Gå til innhold

usikker og deppa:(

lykke73

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen. Nu er det ei stund siden jeg har skrevet her. Jeg var 6 uker på vei da jeg denne gangen også begynte å blø, det var nu på søndag. Dro til legen på mandag og fikk tatt blodprøve, da var blødningen stoppet opp, de siste dagen har det bare kommet litt rød/brundt ut og veldig lite. Hadde egentlig slått meg til ro med at det blir å gå bra - at jeg skulle ta det med ro. I går var jeg tilbake til legen for å få sykemelding for neste uke, da fikk jeg svar på blodprøven og han sa at hcg var mindre enn 1!! Jeg skjønner ikke, det skal jo neste ikke gå ann når jeg var 6 uker når blodprøven ble tatt. Føle at jeg ble slått i bakken... Skal å ta ny prøve i dag, men den får jeg jo ikke svar på før på mandag.. Blir så utrolig tom og full av følelser, hadde håpet at det skulle gå bra. Tenker de trur at det er et innbilt svangerskap, men så lurer jeg på om de kan ha byttet blodprøven min!! Ja, ja må bare ta det som det kommer og vente å se. E det andre som har hatt lignende opplevelser??

Fortsetter under...

Ja, håper i det lengste. Men følte litt i går at er jeg gravid eller ikke... Gidda ikke å spørre de damene som tok blodprøven i dag om prøven jeg tok på mandag, tenkte at ble det rotet med blodprøven og den har verdier som tilsier lengden min, tar jeg bare nye og ser på de... Men det er lenge å vente i spenning... Skal gi beskjed på mandag hva utfallet blir.. Har nesten mistet håpet selv om blødningene ikke har tatt seg opp, det er bare så vidt det er litt på papiret de gangene jeg er på do.

Huff. Jeg har ikke hørt om det før. En gynekolog jeg var hos snakket om at graviditeten i noen tilfeller kan stoppe opp for så å utvikle seg igjen. Men jeg forsto det ikke som om hcg nivået synker.

Ei venninne av meg opplevde å blø samt at hcg nivået ikke dobbelt seg som det skulle, det var en minimal økning på 3 dager. Der var alt bra. Men jeg har som sagt ikke hørt at den har sunket.

Håper på positivt svar for deg i morgen og at du får en ultralyd for din del. Lykke til!

Ja, da har jeg fått svar i dag på prøvene. Den siste var på litt over 11000. Det irriterer meg så uendelig at det var gjort feil på den første, for siden da har jeg uroa meg og ikke helt klart å trudd på at dette skulle gå bra.... Så i går tok blødningen seg litt opp, det er ikke kommet så mye, men jeg tror ikke det blir å gå bra. Skal å ta en ny prøve i dag snart, så da må jeg vente i spenning til onsdag for å se om den har økt.... Ja, ja må bare ta tiden til hjelp. Kanskje er dette et lite mirakel:)

Annonse

Ja du kan så si,, det er så utrolig kjedelig å gå å vente... Var å tok ny prøve i dag, de skulle ikke sende den så langt, så mest sansynlig vet jeg det i morgen. Ultralyd! Jeg bor i utkantnorge og det er et stykke til sykehus, så jeg orker ikke forlange det. Pratet med en gynekolog med en gang jeg ble gravid, jeg skulle få time i uke 10! Det går bra, bare at blodprøvene som blir tatt viser riktig.. Har følt før når jeg har tatt ultra at like etter at det har vært konstatert liv så har jeg mistet. Bare jeg klarer å slappe av med at det skal gå bra - tror jeg det blir å gjøre det! Nu håper jeg bare blødningen som startet i går, stopper opp!! Takk for omtanken til alle dere:)

Hei alle sammen igjen.. Ja i dag er det ikke mye positivt å skrive, i går begynte det å blø veldig mye, så jeg antar og trur at alt håp er over for denne gangen også:( Det er ganske kjedelig, man går å håper i det lengste hver gang også skjer det etter ei stund at det lille som skulle bli til en stor og deilig baby blir borte. Kjenner på meg at jeg mister hele tiden en liten bit av meg, så skal man bare smile og komme igjennom dagene som om ingen ting har hendt. Jeg har valgt å ikke fortelle det til noen for at det kan hende jeg mister... Tror at neste gang jeg blir gravid (hvis det skjer) skal jeg si i fra fra dag en....

Jeg er jo heller ikke ung og jeg blir heller ikke så lett gravid som jeg før gjorde. Men jeg håper at jeg skal få oppleve å kunne føde en liten en gang til. Det er bare en fantastisk opplevelse og alt de små gir av sorger og gleder. Nå skal jeg prøve å være en god mor for de to jeg har og nyte stundene med de.

Føler også jeg får så lyst å gjøre så mye i huset etter at jeg har mistet, så nu skal jeg gå i gang med å vaske/rydde, noe jeg ikke har gjort all den tiden jeg har prøvd å tatt det med ro i håp om at jeg skulle kunne berge den lillle....

Ja, ja litt frustrasjon ut og en liten oppdatering:-)

:-( Så trist å høre. Vet så godt hvordan du har det nå, og det er ikke så mye man kan si for å trøste. Ta en pause, og se hvordan du tenker/føler om en stund. Vi er vel samme alder du og jeg, og du vet vel at 40 er de nye 30...;-)?

Vask huset, ta et glss vin og kyss og klem masse på de to fantatiske små undrene som du har. Ingenting leger et knust hjerte som ekte kjærlighet.

Stor klem fra meg.

Kjære lykke73, så leit å høre at dette ikke gikk bra. Føler virkelig med det. Jeg er her inne innimellom og leser fordi jeg lurer på hvordan det går med dere andre. Mistet selv for tre uker siden og forsøker å komme i gang med et normalt liv igjen. Det er harde slag, men jeg håper det blir litt lettere om en liten stund!

Endret av lioness*

Annonse

Hei alle sammen igjen.. Ja i dag er det ikke mye positivt å skrive, i går begynte det å blø veldig mye, så jeg antar og trur at alt håp er over for denne gangen også :( Det er ganske kjedelig, man går å håper i det lengste hver gang også skjer det etter ei stund at det lille som skulle bli til en stor og deilig baby blir borte. Kjenner på meg at jeg mister hele tiden en liten bit av meg, så skal man bare smile og komme igjennom dagene som om ingen ting har hendt. Jeg har valgt å ikke fortelle det til noen for at det kan hende jeg mister... Tror at neste gang jeg blir gravid (hvis det skjer) skal jeg si i fra fra dag en....

Jeg er jo heller ikke ung og jeg blir heller ikke så lett gravid som jeg før gjorde. Men jeg håper at jeg skal få oppleve å kunne føde en liten en gang til. Det er bare en fantastisk opplevelse og alt de små gir av sorger og gleder. Nå skal jeg prøve å være en god mor for de to jeg har og nyte stundene med de.

Føler også jeg får så lyst å gjøre så mye i huset etter at jeg har mistet, så nu skal jeg gå i gang med å vaske/rydde, noe jeg ikke har gjort all den tiden jeg har prøvd å tatt det med ro i håp om at jeg skulle kunne berge den lillle....

Ja, ja litt frustrasjon ut og en liten oppdatering:-)

Huff, dette var ikkje kjekt å høyre. Eg håpar du har ein støttande mann, og eg håpar du "kjem raskt i gjenge". Barna hjeper deg nok :) Men det tøft. Og det blir tøffare for kvar gang ein mister. Er mykje i same situasjon som deg (2 barn, stigande alder, habituell abort). Kjenner meg igjen i dei tankane og følelsane du har. Eg håpar du tar vare på deg sjølv :)

• 2 uker senere...

Hei, nu er det ei stund siden jeg har skrevet her. Det går bra med meg, har hatt ei flott påske og blødningene er stort sett stoppet opp. Har fått time hos legen i morgen for å prate med han, følte ikke noe støtte fra han når jeg var der og tenker jeg vil avklare hva jeg forventer av han dersom jeg er så heldig og blir gravid en gang til. jeg vil også ha ei henvisning til sykehus for å sjekke at alt er kommet ut og hva jeg skal gjøre neste gang. Slik at jeg får en oppfølging som jeg er trygg på og ikke må mase om for å få det som jeg vil.

Men, jeg er med godt mot og håper at jeg blir gravid ganske fort nå... Har ikke alverdens med tid, blir 40 til sommeren...

Hei;

Håpar du får god oppfølging no. Etter mine erfaringar er det ikkje hjelp i med oppfølging frå lege; sjukehus el privat er betre. Men det er kanskje spørst kva lege ein har. Eg hadde oppfølging først på eit stort sjukehus (Haukeland) og det var heilt tragisk. Så flytta vi, og eg har no på eit mindre sjukehus. Det er kjempebra :) :) :)Eg har stort sett same lege kvar gang, og ho føler oppriktig med meg når eg mistar. Men det har jo ikkje forhindra at eg har mista.

Ønskar deg lykke til! Eg må tenke at det til slutt blir ein baby her, og eg håpar det same for deg! Eg må berre overtale mannen igjen; eg har ikkje eingang tørt å seie at eg vil prøve igjen :(

Håpar på oppdatering frå deg!

Hei, var hos lege i går. Jeg satte han litt på plass i forhold til at jeg ikke følte jeg ble tatt på alvor og at jeg ikke ønsker slik behandling, at jeg neste gang ikke skal føle meg usikker på om de tror på meg eller ikke. Jeg sa også at jeg ville ha meg en kontroll på sykehuset hos den jordmoren jeg har vært hos. Det er jo som sagt vel to timer unna herifra og jeg skal på kurs i den byen på mandag og tirsdag og han skulle prøve å ordne det slik at jeg fikk en time der da.

Jeg sa også videre at neste gang ønsker jeg å bli sykemeldt til og med uke 12, noe de har sagt før at jeg skulle gjøre, men som jeg ikke har gjort de siste gangene fordi jeg ville prøve og at det sikkert ikke var derfor....

Så jeg kommer tilbake etter at jeg har vært hos gynekolog....

Har forresten tatt noen blodprøver i dag...

Hei igjen. på tirsdag var jeg hos gynekologen på sykehuset. Ho sa at det ikke var så mye de kunne gjøre, lurte på hvordan vi stilte oss til adopsjon og fosterbarn.... Syns ikke det hører inne hos oss - har ikke vært et tema.. Vi kom nu frem til at jeg skal forsøke albyl-E, så skal jeg ta lutinus når jeg er gravid og så skal jeg være sykemeldt fra første stund når jeg blir gravid. En annen ting er at jeg skal ha kontakt direkte med sykehuset og at det er de som skal styre meg når jeg blir gravid, fikk fire rekvisjoner til blodprøvetaking av Hcg når jeg blir gravid som jeg skal ta etter noen uker. Dette for at jeg skal slippe å forholde meg til legene her, siden jeg ikke er fornøyd med de. Tror dette til sammen skal hjelpe meg om/dersom jeg blir gravid en gang til...

Hun sa også videre at jeg bør tenke igjennom hvor mange flere ganger jeg vil gå igjennom dette. Hun anbefalte meg ikke flere enn to, men det får tiden vise. Kjenner på meg at det tar på alle de gangene jeg har gått igjennom dette, så jeg skal nu vente å se. Jeg blir jo også 40 til sommeren og ha to fantastiske gutter, så om det ikke går de neste gangene skal jeg slå meg til ro og nyte det jeg har, mann, barn, hus, jobb, hytte og mange gode fritidsaktiviteter og muligheter...

Eg synst du må finne ut at sjølv kor mange gangar du vil prøve. På oppfølging etter habituell abort på haukeland (for 2 år sidan når eg "betre var" 34 så sa overlegen (ein gammal dame) "kvifor må du absolutt ha fleire barn"? Så utruleg provoserande. Det er vel ein privat-sak!

Ønskar deg lykke til! Eg er i gang med forhandlingar med min mann....eg må prøve ein gang til.....

Hei lykke73

Jeg har også fått spørsmålet om adopsjon og fosterbarn, men siden jeg har ludde, så har det liksom aldri vært aktuellt - fordi jeg vet det er mulig å få et eget barn!

Har også fått kommentaren om hvorfor vi forsøker så hardt når vi har fått et barn... Det mest irriterende er når denne kommentaren kommer fra folk med 2-3 barn selv. Men de vil nok aldri forstå hvordan det er å slite med å få noe de selv får uten problem.

Jeg passert 40 for en drøy uke siden (hjelpes!), men jeg har en sparkende jente i magen som ser frisk ut :-) Begynner å tro at dette skal gå nå!

Lykke til med prøvingen! Den kan sitte neste gang...!

Ja, tenker også at det får bli opp til oss. Håper også at den blir å sitte neste gang, begynte i går på blodfortynnende... Pratet nettopp med mamma og hun kunne fortelle at bestemor fikk sin site når hun var 47 år, den var og er frisk og rask... Så jeg tror jo at det er håp for meg også at jeg skal få den til. Tror ikke det er alderen som gjør at jeg mister, for jeg har jo mistet helt siden jeg startet med å prøve å få barn og det er nå snart 10 år siden mitt første svangerskap som endte i abort.

Jeg har håpet, har hatt eggløsning og kanskje den sitter på første perioden etter jeg mistet:-!

Kor artig Ludde at det går din vei denne gangen - har fulgt med deg i noen år her. Krysser fingrene og tror at Ludde denne gangen får seg en liten søster - koselig:-)

Har også fulgt deg helixxx - håper du får overtalt mannen og at du også får muligheten til at det blir å vokse frem en frisk baby som dere kan ha glede av. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...