks Hartan særlig godt, eller de fleste fra Emmaljunga, eller Stokke.

Tusen takk for tips! :-)

Endret av Elefanten Skrukkeskinn
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144029113-den-perfekte-vogn-her-er-mine-krav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk til dere som har tatt dere bryet med å svare!

Syns også Buffalo virker knall, hvis altså hjuelne er gode. Men, for en stiv pris! ;-) Hoho.. Lov å drømme.

June liker jeg også! Litt liten kalesje? Og kanskje ikke den beste skogsvogna? Men ikke dum. Også litt dyr med bag og alt som må til..

Men vi kan jo i første omgang late som at pris=ingen hindring.

Gjerne flere tips! :-)

Annonse

Buffalo har helt fantastisk skumhjul, føles som luft. Det er den mest komplette vogna jeg har prøvd.

Hvordan er forresten tyngdepunktet på Buffalo? Vi lånte nemlig en Cameleon en gang, og syns da at tyngden pekte ned mot framhjulet. Det syns vi var litt ubehagelig, da de små hjulene slet nok som det var over kanter og humper, og nå måtte man altså vippe bakover med større tyngde for å få vekten over på bakhjulene.. Skjønner du hva jeg mener? :-)

Teutonia mistral s, den har jeg og er veldig fornøyd. En god og nett vogn, passet både til byturer og ellers. Hjulene kan låses, som er perfekt hvis det er slapsføre f.eks. Kjøpte min via tyskland, ble mye billigere :)

http://www.teutonia.com/no/produkter/mistral-s.html

Teutonia mistral s, den har jeg og er veldig fornøyd. En god og nett vogn, passet både til byturer og ellers. Hjulene kan låses, som er perfekt hvis det er slapsføre f.eks. Kjøpte min via tyskland, ble mye billigere :)

http://www.teutonia..../mistral-s.html

Akk ja, men det var de lufthjulene da... ;-)

Sjekk ut Easywalker june om du ikke allerede har gjort det...

Har du denne selv? Eller har du prøvd den? Må innrømme at den virker ganske super.. :-) Bare litt liten kalesj? Og litt dyr med bag osv..

Annonse

Sjekk ut Easywalker june om du ikke allerede har gjort det...

Har du denne selv? Eller har du prøvd den? Må innrømme at den virker ganske super.. :-) Bare litt liten kalesj? Og litt dyr med bag osv..

Nei, har den ikke selv, var bare den jeg kom på når du listet opp alle kravene dine :-) Synes selv at kalesjen ser liten ut, men på en annen side, om det blåser og regner så han man jo på stormtrekk/regntrekk...

Har forøvring Esywalker Sky og er superfornøyd!

Brio smile?

Ja, det er en av de jeg har sett på. Men har jo ikke prøvd den. Så leste jeg at noen som hadde prøvd den syns den var litt plastikkaktig og skranglete? Har du prøvd den? :-)

Brio smile?

Ja, det er en av de jeg har sett på. Men har jo ikke prøvd den. Så leste jeg at noen som hadde prøvd den syns den var litt plastikkaktig og skranglete? Har du prøvd den? :-)

Ei, jeg har ikke prøvd den. Men har Brio Go, og har vært kjempe fornøyd med den. Minuset ned go er at sportsdelen er litt dum i reguleringen på liggestilling (snor med klips) tror det er endret nå. Smile har full liggesilling i motsetningtilGo. Og så ser det ut som at sportsdelen på smile er slik at baret sitter høyere... Bruker britax b-ready som sportsvogn til min datter, hun liker den bedre.

Pos med o som jegtror er overførbart til smile:

- grei å slå sammen

-ett å manøvrere

- låsbare hjul foran

- lettvekter

- grei demping

- lett å vippe (ned trappetrinn og ut av buss mv)

Er bare Prøver med vogndilla, har 2 barn fra før og alltid drømt om Bugaboo, og det blir det når/hvis det blir nr 3...

Var innom babyshop i dag for å kjøpe gave til en venninne, og måtte jo ta en titt på vognene...studerte nøye buffalo i forhold til camelon, mange fine nye forandringer som breiere sitte/liggedel og forlenget kalesje som man kan trekke helt over...MEN må si den virket mye tyngre og stivere enn camelonen, pluss at de store hjulene foran ble vanskeligere å manøvrere enn de små, så jeg ble usikker på om den nye vognen er så mye bedre???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...