Gå til innhold

blærete kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk HELT motsatt inntrykk.

Hvis det stemmer at HI trenger kollegaens hjelp for å få gjort jobbet skikkelig, ville jo sjefen ta det opp med HI etter at kvikkasen på nabopulten hadde gjort oppmerksom på det, og kompetansehevingen skulle ha kommet på ledelsens initiativ og ledelsens premisser.

Kollegaen kan ikke begynne med kollegaveiledning på frihånd. Det er en meget krevende øvelse som skal initieres av ledelsen og som deltakerne aktivt skal takke ja til.

For noe gammeldags tøv. Det heter gjensidig samarbeide og kompetansedeling/ organisasjonslæring, går ofte på tvers av fag og nivåer, og er ganske vanlig i bedrifter som har ansatte som er gode på å utnytte ressursene de besitter til fordel for både sine kolleger og bedriften.

Anonym poster: 88f09469f0ed2ce8d3a7419fdf0ac834

Virker ikke som om det var spesielt positivt for henne som skrev om det, eller at det hadde å gjøre med bedriftens uttalte mål om å utnytte ressursene. Det hadde å gjøre med fyrens eget ego å gjøre, ikke lat som om det ikke kom fram.

At det har med ego å gjøre var hennes (feil) tolkning, ikke en sannhet.

Skrevet

Jeg fikk HELT motsatt inntrykk.

Hvis det stemmer at HI trenger kollegaens hjelp for å få gjort jobbet skikkelig, ville jo sjefen ta det opp med HI etter at kvikkasen på nabopulten hadde gjort oppmerksom på det, og kompetansehevingen skulle ha kommet på ledelsens initiativ og ledelsens premisser.

Kollegaen kan ikke begynne med kollegaveiledning på frihånd. Det er en meget krevende øvelse som skal initieres av ledelsen og som deltakerne aktivt skal takke ja til.

For noe gammeldags tøv. Det heter gjensidig samarbeide og kompetansedeling/ organisasjonslæring, går ofte på tvers av fag og nivåer, og er ganske vanlig i bedrifter som har ansatte som er gode på å utnytte ressursene de besitter til fordel for både sine kolleger og bedriften.

Virker ikke som om det var spesielt positivt for henne som skrev om det, eller at det hadde å gjøre med bedriftens uttalte mål om å utnytte ressursene. Det hadde å gjøre med fyrens eget ego å gjøre, ikke lat som om det ikke kom fram.

At det har med ego å gjøre var hennes (feil) tolkning, ikke en sannhet.

Om en ser bort fra dette med å printe ut arbeid og vise sjefen forslag, så skinner det gjennom mye misunnelse i innlegget. Og siden dette med listen (som ikke var noe å bry seg om i det hele tatt med mindre hun misliker ham fra før og derfor overtolker) var det beste eksemplet hun hadde på å printe ut arbeid og gå forbi henne, og da virker det mest som om innlegget er basert på surmuling og misunnelse.

Gjest Antarctica
Skrevet

OK.

Du får hilse mannen din og si han oppfattes som blærete da, kanskje han hører mer på deg.

Skrevet

Ok, nå har dere løpt litt løpsk her... Hadde hans korrigering av meg vært påkrevd hadde nok leder anerkjent og ikke forkastet forslagene. Og det er jo nettopp det at det er forventet at jeg ønsker hans posisjon som irriterer meg.. Jeg tok denne jobben nettopp for at jeg ville hoppe av karrierestigen. Er utrolig fornøyd med valget mitt om å prioritere privaten fremfor overtid, og det spiller virkelig liten rolle for meg hvorvidt jeg heter junior, senior eller noe helt annet. Jeg håper jo også virkelig at han (som jobber det dobbelte av meg) vil klatre forbi meg relativt hurtig. Det fortjener han jo! Det jeg derimot ikke setter pris på er at jeg skal drites ut for at jeg ikke var på jobb fredag kl 20, eller at han ettergår arbeidet mitt forleden dag.

Det kunne jo tenkes at jeg ikke kommer med flere og tydeligere eksempler fordi jeg ønsker å beholde anonymiteten?

Takk for gode råd til dere som sto opp med riktig fot og så mitt behov for hjelp! Jeg har bestemt meg for å ta en hyggelig prat med ham over påske. Jeg velger å anta at dette er helt ubevisst, og at han faktisk ikke ønsker å bli oppfattet slik. Som sagt så er han er veldig trivelig fyr i de fleste situasjoner.

God natt :)

Anonym poster: 605829949ebb112e0b85a57bd77dbbf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...