blå+? Skrevet 14. mars 2013 #1 Del Skrevet 14. mars 2013 14 dager gammel og sover fint på natta. Våkner av seg selv hver 3. time for mat. Men på dagtid sliter vi! Første uka var det ingen problem.. Da spiste og sov hun stort sett hele dagen som andre babyer. Men nå må det bæres,vugges,gåast, bysse i vogna.. u name it! Hun er kjempetrøtt, men får ikke til å sove :/ Virker ikke til å ha vondt heller. Ingen problem med magen som jeg har oppfattet ihvertfall. I dag har jeg gått ute med ho i vogna 2 ganger. Og da sovna hun greit. Men om jeg prøver å legge ho i vogna inne, så blir det bare styr.. Er veldig glad i å være ute, så det plager meg ikke. Men går nå til behandling 2 ganger i uka for kraftige bekkenplager, og har fått streng beskjed om å ta det med ro, og kun gå veldig korte turer. Altså en dårlig kombinasjon det her :/ Er jeg kanskje storforlangen som håper att det er bare å legge de små ned i vugga si etter å ha sovna i mammas armer? Kan ikke huske att dette var noe problem med storebror. Andre som har det slik, eller som har noen kloke ord å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjakina Skrevet 15. mars 2013 #2 Del Skrevet 15. mars 2013 eg har d samme problemet med mi på 3 uker, hu har vært våken i dag fra kl 5 på morningen å endelig kl 11 så fekk eg hu til å sova, hu er då kjempe trøtt i flere timer, men får ikkje sova, sånt har d vært i noen dager nå, eg har gitt hu litt sukkervann, ser ut som d hjelper litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå+? Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2013 eg har d samme problemet med mi på 3 uker, hu har vært våken i dag fra kl 5 på morningen å endelig kl 11 så fekk eg hu til å sova, hu er då kjempe trøtt i flere timer, men får ikkje sova, sånt har d vært i noen dager nå, eg har gitt hu litt sukkervann, ser ut som d hjelper litt Hvordan er jenta di på natta,da? Måtte pine meg ut med vogna i dag også, x 2 hittil.. etter å ha prøvd alle kunstens regler med å få ho til å sovne inne. Synst det er så vondt å ikke skal klare å hjelpe ho med å få sove godt på dagen! Sukkervann, skal det hjelpe mot evt magevondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ninnin* Skrevet 15. mars 2013 #4 Del Skrevet 15. mars 2013 Prøv å legg henne før hun viser tegn til å være trøtt. Legg henne hver gang hun har vært våken ca 1time. Kan hjelpe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1. gang:) og engang til:) Skrevet 15. mars 2013 #5 Del Skrevet 15. mars 2013 Ingen av mine vil sove noe særlig inne på dagtid. Men med engang jeg kler på de og snurper igjen voksi posen sover de i timesvis på verandaen. Har du forsøkt å pakke inn babyen og sette vogna ut? Kan vugge litt til baby sovner og forhåpentligvis være inne og slappe av:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 15. mars 2013 #6 Del Skrevet 15. mars 2013 Kanskje hun trenger nærhet og varme, hun har jo nettopp ligget 9, 5 mnd inni magen din og hørt på hjerteslag og romling. Her sov gutten alltid godt når han fikk ligge oppå oss. Etter 5 behandlinger hos kiropraktor for stiv og overstimulert nakke når han var 11-12 uker gammel så begynte han gradvis å bli mer tålmodig og klar for å sovne/sove alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pumba78 Skrevet 16. mars 2013 #7 Del Skrevet 16. mars 2013 Min sover ikke i det hele tatt. Det vil si, om natta sier hun ved puppen (men spiste ekstremt ofte og kan ikke fjernes fra meg ett sekund. Om dagen må hun trilles eller ligge ved ouppen og sove i fanget. En gang i blant sover hun littegrann i vugga si. Jeg tenker at bare jeg holder ut de første tre månedene så endrer ting seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå+? Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 17. mars 2013 Ingen av mine vil sove noe særlig inne på dagtid. Men med engang jeg kler på de og snurper igjen voksi posen sover de i timesvis på verandaen. Har du forsøkt å pakke inn babyen og sette vogna ut? Kan vugge litt til baby sovner og forhåpentligvis være inne og slappe av:) I dag sovna ho faktisk med det samme vogna kom ut! Trengte ikke å bysse engang. Prøvde å legge ho inne først, men er tydeligvis et friluftsmenneske;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå+? Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 17. mars 2013 Min sover ikke i det hele tatt. Det vil si, om natta sier hun ved puppen (men spiste ekstremt ofte og kan ikke fjernes fra meg ett sekund. Om dagen må hun trilles eller ligge ved ouppen og sove i fanget. En gang i blant sover hun littegrann i vugga si. Jeg tenker at bare jeg holder ut de første tre månedene så endrer ting seg. Omtrent det samme her.. må sovne til flaska i armene mine, og sover da fem minutter kanskje. Men nåde meg om jeg prøver å legge henne fra meg! ( For noen dager siden var ikke dette noe problem). Men holder ut og tenker det går seg til:) Er vel ikke lenge til før jeg tenker tilbake og vil savne barseltida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suretær Skrevet 18. mars 2013 #10 Del Skrevet 18. mars 2013 To ord: Svøp Slyngevugge fra Natures Sways. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivHeidi Skrevet 18. mars 2013 #11 Del Skrevet 18. mars 2013 Hvor mye sover hun om natta da? Jeg har så gode erfaringer nå med å la min lille baby styre søvnen selv at mitt beste råd er: ikke stress. Funker det å gå ut med vogna, ja så gjør det. Ikke kle så mye PÅ babyen, men legg tepper over. Gå en liten runde, gå inn igjen og la henne sove inne i vogna? Går ikke det. Så får du lett tatt av henne teppene også, uten at hun våkner Er du inne, så finn ut hva som funker. Sovner når du ammer? La hun sove litt hos deg, til hun sovner godt inn. Tull rundt henne et teppe, så kan du legge henne fra deg. Det er ikke feil å hjelpe de små til å sove, de er ikke innstilt på å sovne sånn som vi gjør ennå Mi lille tulle sovner alltid når vi går ut med vogna, kan skrike når vi legger henne ned i vogna inne, men så snart døra åpnes er det stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #12 Del Skrevet 27. november 2013 To ord: Svøp Slyngevugge fra Natures Sways. Siterer denne!!!! Gull verdt for oss!! Aldri måtte bysse i søvn på grunn av slyngevuggen og vår baby skrek mye i starten - helt rolig når hun kom i vuggen, anbefales Anonymous poster hash: 5239d...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #13 Del Skrevet 28. november 2013 To ord: Svøp Slyngevugge fra Natures Sways. Siterer denne!!!! Gull verdt for oss!! Aldri måtte bysse i søvn på grunn av slyngevuggen og vår baby skrek mye i starten - helt rolig når hun kom i vuggen, anbefales Anonymous poster hash: 5239d...5c3 Anonymous poster hash: db583...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg føler med deg, har det på samme måte. Her vil hun bare sove oppå meg, prøver jeg å legge henne ned så blir det bare bråk. Da tar det veldig lang tid før hun sover igjen. Føler vi har prøvd alt nå. Jeg er helt utslitt for jeg får virkelig ikke til å slappe av eller sove med henne på meg hele tiden. Alle sier at det hår seg til, men når gjør det det da? Hun er bare fem uker, men de har vært lange. Føler meg stadig som verdens dårligste mor, særlig når jeg i perioder kjenner at jeg bare vil sove selv..... Anonymous poster hash: 7a89c...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå