Gå til innhold

86 cm lang - hvilken str i reima vårdress?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp 92, sikkert litt stor, men er jo strikk ved føtter og hender så det gjør jo ikke noe om den er litt stor. Min gutt er ca 14 kg og 87-88 cm bruker 98. Sprang fra 86 dress i høst til 98 dress - litt stor i starten men helt fin :-)

Har ikke målt vesla siden i sommer, men hun bruker stort sett 98 i vanlige klær nå, og 92 i Reima vinterdress. Regner med at det blir 92 i vårdress også, de er romslige i str.

Annonse

• 2 uker senere...

Jenta mi er ca. 90-91 cm. Hun passer perfekt inn i Reima vinterdressen i str. 98. Satser på den holder ut neste vinter også. Har også kjøpt str. 98 i vår/høstdress.

Gutten min er 90 cm og 14, 5 kilo. Her passer Reima-vinterdressen i str 92 perfekt, hehe :-) Men han kan aldri ha mer enn ullundertøy under ellers blir han kokvarm. Og til høsten må ha han str 98 pga lengden i ryggen. Han er kort i beina og lang i overkroppen.

Jenta mi er ca. 90-91 cm. Hun passer perfekt inn i Reima vinterdressen i str. 98. Satser på den holder ut neste vinter også. Har også kjøpt str. 98 i vår/høstdress.

Gutten min er 90 cm og 14, 5 kilo. Her passer Reima-vinterdressen i str 92 perfekt, hehe :-) Men han kan aldri ha mer enn ullundertøy under ellers blir han kokvarm.S Og til høsten må ha han str 98 pga lengden i ryggen. Han er kort i beina og lang i overkroppen.Sånn er det ;-) Jenta mi er lang i beina, så hun trenger litt større klær selv om hun er tynn som ei flis ;-) Ble alikevel litt overrasket da jeg prøvde på dressen i 98 og den satt som et skudd.

Har begynt å kjøpe noen bukser i 104 faktisk :-)

Annonse

• 3 uker senere...

Min 2-åring var 90 cm ved toårskontroll i september. Han brukte reima tec vinterdress i str.92 i hele vinter. Den er fortsatt veldig romslig å stor. Men tror jeg hadde valgt 92 til jenta di også... Så kan hun ha den til høsten igjen? :)

Er usikker på hvor lang min 2-åring er, men vil tippe rundt 95 cm. Han har klart seg greit med 92 i vinterdress frem til nå. Den begynner å bli knapp på armene. Vi kjøpte likevel kun 98 i vårdress fordi 104 ble for voldsomt. Blir vanskelig å bevege seg når det er for mye stoff. Han bruker forøvrig 98/104 i klær ellers.

Ved str. 98 går reima over til annen type dress. "Babydressen" i 98 ble litt rar og kanskje litt knapp, mens den beregnet for større barn som starter på den størrelsen var helt perfekt. Om den holder ut høsten gjenstår og se. Jeg holder ikke pusten for det akkurat, men den holder definitivt hele vårsesongen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...