88Lina Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har hatt SVÆRT sterke korsrygg,- samt smerter rundt livmor... kjempesterke mensensmerter. Var sikker på at jeg kom til å abortere igjen, men har ikke blødd noe! så håper alt er fint, og at det bare var strekksmerter. Vært skikkelig redd. Snakket med jordmor x 2 å hun syns det var vanskelig å si va det kunne være i med at jeg kun er i uke 6 og at vi er ulike når det gjelder smerteterskel. Fikk besjed om å ta smertestillende og prøve å slappe av. Kunne både være en bynnende SA og strekksmerter. Har bestilt meg time hos legen førskommende Mandag, så håper å kanskje få ett lite bankende hjerte !!! klarer ikke slappe av før u 12. NOEN ANDRE??
kribe Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Ååååå ja. Har ikke mye vondt nei, men så snart jeg kjenner murringer eller stikkinger blir jeg fryktelig redd. Hadde selv MA i uke 14, foster døde nok i uke 12 ca, så det er det jeg er mest redd for.... at jeg tror jeg er gravid, men ikke...... Er bare i uke 5, men kjenner og føler mye:) Litt smerter er jo normalt, så selv om det er vanskelig prøver jeg tenke på det. Får tatt hcg-verdier nå og får tidlig UL. Det kan du også forlange.. Håper det ordner seg for oss.
Underveis --> Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Har opplevd noe tilsvarende for et par uker siden. Kraftige smerter i korsrygg og kraftig "krampe" i livmora. Aldri opplevd sa, men syntes det var veldig ubehagelig. Måtte sjekke om jeg blødde. Det gjorde jeg ikke. Er nå 11+5 og babyen lever og har det tilsynelatende bra. Ikke opplevd noe mer av det,, heldigvis. Er gravid for 3. gang.
88Lina Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2013 "Godt" det er flere enn meg med slike intense smerter! HÅPER ikke det er en MA... Spent på Mandag, vet han har noe utstyr på kontoret, så vi får se:) Skal høre om han kan ta en blodprøve også. Godt å høre det gikk fint med deg @kribe, liker slike solskinnhistorier:) Håpet gjelder meg og. Formen er fin i dag, kun kvalme.. Noen av dere som har tips på hva som er mettende og godt? har ikke lyst på noe- vokser i munnen samt sultfølelse til tusen... dårlig komb!!
kribe Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Vanskelig dette med mat.... Vet at grovt holder lengre i magen og bruker normalt å spise mye grovt brød, rundtstykker...., men akkurat nå er det ikke det som frister. Er også sulten, og blir da irritabel og småkvalm (dårlig kombinasjon når man jobber som kontaktlærer for 1.trinn:) ) Jeg spiser en del knekkebrød, yoghurt med korn, pastasalat med både ost og kjøtt og brød av og til. Har også alltid med frukt eller ferdigoppskjærte grønnsaker som hodekål og gulrot. Krysser fingre og tær for at alt går bra på mandag 88Lina. Hold oss oppdatert. Endret 15. mars 2013 av kribe
88Lina Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2013 Takk for fine tips, skal prøve å få i meg litt mer frukt:-) Skal holde dere oppdatert:) God Lørdag damer!
88Lina Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2013 Da har jeg vært til legen, fikk henvisning til tidlig UL, så det blir spennende. Skal på gyn.pol om to uker! Legen mente dette va normale smerter og at så lenge man ikke blødde så var det greit. Han mente det va livmoren som strakk seg, og håper det stemmer. Han kunne avkrefte både SA/MA, Godt!! Har enda ikke tatt BP, men BT og UP var fint:) Legen min er veldig på det å vente med alt til jeg er lengre på vei. Men pga kvalme og oppkast er jeg blitt videre sykmeldt, noe jeg egentlig synes er helt greit da jobben krever en del. Nå er det nyoppskjært frukt i kjøleskapet, colabokser og saltkjeks! Skal prøve å slappe av og nyte påskeferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå