Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Noen som kjenner til slike forhold. Blir de stort sett lykkeligere med disse jentene enn norske? Nå tenker jeg ikke på ekle menn som ikke får seg noe i Norge. Men vanlige menn som fint kunne fått ei norsk dame. Men som sier disse kvinnene er så mye enklere og snillere. Pluss det velger seg gjerne litt penere koner der enn de ville fått draget på her hjemme. Men jeg lurer på om de er mye enklere og snillere? Stemmer det? Anonym poster: f7811d0d80773117bf5d13204621bd7b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Broren min er gift med en fra Filippinene. Han kunne velge og vrake her hjemme (han er ikke akkurat stygg og har meget god økonomi). Men han synes det er best å være sjefen i familien, og han fant ingen norske som han kunne herse med slik som en del asiatiske kvinner godtar. De er oppdratt til at mannen bestemmer alt (i hvert fall der hvor kona til broren min kommer fra). Så ja, mange av dem er enkle og "snille", men det er ikke alle som får et supert liv her akkurat. Anonym poster: 22743dc0bff8e74cfb8d005562f2f6a8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 En i bygda her fant seg en psykopat av en Thailandsk kvinne. Det endte med at hun fikk besøksforbud, og måtte reise tilbake til Thailand. Så tror ikke han gjør det igjen..... Finnes nok all slags mennesker av asiatiske kvinner også, men de er nok oppdratt til å være mer underdanige enn oss, og ihvertfall til å ta alt av husarbeid og barnestell. Så tror nok mange menner får det godt på den måten..... Anonym poster: a08ffba21a0fc815557274116ca0daa8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har reist mye i Thailand før jeg fikk barn. Har blitt kjent med mange der, og vært på steder der det er lite turisme. Vi i Norge kan ikke forestille oss hva slags forhold mange av disse jentene har levd under. For mange av dem er det å komme til Norge en stor drøm. De velger heller en halvfeit gris som slår og voldtar enn å leve slik mange av de gjør i Thailand. Det gjelder selvfølgelig ikke alle - noen er ressurssterke, har utdannelse og jobb og kommer til Norge pga kjærligheten. Men tidligere så tenkte jeg på at det var så synd på de søte jentene som måtte leve med slike norske menn, men etter og ha sett hva mange av de kommer fra så er faktisk disse mennene mye bedre. Anonym poster: 298f1b597f7c20e532336ab757af980d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har to menn i min familie som begge er gift med flilipinsk dame. Det ene paret har vært gift i 20 år, har to barn og har det supert. Men tror hun bodde i norge fra før faktisk. For hun har omtrent hele slekta si her også. Den andre ble hentet og har også litt familie her fra før, men tror ikke hun trives. Mannen er snill han, men hun er hjemmeværende med et barn og har vært det i mange år. Snakker ikke norsk og kjenner ingen.... Anonym poster: 1b4c71f0e130e824bb1ef5a38117bc57
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 Jeg kjenner en helt aldeles normal, kjekk mann som nylig giftet seg med en dame fra Thailand. Det er meg en gåte hvordan de kan være sammen, for de snakker knapt samme språk, hun snakker ekstremt dårlig engelsk. Jeg kunne ihvertfall aldri forelsket meg i noen jeg kommuniserte såpass dårlig med. Men altså, det er selvsagt deres valg, så jeg legger meg ikke opp i det og er så imøtekommende jeg kan. Han virker ihvertfall forelska Anonym poster: 553cd28faf371a46089a6b669859298b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Jeg skjønner ikke helt at dette er så veldig akseptert men de barna som søker asyl de vil vi helst statuere ett eksempel med. Altså sende ut foreldre men la de barna som er norske bli her men boende hos fosterforeldre.. Hvor ofte er det ikke mennene sitter med skjegget i postkassa etter de har fått barn med disse konene og så reiser de tilbake til hjemlandet sitt og lever ganske så greit der på barnebidrag far må betale.. Anonym poster: 5a5c6583cb7bd4bc7130542267362b13
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Fetteren min er gift med en filippinsk dame, og han har ikke en gang hentet henne på datingbyra - han ble kjent med henne fordi han var kollega og god venn av familien. Om hun er "snillere" en andre vet ikke jeg, jeg vet bare at de passer kjempegodt sammen, har adoptert to barn og fått to selv, og at de begge to har opplevd skilsmisse i familien da de var små - så deres felles mål er å løse alle problemer, samme hva som skjer, for ikke å påføre ungene sine det samme. Dama er for øvrig ikke underdanig og tjenende, men hyggelig, aktiv, snakker flere språk og har alltid noe på gang, vil starte bedrift og jeg vet ikke hva. Så enten dere tror det eller ei, filippinere, brasilianere og thaier er også invdivider...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har reist mye i Thailand før jeg fikk barn. Har blitt kjent med mange der, og vært på steder der det er lite turisme. Vi i Norge kan ikke forestille oss hva slags forhold mange av disse jentene har levd under. For mange av dem er det å komme til Norge en stor drøm. De velger heller en halvfeit gris som slår og voldtar enn å leve slik mange av de gjør i Thailand. Det gjelder selvfølgelig ikke alle - noen er ressurssterke, har utdannelse og jobb og kommer til Norge pga kjærligheten. Men tidligere så tenkte jeg på at det var så synd på de søte jentene som måtte leve med slike norske menn, men etter og ha sett hva mange av de kommer fra så er faktisk disse mennene mye bedre. Anonym poster: 298f1b597f7c20e532336ab757af980d Signerer denne. Mange av kvinnene har også et forsørgelse ansvar for foreldrene sine som gjør at ikke bare får kvinnen det bedre med utenlandske menn ,men hele familien får det bedre. Dette gjelder spesielt de som kommer fra landsbygda i Thailand.
Bustetroll Skrevet 15. mars 2013 #10 Skrevet 15. mars 2013 De som du sier "henter hjem" lykken, klarer jeg ikke helt å forstå... Jeg hadde i alle fall ikke likt å leve med at mannen min mest sannsynlig var sammen med meg pga penger, og ikke ut av kjærlighet.. Men så er det vel noen som faktisk ender opp forelsket og da. Ellers vet jeg om flere lykkelige par der dama er fra fillipinene.
Gjest Skrevet 25. februar 2017 #11 Skrevet 25. februar 2017 Innlegget er moderert grunnet Spam / reklame. Mod K. Taylor
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #12 Skrevet 25. februar 2017 Jeg trordet er mer og mer vanlig at menn i alle aldere oppsøker lykken i andre land. Jeg kjenner to unge menn som har asiatiske koner, begge mannene har utdannelse og er attraktive menn. Jeg tror rett og slett det har kommet et segment med menn som ønsker å ha hjemmeværende og underdanige koner. Anonymous poster hash: 1805c...4f8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #13 Skrevet 25. februar 2017 Jeg trordet er mer og mer vanlig at menn i alle aldere oppsøker lykken i andre land. Jeg kjenner to unge menn som har asiatiske koner, begge mannene har utdannelse og er attraktive menn. Jeg tror rett og slett det har kommet et segment med menn som ønsker å ha hjemmeværende og underdanige koner. Anonymous poster hash: 1805c...4f8 Lurer på hvordan det har seg at så kjekke menn med så gode verdier ikke kan få seg norsk kone gitt? Lurer på hvordan det har seg... Anonymous poster hash: 766dd...96b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #14 Skrevet 25. februar 2017 Jeg så på serien: ett lite stykke Thailand? Nettopp for å få mindre fordommer mot menn som henter seg koner. Det funket ikke gitt..., men jeg tviler ikke på at noen er lykkelige og har det fint sammen altså. Anonymous poster hash: 751ce...d6b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #15 Skrevet 25. februar 2017 Lurer på hvordan det har seg at så kjekke menn med så gode verdier ikke kan få seg norsk kone gitt? :klo:Lurer på hvordan det har seg... Anonymous poster hash: 766dd...96b Begge de jeg snakket om har hatt norske kjærester tidligere, han ene er faktisk vanvittig tiltrekkende så det kom egentlig som et sjokk at han fikk seg thaidame. Anyway, jeg tror årsaken er at de vil ha en hjemmeværende kone som fikser alt med middag, barn, sex og husarbeid. Anonymous poster hash: 1805c...4f8
Nyttårs barn Skrevet 25. februar 2017 #16 Skrevet 25. februar 2017 Det er alltid noe vi vil ha ut av et forhold. Ja, vi blir forelsket og betatt, men samtidig er det bestandig en form for "gi og ta" For meg var det f.eks viktig at mannen hadde bra utdannelse og en god jobb. Det er jo også åpenbart at en dame som har et godt utseende vil ha flere muligheter på partnermarkedet. Er dette egentlig så mye bedre enn at en mann som kanskje ikke har så mange muligheter her finner seg en flott dame fra Thailand, eller at en dame derfra får et mye bedre liv her i landet?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #17 Skrevet 25. februar 2017 Broren min er gift med en dame fra Brasil. Han er kjekk, velutdannet, snill og attraktiv. Han fant seg tilfeldigvis en dame fra et annet land. Hun er også høyere utdannet og kommer fra en velstående familie. De er likestilte og lykkelige og lever et liv akkurat som andre norske par. Hun kom ikke til Norge for å høyne sin levestandard, tvert imot gikk hun ned i levestandard da hun kom hit. Hun har bein i nesa og er tøff og sterk. Broren min er ikke noe familieoverhode. Han har gode verdier og de har gjensidig respekt i forholdet. Det er kjærlighet ❤ Anonymous poster hash: 7bbb7...5e5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #18 Skrevet 25. februar 2017 I klassen til datteren min er det 3 jenter som er halvt thai. Der er farn i alle tilfeller ganske godt voksne og konene er et sted i 20 års. Anonymous poster hash: 28e9f...e8c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #19 Skrevet 25. februar 2017 Det er ikke tvil om annet enn at noen, langt fra alle, men noen menn som ikke klarer å finne en livsledsager her hjemme, de «finner» en livsledsager i f.eks. Thailand eller Filippinene. Jeg ser av og til par der han er langt fra tiltrekkende, han er gjerne 50-60+ og han er tydelig gift med ei helt ung og vakker, men så trist jente med asiatisk bakgrunn. Det er vondt å tenke på hvordan disse jentene kan, understreker kan, ha det hjemme, med en norsk mann i godt voksen alder, som etter at moren som stelte for ham døde, reiste til Asia og kjøpte seg rett og slett en slave. Anonymous poster hash: 0aefa...25c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #20 Skrevet 25. februar 2017 For å si det sånn: Hadde jeg vært ei jente fra Thailand (eller lignende sted) som bodde under forhold mange av disse jentene gjør, så ville jeg følt det som å vinne i lotto ved å "bli hentet" av en gammel mann fra Norge. Det er viktig å huske på at disse jentene ikke har samme opplevelse av likestilling som vi norske damer har. De kommer fra en helt annen kultur enn vår og ikke minst har de ikke de uendelige mulighetene en jente født i Norge har. Jeg har en i familien som er gift med en dame fra Thailand. Riktignok har denne mannen bodd i Thailand i mange år og møtte damen der nede, så hun ble ikke hentet hit kun for å være dama hans. Men han er over 60 år og hun var 25 år (!!!) da de flyttet sammen. Da de fikk barn sammen flyttet de til Norge. Det finnes ikke tvil i mitt sinn om at hun gjør dette for å skaffe seg flere muligheter. For all del, damen er kjempesøt og snill, det er ikke noe vondt i henne! Men det er nok ikke ekte kjærlighet.. Jeg tenker at om 10-20 år når mannen faller fra (han har dårlig helse, så kan fort skje før), så er hun fri til å gjøre hva hun vil i et land som gir henne og barna hennes større muligheter enn det ville ha vært i Thailand. I Thailand ville hun født barna inn i samme liv som hun har opplevd. I Norge får de gå på skole, skaffe seg utdanning, har alle muligheter til å bli hva de vil og tjene mer penger enn de kunne drømt om i Thailand! Fra å komme fra kummerlige forhold i Thailand så er det jo et sjakktrekk å bli norsk statsborger. Jeg ville gjort det samme selv. Samtidig tenker jeg også at de mennene som bevist velger ei kone fra et slikt land riktignok ikke er like "normale" som oss andre. Jeg snakker ikke om de mennene som tilfeldigvis møter ei thailandsk dame og blir sammen på grunnlag av kjærlighet (jeg kjenner flere mix-kulturelle par, ingenting galt med det!). Men bare se på serien "Et lite stykke Thailand"... Mennene sier jo omtrent rett ut at de reiser for å hente ei kone fordi det er så lett og de ikke klarer å sjekke opp norske damer! Vi norske damer har nok veldig mange krav og forventninger, mennene vil ha det enklere. Mange ser nok for seg en type mamma som steller, passer barn og gjør husarbeid. Om damene tilfredstiller disse kravene vet jeg ingenting om, men jeg tror nok mange typer norske menn ønsker en slik dame. Anonymous poster hash: 0cc29...93c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #21 Skrevet 25. februar 2017 Jeg kjenner en mann som er litt mindre attraktiv og sjenert, som har funnet seg dame fra Thailand. Hun er i følge ham det stikk motsatte av en hushjelp. Hun gjør ingenting og gidder ikke å oppdra barnet deres. Anonymous poster hash: 8b840...cd7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #22 Skrevet 25. februar 2017 Jeg bor i en liten by, og trenden er at de som har vært i Thailand og kommer hjem med kone er menn over middagshøyden som ikke har noen særlig vellykkede forhold bak seg. Jeg tenker at det avogtil er slik at de selger seg til en mann i stede for å leve under dårlige vilkår i storbyene og ha en kamp for å overleve. Det som er positivt med de fleste som kommer her er at de fleste har jobb. Dermed er de ikke så avhengig av mannen og noen av dem har faktisk skilt seg og lever alene. En av solskinnshistoriene er om hun som kom med en av byens mest alkoholiserte og usjarmerende mann. Han var enearving til en stor formue, og bare måneder etter at faren hans døde, klarte ikke kroppen hans mer av alkohol og fest. Så nå lever enken det gode liv i et stort og nytt hus, hun har hentet barna sine fra Thailand og har en god jobb. Hun har kommet ganske langt fra en luguber bar i Bangkok 👍 Anonymous poster hash: 5ef7d...766
3 i april Skrevet 25. februar 2017 #23 Skrevet 25. februar 2017 Kjenner til flete tilfeller. Ene parett er ganske likestilte. De er på samme alder, begge har utdannelse. De traff hverandre på et seminar i USA for noen år siden. De er i dag gift, bor i Norge og har 2 barn sammen. Hun lærte norske rekordfart, har full jobb. De deler på alt av ansvar også husarbeid 😉. De er lynkelige sammen. Å så vet jeg om 2 par som nok er steriotype.. Begge mennene et over 60, ekle, alkoholiserte, begge konene er godt under 30 og kommer rett som det er med blått øye 😔. Vet at naboene rundt har ringt og melt til politiet flere ganger. Begge konene kan vel knapt et ord norsk. Er hjemmeværende og har et ganske dårlig sosislt liv med disse kontrollerende alkisene. Heldigvis har ikke disse mennene fått barn med disse stakars damene. Selvsagt er det ikke et eneste norsk kvinnemenneske som ville tatt i disse mennene med ildtang. Men jentene må vel holde seg gift i et vist antall år før de har rett på oppholdtilatelse..stakars jenter😔
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #24 Skrevet 25. februar 2017 Jeg vet det finnes unntak, for jeg har noen selv i min omgangskrets. Par som er likeverdige i forholdet og har det bra. Men.... Fra da jeg jobbet på et krisesenter så jeg så mye dritt! Det var et veldig stort antall av disse jentene som havnet hos oss. Og deres historier glemmer jeg aldri 😢 Anonymous poster hash: ca6ca...639
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2017 #25 Skrevet 12. juni 2017 Min gamle elsker har giftet seg med ei thaidame. Han er snill, god, renslig, god økonomi og det ser ut som hun gjør han lykkelig. Så det er ikke et lugubert forhold ihvertfall. Anonymkode: 90f60...e82
Anbefalte innlegg