Gå til innhold

skuffet etter ordinær ul! :/

Anbefalte innlegg

Lest masse om hvor stor dag dette skulle bli. Første møte med den lille babyn inni magen, se at alt var ok og forhåpentligvis se kjønnet! Gikk ut fra legeseneret med en utrolig dårlig opplevelse og er i grunn veldig skuffet. Var til dels babyns "feil" da den lå med ryggen mot magen, altså vi fikk verken sett kjønn eller ansikt. Men gynekologen var så stresset (vi kom inn 25 min på overtid noe som ikke var vår skyld), og han bare rushet avgårde for å få tatt de viktigste målene. Fikk i grunn ikke sett verken bevegelse av babyn, fingrer, kjønn e.l. Følte ikke det var noe særlig kos og hygge som jeg har hørt fra andre.. Bilde fikk vi heller ikke.. Vurderer å ta en tlf til jordmor i morgen å be om en ny henvisning eller rett og slett betale en privat av egen lomme for å få en litt bedre opplevelse av å se knøttet.. :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028902-skuffet-etter-ordin%C3%A6r-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit at du fikk en negativ opplevelse :(

Sånn hadde jeg det på min første ul med barn nr 1 også. Fikk ikke se på skjermen engang jeg. De bare målte og sa termin og hadet bra.

Jeg fikk ikke ny selvom jeg klagde. Betalte privat og fikk en fin ul.

Det eneste de er opptatt av på ordinær ul er egentlig bare å måle og fastsette termin. Min dårlige opplevelse var på Bærum sykehus.

Denne gangen var jeg på Ahus på ul og det var kjempefint. Men tror egentlig det er mer personavhening enn hvilket sykehus man er på.

Kjønn er ikkenoe de opplyser om rutinemessig, så hvis det er et "krav" du har burde du gå privat. Er mange som ikke vil oppgi det pga at noen kan finne på å reise til utlandet og ta abort fordi det er "feil" kjønn. Høres helt sykt ut,men det er sant.

Lykke til med ny ul

Var på oul i dag, og jordmor'en var stresset og rett og slett ikke menneske venn. . Spurte meget pent om hvis mulig å se, om vi kunne få vite om jente eller gutt. . Hun kom med svar som av det ville hun ikke ha fokus på og var tydelig irritert over at folk i dag er mer opptatt av kjønn en om barnet er friskt. . Var ingen hyggelig opplevelse for oss heller, samboeren er sint enda. . Frister å bestille privat 3D ul i uke 25 som skal være anbefalt :)

Gjest lemon-aid

Hvis jeg var deg ville jeg betalt for en privattime :-) Vi betalte 900,- for ultralyd i uke 12, og det angrer vi ikke et sekund på. Gyn. tok seg god tid og var detaljert da jeg spurte om ting. Syns du skal gjøre det, jeg! Det var verdt de kr syns jeg :)

Vi visste når vi dro dit at kjønnet kanskje ikke ble avslørt, det kan man ikke alltid styre :) Det viktigste er jo å se at alt er bra. Men opplevelsen var så dårlig ifht selve undersøkelsen også. Kommer nok til å bestille en privat time om noen uker :) Takk for svar alle sammen!

Jg hadde oul i går. Hadde en veldig flink jordmor. Hun brukte nesten 45 min på undersøkelsen. Mn babyen min lå oxo md ryggen mot magen. Så vi fikk nesten ikke se noe. Ikke kjønn eller ansikt eller no. Fikk md mange bilder mn skjønner ikke bær av de:( Mn ellers var babyen frisk og velskapt :)

Endret av Urwa

Annonse

Tok kontakt med den private jordmoren der de har 3D ul, og til min store overraskelse var det samme dama. . Hun tok kritikken med ett smil over tlf. Er villig til å gi henne en sjanse til, alltid godt at kritikken kommer frem til den som fortjener den :) så kan de gjøre noe med det :) har time den 10 mai, er da i uke 27 :) planen er å ta med alle ungene slik at de skal få se lillebror :)

Så trist og høre at du fikk en så kjip UL :(

Jeg hadde motsatt opplevelse, var så heldig at jeg fikk en fersk jordmor så hun hadde med seg en erfaren jordmor som overvar og gikk over etterpå, så jeg fikk en veldig grundig UL, brukte nesten 1 time og de forklarte meg og viste meg hele veien.

Og min lille kar showet under hele UL, viste seg fram fra alle hold.

Ta kontakt med jordmor og få ny henvisning, er jo feil at du skal måtte betale for privat UL når du ikke har fått en ordentlig ordinær.

Håper du får en bedre opplevelse neste gang i allefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...