Gå til innhold

Baby 3 måneder og søvn og amming

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en datter på 3 måneder og lurer på hvor mye søvn hun egentlig trenger. Tidspunktene for søvn har blitt forholdsvis rutine på dagtid, men det er litt variasjon når hun sover på kvelden.

Jeg leser her inne at barnet legger seg kl. 1900. Hvor lenge sover det da? Jeg fullammer og lurer på hvordan dere gjør det i forhold til amming når de legger seg kl.1900. Tar dere opp baby fra sprinkelseng og ammer igjen ca. kl. 22? Sover babyen da videre uten protest?

Får dere baby til å sovne av seg selv? Hvor lenge lar dere baby "klagegråte" før dere tar henne opp? Har lykkes med å få henne til å sovne av seg selv noen ganger, men andre ganger eskalerer gråten voldsomt. Mistenker da at vi har vært for sent ute med å legge henne. Andre med erfaringer ang. legging av 3 mndr baby?

Fortsetter under...

Ville tatt tiden til hjelp og sett litt an fremover, siden hun bare er tre måneder enda. Det er jo veldig bra hun sovner av seg selv noen ganger, men hvis hun gråter voldsomt ville jeg aldri latt henne holde på mens hun er så liten. Min er blitt 9 mnd, sovner av seg selv i senga kl 19, men ammer han igjen rundt 22-24. Han hadde kolikk de første månedene da, så ikke mulig med noen rutiner da. Det er jo så forskjellig fra baby til baby... Følg magefølelsen din vil jeg anbefale da, og ha en fast leggerutine hver kveld, da går det seg ofte til.

Min legger seg 19.45 - 20 Jeg vil legge de to eldste før jeg ammer for siste gang. Jeg vekker ikke barnet før jeg legger meg. Hun våkner alt fra 24.30 - 2.30 før hun vil ha mat. Så sover hun gjerne til morgenen... Hun er født 7.des og er 3 mnd.

min blir 3 mnd neste mnd og vi har ikke noe rutine. han legger seg sammen med meg kl 22:30-23:30 alt etter når han blir trøtt. jeg er stup trøtt selv rundt 22:30.

han kan ikke sove alene enda. legger jeg han fra meg så våkner han.

han sover i sengen vår mellom oss. hvis jeg ligger ved siden av han så sover han lang og lenge. våkner rundt 04 - 04.30 for å drikke melk. og da pumper jeg også før jeg legger meg igjen. han sovner ganske fort etter melken selv så lenge han vet at vi er i sengen.

på dagen så er det heller ikke rutine enda. alt er relativt. :)

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter med rutinene :-) Jeg lar heller aldri snuppa ligge å gråte for å få henne til å sovne av seg selv. Bare hvis det er typisk trøtt-gråting - da lar jeg det gå noen minutter for å se om det eskalerer eller ei. Gråter hun mer da så tar jeg henne opp med en gang. Men hvor mange ganger i løpet av dagen ammer dere? Jeg sliter med vektoppgangen på snuppa men ammer nesten annenhver time i 20-30 minutter. Er det normalt å amme så mye/lenge når barnet er 3 mndr?

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter med rutinene :-) Jeg lar heller aldri snuppa ligge å gråte for å få henne til å sovne av seg selv. Bare hvis det er typisk trøtt-gråting - da lar jeg det gå noen minutter for å se om det eskalerer eller ei. Gråter hun mer da så tar jeg henne opp med en gang. Men hvor mange ganger i løpet av dagen ammer dere? Jeg sliter med vektoppgangen på snuppa men ammer nesten annenhver time i 20-30 minutter. Er det normalt å amme så mye/lenge når barnet er 3 mndr?

Mine har jeg alltid ammet ofte... aldri type hver tredje time her i gården... Syns ikke det er for ofte med annenhver time når hun ikke legger på seg så lett, og når hun er tre mnd.

Min gutt er 5 mnd og jeg har heller aldri ammet hver tredje time, så sant vi ikke går tur da. Han er puppegal og vil ha pupp når han er trøtt, må bæsje eller er sulten... som han stadig er ;) Syntes det var et styr og ork uten like i starten og ville slutte... men nå er jeg stolt av meg selv som har holdt ut så lenge. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...