Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe hva som har skjedd! Avbrøyt mitt første IVF forsøk nå på mandag etter positiv test på søndag. Hadde sprayet i 11 dager og testa positivt på kveldsurin 12 dpo etter å ha vært kvalm hele kvelden :D

Har endometriose (delvis ødelagte eggstokker) og prøvd intenst å bli gravid i nesten to år, har aldri brukt prevensjon og aldri blitt gravid før heller. Har spist Lifeline Care Gravid vitaminer, Hemjern og vitamin D3 i to mnd. Spist sunn mat og frukt hver dag. Slappa helt av og ga fullstendig opp når jeg gikk inn i IVF syklusen. Hadde fullstendig fokus på medisinene og hva jeg skulle igjennom, og gikk inn i det med godt mot og positivitet. Og nå sitter jeg her og er førstegangs gravid på naturmåten! Det er håp!!

Vær så snill å aldri gi opp jenter! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forferdelig synd at leger her ikke skjønner hvor viktig D3 er!!! Dosene de anbefaler her er jo bare helt utrolige, og ingen tester seg for det, leger gjør det heller. De tester for D2 som er det vanlige d-vitaminet men som ikke sier noe om hvordan ståa er! Har selv gått på 5000 IE daglig(norske anbefalte verdier er 200-400 IE pr dag tror jeg) i 5 mnd nå, og skal ta en bp snart for å se nivået. Hadde 104 i august som er toppen av sol-tiden så jeg peste på. Så alle sammen, LES om D3, det er KJEMPEVIKTIG, men IKKE start på høydose uten å ha tatt en blodprøve først... Høydose kjøper jeg på http://www.bigvits.co.uk/, men IKKE start med det før du har tatt en blodprøve. Referanseverdier er ca 50-150, og her er det om å ligge i det høyere nivået, men dette er norske verdier, i USA ligger de høyere så les på nett om det :)

Og ja, jeg har gratulert Fiemora vår i flere forum, og jeg er liker den amerikanske twisten på hva hun gjør :-) Opplys også folk om DHEA, noe som er kjent i USA men selvsagt ikke her til lands, men igjen ta bp først :-)

Skrevet

Gratulerer Fiemor!!!

Har prøvd å følge deg etter at du gikk over på ass, å jaggu fikk du det til på egenhånd! Hurra hurra hurra!!

Lykke til med en etterlengtet spire i magen, nyt nyt nyyyyt det! ;)

Stor klem :)

Skrevet

Søta :D

Ja, prenatal vitamins er superviktig ;) Har lært en hel masse av å bruke to år på youtube og høre på hva de amerikanske jentene gjør og sier. Det går opp et og annet lys etter en periode med research!

Jeg fikk også fjernhealing denne syklusen. Har virkelig prøvd alt som er nå :) Jeg tror oppsummert at balanse i næringstilførsel og sinn er det viktigste man som prøver fokuserer på. Det å ha en sunn kropp som får det den trenger av mental og fysisk pleie. Jeg innså at mitt kosthold ikke var nok til å dekke vitamin/mineral/metall og Omega-3 ettersom jeg har ei enorm liste med matallergier. I helga skal jeg kjøpe ny boks med Lifeline Care Gravid!

Skrevet (endret)

Gratulerer Fiemor!!!

Har prøvd å følge deg etter at du gikk over på ass, å jaggu fikk du det til på egenhånd! Hurra hurra hurra!!

Lykke til med en etterlengtet spire i magen, nyt nyt nyyyyt det! ;)

Stor klem :)

Tuuuusen takk :D I'm over the moon :D Kommer til å henge rundt her og følge med på dere andre også, dette er virkelig verd alt strev og sorg, og jeg vil så gjerne juble med dere andre også :) Stor klem tilbake

Endret av Fiemor!
Skrevet

Så fantastisk!! Gratulerer så mye:-)

Skrevet

Gratulere her også :D Da jeg ble gravid på Synarela så sa sykepleier at kroppen min hadde overstyrt sprayen og/eller at sprayen oppregulerer en periode før kroppen reguleres ned igjen. Så det blir en liten boost ;) Kanskje jeg skal vurdere D3 i tillegg til Lifeline Gravid (som jeg hoppet av da forsøket var negativt..)

Uansett - Fantastisk! Lykke til videre :)

Skrevet

Takk :)

Okay, jeg har lurt på hva sprayen rakk å gjøre med kroppen da det høres så rart ut å bli gravid når man tar den medisinen. Den skal jo roe ned hormonnivå for å unngå el og er nesten som en type litt usikker prevensjon å regne på en måte. Det er ikke farlig for spirene da? Tok min siste dose mandag kl 08 da jeg nekta å tro på testen. Klinikken åpna ikke før 9 så jeg tok sjansen på spray.

Jeg er hellig overbevist om at vitaminene hjalp. Har spist og drukket store mengder vitamin C som går til angrep på bindevev som endometriose. Anbefales, det er godt for kroppen uansett :)

Skrevet

Sprayen er ikke farlig, så det går nok bra :) Jeg var i sjokk da jeg fikk positiv test på sprayen husker jeg. Jeg skulle jo reguleres ned og hindre eggløsning! I tillegg hadde vi forsøkt i langt over et år da vi ble det, så rart hvordan kroppen reagerer. Jeg nektet omtrent å stoppe på medisiner pga. Jeg hadde vanskelig for å tro at jeg plutselig var gravid hehe :)

Tar du ekstra C-vit i tillegg til Lifeline?

Skrevet

Hehe samme her :) Sykepleieren måtte be meg innse og godta testen på mandag for jeg var hysterisk med medisinene. "Kan jeg fortsette å spraye i morgen hvis mensen kommer??" Haha :) Trodde testen var en feilproduksjon. Hu ble nesten streng :) I dag er brystene så vonde at jeg begynner å innse hva som har skjedf :) Ja, drypper vitamin D3 dråpene i et glass appelsinjuice pluss spiser appelsiner hver dag. Omtrent eneste frukta jeg ikke er akutt allergisk mot :)

Skrevet

Hei Fiemor. Gratulerer så masse! :) Du vet ikke hvem jeg er, men jeg vet hvem du er.

Du er utrolig vakker forresten! :) Må liksom se en ekstra gang på deg når jeg går forbi jobben din:p

(er ikke en crazy stalker altså- selv om det kan virke sånn nå!) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...