Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med pergotime? Som IKKE har pcos. Dem finner ingenting galt med med men vi har prøvd siden 2011 og 2 sa .. vi er to jenter og bruker jo da klinikk så sæden er det ikke noe galt med. Er det noen som har vært i en slik situasjon? første mnd med pergotime nå. Noen som har erfaring og dele?:)

Anonym poster: 7e290657a2764ed1d2d33ec401b7969a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe???

Anonym poster: 449bb700c287f2488f46d249c9267652

Skrevet

Hei

Vi er i samme situasjon. Hatt min 3 pp med pergotime nå og venter på TR.

Det jeg har merket er at min syklus har blitt forskyvd. Var på 28 dager men har nå ca EL på dag 16-17 og hadde sist TR på dag 33.

Ellers ingen symptomer :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med pergotime? Som IKKE har pcos. Dem finner ingenting galt med med men vi har prøvd siden 2011 og 2 sa .. vi er to jenter og bruker jo da klinikk så sæden er det ikke noe galt med. Er det noen som har vært i en slik situasjon? første mnd med pergotime nå. Noen som har erfaring og dele?:)

Anonym poster: 7e290657a2764ed1d2d33ec401b7969a

For oss tok det 2 år før vi ble gravide. Fikk full sjekk. Jeg var i toppform, og mannens sæd var på topp. Fikk pergotime, og ble gravide på 4 mnd :)

Gyn sa til meg at 2 år ikke er lenge å prøve. Altså det hun mente var at det ikke er unormalt at det tar tid.

Nå har vi en nydelig gutt på 6 mnd.

Skal se det klaffer for dere også. Lykke til :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg skal i gang Pergotime kur nr. 2 på lørdag, men...

Jeg og min mann giftet oss i juli i 2011, og rett etter det sluttet jeg med prevansjon. Da hadde jeg brukt minipillen Conludag siden i 9 år, uten pauser, selv om jeg var singel osv. Nå har vi prøvd i over 2 år og det tar tid det her! Etter å ha vært hos min fastlege i fjor på denne tiden så fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig var prevansjonen som fremdeles satt i kroppen og at det ikke var noe å ha det travelt med siden jeg er så ung! Jeg fikk også beskjed om at det måtte gå ihvertfall 2 år fra vi startet til vi fikk en utredning.

Jeg har nå byttet fastlege. Tåler ikke trynet på den tidligere legen min, og jeg har vært noen turer innom henne uten å føle noen form for forståelse. Empati er virkelig et fremmedord på kontoret hennes! Ja, jeg har byttet fastlege, men valgte likevel å ta kontakt med en privat gynekolog i en nærliggende by. Etter besøk hos han er jeg nå satt på Pergotime kur. Er det noen som har noen erfaringer med det? Jeg ble satt rett på dobbeldose, og kunne begynne på kuren når TR kom etter 55(!) dagers syklus! Jeg har hatt ganske ustabile sykluser og han gynekologen ville at vi skulle kjøre noen runder med dette for å få ned syklusen min sånn at han kan måle om jeg har eggløsning i det hele tatt. Mannen min har ennå ikke blitt teste for noe som helst, og ingen av oss har barn fra før. Jeg har heller aldri før vært gravid, men jeg får utslag på EL tester når jeg prøver disse. Jada, fertilitetsmonitor BabyComp er også kjøpt inn.

Det som frustrerer meg er det at jeg har så liten kontroll og styring på dette, og det synes jeg er veldig vanskelig! Nå skal jeg begynne på pillekur nr. 2 på lørdag, men er usikker da jeg har lest flere plasser om at man skal ha en pausemnd. Dette sa ikke min gynekolog noe om og jeg har prøvd å ringe han, men han er ikke tilbake før på tirsdag! Og ikke har jeg fått mensen heller, og ikke er jeg gravid heller...ikke ifølge testen jeg tok i dag på morgenen. Når skal jeg kunne forvente å få mensen? Håper jo selvfølgelig at den ikke kommer og at testen ikke stemmer helt, men begynner å miste troen litt...Som sagt så var forrige syklus på 55 dager!

Skrevet

Ble gravid på 2 dobble kur. Håpe det klaffer for dere nå :)

Anonymous poster hash: deee2...06c

• 10 måneder senere...
Skrevet

Ble gravid på 2 dobble kur. Fikk Pergotime reseptfritt fra www.apotekonline.cf

Skrevet

Ble gravid mnd etter to doble pergotime kurer. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Ble gravid på 2 dobble kur. Fikk Pergotime reseptfritt fra www.apotekonline.cf

Den siden fins ikke - få jeg opp. Trodde det var umulig å kunne selvmedisinere seg med Pergotime :huh:

Skrevet

Du må ikke selvmedisinere deg med Pergotime (eller andre reseptbelagte medisiner for den saks skyld..).

Hvis du har bruk for Pergo, så finner gynekologen utav det og gir deg resept. Hvis det ikke er nødvendig, så trenger du ikke gå på Pergo. 

Skrevet

Jeg er på min første pergokur. Dobbel dose.

Har ikke PCOS, men har tatt oss over et år nå, med prøving.

Var heldigvis ikke vanskelig å be fastlegen henvise meg videre til gynekolog :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...