Gå til innhold

Alle navn i flybiletten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til sør europa i sommer, og glemte mellomnavnet i flybilletten. Noen som vet om det gjør noe? Skal fly med norwegian

Anonym poster: 1936ff41700f1c3e4af2c820d58b430f

Gjest overlord
Skrevet

Ja, navnet må stå slik det gjør i passet. Du kan endre navn selv på dine sider på norwegian.no. Det koster sure 495 kr. (vet av bitter erfaring).

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Jeg har såpass mange navn at det ikke engang er mulig å bestille billetter med alle mine navn. Fornavn og etternavn holder.

Gjest overlord
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Jeg har såpass mange navn at det ikke engang er mulig å bestille billetter med alle mine navn. Fornavn og etternavn holder.

Var ikke det de sa til meg :(

Gjest Siklerotte
Skrevet

Har du virkelig blitt nektet adgang for det? Jeg har aldri bestilt en eneste flybillett med alle mine navn, og jeg har aldri fått en kommentar.

Skrevet

Money money money.

Jeg fikk beskjed om det samme. Men glemte å gjøre det. Var blakk da jeg ringte og spurte. På flyplassen reagerte ingen.

Anonym poster: 16b9852a792feaf57705849613950522

Gjest overlord
Skrevet

Norwegian har en facebookside. Spør der, så slipper du å vente på å komme gjennom på telefon, og så får du svaret svart på hvitt.

Skrevet

Det står klart og tydelig på flere flyselskaper og charterselskaper sine sider at navnet må være identisk som i passet.

Jeg vet ikke om jeg ville sjanser på å ha det annerledes.

Anonym poster: 8b9eac1cab3ecc21f2115a38fd0b90e2

Gjest overlord
Skrevet

Har du virkelig blitt nektet adgang for det? Jeg har aldri bestilt en eneste flybillett med alle mine navn, og jeg har aldri fått en kommentar.

Jeg er da kontrollfreak, så ville aldri kommet så langt som til flyplassen uten å ha alt i orden. Men de sa det da jeg oppdaget et utelatt navn og ringte for å spørre om jeg måtte endre det.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg er da kontrollfreak, så ville aldri kommet så langt som til flyplassen uten å ha alt i orden. Men de sa det da jeg oppdaget et utelatt navn og ringte for å spørre om jeg måtte endre det.

Regner med at de sier det fordi de tjener penger på det. Jeg har nesten hatt en oppvekst i fly, og har aldri opplevd å bli nektet å gå om bord. Bestiller heller aldri med fulle navn til barna mine, og det samme gjelder der. De aller fleste nettsider er det ikke engang et alternativ å legge inn middle name. Den dagen jeg stoppes, skal jeg revurdere å skrive inn alle navn når jeg bestiller, men basert på erfaring, er ikke sannsynligheten for at det skjer særlig stor.

Gjest overlord
Skrevet

Regner med at de sier det fordi de tjener penger på det. Jeg har nesten hatt en oppvekst i fly, og har aldri opplevd å bli nektet å gå om bord. Bestiller heller aldri med fulle navn til barna mine, og det samme gjelder der. De aller fleste nettsider er det ikke engang et alternativ å legge inn middle name. Den dagen jeg stoppes, skal jeg revurdere å skrive inn alle navn når jeg bestiller, men basert på erfaring, er ikke sannsynligheten for at det skjer særlig stor.

Jeg tar ikke risikoer på èn promille engang. *Innser plutselig at jeg er psyk*

Skrevet

Navneendring koster vel like mye på flyplassen som å gjøre det før, så da kan man jo prøve uten først :)

Skrevet

Kommer litt an på tror jeg. Er nok ikke så farlig i Europe, men i USA er de veldig, veldig, VELDIG anale på akkurat det :) (Og med god grunn)

Anonym poster: c129f1eb766fff068dce01cf8d043802

Skrevet

Jeg får ikke plass til alle mine navn når jeg bestiller og har aldri blitt stoppet på det.

Skrevet

Skriver aldri mellomnavn med andre enn Ryanair. Men de navnene du skriver må være korrekt. Ikke skrivefeil.

Skrevet

Jeg får ikke plass til hele navnet til sønnen min og det spilte ingen rolle har de sagt til meg når jeg har spurt..

Anonym poster: 544e9981f0b968907ee9820b70c2af29

Skrevet

Jeg får ikke plass til alle navnene mine.

Prioriterer første fornavn og siste etternavn og så fyller jeg inn så mye jeg får plass til, samme med ungene.

Misunnelig på gubben innimellom fordet han har så kort navn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har 3 fornavn. alle står i passet, selvsagt. jeg har signert i passet med bare det ene, og aldri noensinne bestillt billetter med alle navnene oppført.

Skrevet

Det er tull at alt må med. Satt lenge på booking selv og feltet der navnet skal inn har begrenset plass og antall bokstaver man kan bruke så har du to fornavn og lange etternavn kommer ikke alt med.

Det at det skal være korrekt er mer om du heter feks Anna og det står Hanna for den som tok bestillingen har hørt feil.

Anonym poster: 708eec2b508838bb4024e8ff6b414b9b

Skrevet

Første fornavn og etternavn må være med på billetten.

Heter du for eksempel Kari Mari Olsen Nordmann, kan det stå Kari Nordmann på billetten.

Ville dog hatt med initialer på navnene ved reiser utenfor europa, eks. Kari M O Nordmann.

Anonym poster: 4d586a5f4b0dfe7e5c6e16638cf3ab68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...