Gå til innhold

Kan dere gi meg beste tipset? vedr MME

Anbefalte innlegg

Jeg er vant til å amme men må nå begynne med mme på dagtid.. ammer fortsatt morgen og natt:)

Men hva er beste tipset deres for enklest mulig flaskeopplegg?:)

Har ferdig kokt vann på flasker og tar i pulver og i mikroen når babyen er sulten?

Eller ferdig blandet?

Hva er best og raskest og "lov"? :)

Fortsetter under...

Kjøp pulverdispenser, så får du målt opp pulver på forhånd. Og gjør som Katha.. eller: Kokt kaldt vann i flaskene + kokt varmt vann i termos- fyll på til riktig blandetemperatur, ha i pulver, risteriste ferdig!(Veldig lettvint også ute på tur). Etter et par forsøk finner du fort ut hva som er riktig mengde kaldt+varmt vann for å få rett temperatur:)

Vi har pulverdispenser (avent sin). Kokt, avkjølt vann i kjøleskapet, koker vann med vannkoker og blander i rett forhold (det lærer man seg fort). Tilsetter pulver-voila ferdig! Kunne hatt kaldt vann i flasker i kjøleskapet, da hadde det gått enda fortere, men vi har ikke helt sett behovet

• 2 uker senere...

Vi kjøper rett og slett drikkeklare kartonger. Ja, det er mye dyrere, men akk så enkelt. Bare å tømme over i flaske, og varme i mikro eller vannbad. Ute på tur drikker hun romtemperert.

gjør du det til alle mme-måltidene? Hvor mange ganger iløpet av et døgn blir det? ..

Jeg kjøper ferdige kartonger til turer osv, men blir jo fort 60-70kr hver dag hvis jeg skulle gjort det sånn hver gang..

Annonse

Ja, til alle måltider. Hun får 8-9 måltider i døgnet, så det går ca 4-5 kartonger hver dag...

50-60 kr dagen.

dyr løsning :) mme-eske som varer ca 5-7 dager koster 130 kr.

300 kr dyrere i uken med ferdigbokser da..

Over en tusenlapp mer i måneden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...