Gå til innhold

Når er magesmerter farlige? Ble plutselig bekymret her.

Anbefalte innlegg

Shit, kom til å tenke på at det kanskje kan være farlig.

Jeg er 4.gangsgravid og kan ikke huske å ha opplevd lignende i de tidligere graviditetene!

Jeg har flere ganger den siste drøye uken opplevd at det gjør skikkelig vondt å støtte magen bort i noe. Som feks kjøkkenbenken. Første gangen hoppet jeg tilbake med et vræl så mannen trodde jeg hadde brent meg!! Jeg skjønner godt at hun trodde at det var så ille, det var en helt spontan reaksjon. Akkurat som en ville fått om en brant seg. Ren refleks.

Smerten kommer som regel rett over navlehøyde. (Jeg kan like gjerne legge magen mot kjøkkenbenken uten at det gjør vodt også. Det virker veldig tilfeldig når det skjer. Jeg har ikke helt kontroll på magemålet lenger)

Etterpå har jeg startet med å få vonde ilinger i magen. Som om noe revner kanskje. Jeg klarer ikke å forklare det skikkelig. Det kan like gjerne komme når jeg sitter i ro, som når jeg beveger meg. Eller kanskje jeg beveger meg når jeg sitter også.... Jeg vet hvertfall at jeg har fått det flere ganger ved å bøye meg fremover. I dag fikk jeg det også når jeg flyttet på 3åringen som satt vedsiden av meg i sofaen. Plutselig smerte som om noe revner eller løsner.

Det første som slo meg var at babyen lå slik til at det ble vondt når det ble klem mot magen. Når det gjelder de "revningene" tenkte jeg på muskler.

Men etter å ha tenkt en del på det virker det kanskje ikke helt riktig likevell? For jeg kan jo trykke så mye på magen at jeg flytter babyen uten at det er så mye som ubehagelig. Jeg kjenner at jeg gir "noe fast" som kan være både hode og rumpe en dytt. Eller at jeg holder rundt det som kan være både fot eller arm.

Nå ble jeg fryktelig betenkt. Kan det være noe galt? Morkaken feks. Jeg vet at den ligger akkurat der det gjør vondt. (Midt på fremme)

Babyen sparker og er like aktiv, så jeg er ikke akutt bekymret. Mer akutt nysgjerrig. Jeg vil vite nå, men finner ingenting ved å google. Har legetime påfredag og skal absolutt forhøre meg da. Om det ikke er for lenge å vente da? Jeg skal ogs ut å reise neste uke, søren da. Nå føltes det også skummelt.

Fortsetter under...

Ble så nysgjerrig at det frister. Men jeg kvier meg for å ringe i natt. Det er jo over ei uke siden det skjedde første gangen.

Å lilletrille er fortsatt like aktiv. Ligger faktisk å snurrer og beveger seg nå. Herlig!! Finnes ikke en mer fantastisk følelse, tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...