Gå til innhold

Hvilken type seng kjøper man til barnet på 2 år? Den nye babyen vil arve sprinkelsengen som storesøster sover i nå...

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte snart til en større leil.og jenta vår som blir da ca 2 år vil få sitt eget rom. Dette blir da også gjesterommet ved behov og rommet er ikke stort. Vi tenkte da å kjøpe barnekøyeseng hvor jenta kan sove nederst og dersom noen av foreldrene kommer på besøk, kan han elr hun sove øverst. Men er ikke jenta på 2 år litt for liten å sove i en køyeseng? Sprinkelsengen hennes vil stå på vårt soverom når bebissen kommer. Har dere noen gode tips til sengeløsning? På forhånd takk :)

Anonym poster: 3fbfcb9b7ea378d6f31c752b5d994be9

Fortsetter under...

på Ikea har de sånne geniale dagsenger som du kan dra ut til en ekstra seng. ville ikke sendt en 2 åring opp i ei køyeseng under noen omstendigheter...

ellers er vokseseng fint for de minste. så slipper de å flytte rett over i ei svær seng etter å ha hatt ei trygg og god sprinkelseng...

Anonym poster: efe0df99c90d1ff6a2e3dbc4c46de997

Takk.Når jeg tenker godt på dette synes ikke hun er klar til å sove i noe annet enn en sprinkelseng. Hun turner skikkelig rundt og kaster alt ut av senga og prøver å komme ut av den ved innsoving, skikkelig turbulent prosess. Kanskje kjøpe en crib til babyen foreløpig og la jenta å fortsette å sove i sprinkelsengen. Må nesten se an. Hi

jenta mi var bare 1,5 når hun slengte det ene beinet over kanten på sprinkelsenga og klatret ut, så da bar det direkte til IKEA og hun fikk vokseseng.

det var vanskelig ved innsoving lenge. i begynnelsen satt jeg ved siden av senga hennes (med bok eller hekletøy) og flyttet meg så lengre og lengre vekk. men helt verdt det i forhold til følelsen av at hun klatret ut av og kunne slått seg skikkelig når hun tippa over kanten på sprinkelsenga....

Anonym poster: efe0df99c90d1ff6a2e3dbc4c46de997

Inen av mine har vært klar for stor seng ved 2 års alder.

Vi kjøpte Bedside Crib til babyen de første mnd, og så fikk storebror juniorseng når han var 2,5 år. Da var han mer klar for det.

Evt kan man jo kjøpe en rimelig sprinkelseng på Ikea eller brukt.

Anonym poster: 35c5e7d8682d4c469562a9248779bb84

Å ja, høres ut som mye jobb for oss framover etter å ha flyttet henne inn i en vokseseng, he he. Og i tillegg får vi da ikke plass til gjesteseng. Hi

Annonse

Begge de to eldste flyttet over i voksenseng når de var to. (Med sengehest) Gikk veldig greit det. Ikke var det noe problem med innsoving heller.

Men øverst i køyeseng ville jeg ikke plassert en to-åring.

Jeg tror at problemet ligger i hvordan vi kan få en mest plassbesparende løsning, slik at det er plass til både barneseng og og en overnattingsgjest ved behov. Derfor tenkte jeg på køyeseng forbarn hvor hun kan sove nederst. Hi

Jeg mente ikke å plassere en toåring øverst selvfølgelig, men NEDERST i køyesengen :) he he Hi

Her klatra frøkna ut av sprinkelsenga da hu var 1, 5. Vi kjøpte køyeseng og la minsta nederst og største på 4 øverst. Sengehest både oppe og nede. Det har gått kjempefint.

Jeg lot dem sove i sprinkel seng til de var temmelig store, og klatret inn og ut som de ville, dette gjorde jeg med begge ungene de er tette barn.

De sover enda i juniorseng, de er nå fem og sju. Det er ikke så langt ned til gulvet fra de små sengene, og de er jo like store for barna proposjonalt som en voksen seng er for in mann.

Dessuten tar de ikke så stor plass, minste har enda store leker, som dukkevogner, lekehus, kjkken etc.

Hadde kjøpt en sånn sniglar med billigeste skumgunmi madrass for to åringen :-)

Anonym poster: 62395a9d7a693ae11d01191d103472cc

Gjest sussie77

Her har vi kjøpt junior seng fra Ikea og fornøyd med det. Hadde aldri puttet. 2 åringen min oppe i en køyeseng. Ihvertfall ikke før 3-4 års alder.

Gjest sussie77

Jeg mente ikke å plassere en toåring øverst selvfølgelig, men NEDERST i køyesengen smile.png he he Hi

He he. Ja nå så jeg den. :) Nederst er jo ikke noe problem.

Annonse

Jeg tror at problemet ligger i hvordan vi kan få en mest plassbesparende løsning, slik at det er plass til både barneseng og og en overnattingsgjest ved behov. Derfor tenkte jeg på køyeseng forbarn hvor hun kan sove nederst. Hi

Her skal babyen sove i softbag/vognbag de første månedene, mye lunete enn en sprinkelseng/crib :-) Ang overnattingsgjester hadde jeg heller kjøpt en flott oppblåsbar dobbeltmadrass på biltema. Kjedelig å innrede barnerommet som gjesterom til de få gangene dere har overnattingsgjester?

Anonym poster: 097b12785d64ea75b107b0feadcded77

Vi gikk rett på voksenseng til barna fra sprinkelsenga. Begge har hatt sånn høy kant på ene siden, og vi har snudd denne feil vei, slik at de ikke kan falle ut.

Du kan kjøpe køyeseng og ha sengehest, men jeg hadde aldri latt en 2 åring sove oppe.

Ev. kan dere ta madrassen fra den øverste køyen på gulvet når dere får besøk frem til barnet er stort nok til å ligge oppe?

Nei, hadde nok aldri latt en 2 åring sove øverst nei, mener at jeg skrev i hovedinnlegget at hun skal sove nederst og gjesten ved behov øverst :) Hi

Sånn juniorseng fra Ikea kjøpte vi, de har gavler som gjør at ungen ikke ramler ut. Gutten min pleier å havne på tvers eller trille ut hvis han ligger i voksenseng, men det har gått bra med den juniorsenga. Han er 2,5 år.

Hva med en dagseng som kan dras ut til dobbeltseng? Har dere en overnattingsgjest kan jo den dele seng med jenta. Eventuelt at gjesten bruker senga og barnet ligger på en enkel madrass på gulvet for 1 natt eller 2?

Anonym poster: 6fc20c891485bd9ce8310f64336acd59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...