Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med å få beskjed om at egg er befruktet, og at man skal til innsett dagen etter, men så overlever ikke egget?

Vi skal til innsett i morgen, vi har to befruktede egg, men jeg er livredd for at de ikke skal overleve til i morgen.

Herregud, alt man skal bekymre seg for.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028761-overlever-det-befruktede-egget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går begge veier. Har opplevd begge deler. Ved et uttak fikk jeg ut 16 egg, 12 ble befruktet, 4 overlevde. Det et annet fikk jeg ut 7 egg. 4 befruktet, og ett overlevde. Ved siste uttak fikk jeg ut 5 egg og ett ble befruktet, og det ble også satt inn 2 dager senere. Så min erfaring er at stort sett så overlever hvertfall ett egg :) men mange faktorer som spiller inn. Masse lykke til :)

Første gang fikk jeg ut kun tre egg. Bare ett ble befruktet, og det overlevde og ble satt inn. Andre gang fikk vi ut åtte egg. Fire ble befruktet, og alle overlevde forsåvidt, men kun to var gode nok. Er nok store sjanser for at det ene overlever :)

Jeg ble oppringt at egget hadde overlevd og delte seg og at vi må komme. Når vi kom til insettet så sa hun at på ettermiddagen hadde det stoppet opp igjen eller falt fra noe der...skjønte ikke helt. Men så hadde dem tatt opp dei to siste som ikke tålte da opptininga. Det ble satt inn det egget som hadde stoppet opp....

Jeg ble oppringt at egget hadde overlevd og delte seg og at vi må komme. Når vi kom til insettet så sa hun at på ettermiddagen hadde det stoppet opp igjen eller falt fra noe der...skjønte ikke helt. Men så hadde dem tatt opp dei to siste som ikke tålte da opptininga. Det ble satt inn det egget som hadde stoppet opp....

dincene, hvordan endte dette til slutt? Ruger du på egget som hadde stoppet opp nå?

Så da setter de inn ett egg selv om det har stoppet og utvikle seg i tilfelle det fortsetter å dele seg?

Det hadde ikke stoppet opp helt ... men ingen av oss klarte å huske hva var det hun sa.. jeg vil tippe at noe falt fra og det egget var ikke førsteklasses på en måte. Jeg tror at det utviklet seg etter hvert igjen, men det er jo ikke et bra tegn at egget stopper opp eller hopper over et stadiet. Gravid ble jeg ikke på det forsøket.

Annonse

Vi tok ut åtte egg. Det ble brukt icsi på alle. Fire ble befruktet. To overlevde til innsett. Ett delte seg raskt og hadde akkurat rukket å dele seg i åtte og ett litt tregt....hadde akkurat rukket å dele seg til fire. Ingen hadde prima kvalitet så ruger i spenning nå med begge to. Vurderer å ta hjemmetest i morgen tidlig men testdag er først til onsdag 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...