Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei MK73!

Koselig og se et kjent navn her inne;) Skjønner at du nå er i gang med søsken forsøk og må si du er tøff som orker å gå i gjennom alt dette igjen med tanke på hvor mange tøffe runder du har hatt;) Tøffa;)

Forstår at du nå ruger på to flotte egg om jeg ikke tar helt feil!?

Er det hos Hausken du er nå eller tar dere det i det offentlige?

Håper dere lykkes på dette forsøket og krysser alt jeg har. Denne gangen skal du ikke igjennom "hundre" forsøk for syns det er like greit at du bare lykkes nå med en gang;) XXXXXXXXXXXXXX fingrene masse for dere så lille jenta deres kan få bli storesøster;)

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, av div årsaker. Og akkurat nå er jeg her inne for at dagene er lange her i H.Sund nå når vi holder på med det 8 ivf forsøket. Ting tar tid med meg som du vet så har det blitt mange og lange pauser på meg. Har hatt en lap.skopi for en tid tilbake og mye av eggstokkene er fjernet så det vil jo si mindre egg på meg.

Hadde uttak i går og det ble 4 egg ut så nå venter vi i spenning på den litt skumle tlf i morgen angående befruktningen:/ Litt mere spenning nå i forhold til når man får ut flere egg. Uansett så er det kvaliteten som er viktigst og at det blir innsett som gir mulighet for å lykkes:) Har som regel uansett ikke endt opp med fryseegg de siste forsøkene selv mere flere egg ut. Men stort sett alltid flotte egg inn, men til nå desverre ikke de rette:(

Satser stort på at det skal gå bra denne gangen, ellers har vi 5 fryse egg igjen her og plan videre evt Hellas så vi har langt i fra gitt opp, denne jenta har enda tro på at det skal gå bra til slutt;)

Om det blir befruktning osv så blir det innsett på fredagen så da er vi jo litt rugere i lag denne gangen;) Spennanes for oss begge;)

Ellers håper jeg det går bra med deg og familien din;)

Ha en fin kveld, klem;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter den litt opp og håper MK73 ser den;)

Skrevet

Hei MK73!

Koselig og se et kjent navn her inne;) Skjønner at du nå er i gang med søsken forsøk og må si du er tøff som orker å gå i gjennom alt dette igjen med tanke på hvor mange tøffe runder du har hatt;) Tøffa;)

Håper dere lykkes på dette forsøket og krysser alt jeg har. Denne gangen skal du ikke igjennom "hundre" forsøk for syns det er like greit at du bare lykkes nå med en gang;) XXXXXXXXXXXXXX fingrene masse for dere så lille jenta deres kan få bli storesøster;)

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, av div årsaker. Og akkurat nå er jeg her inne for at dagene er lange her i H.Sund nå når vi holder på med det 8 ivf forsøket. Ting tar tid med meg som du vet så har det blitt mange og lange pauser på meg. Har hatt en lap.skopi for en tid tilbake og mye av eggstokkene er fjernet så det vil jo si mindre egg på meg.

Hadde uttak i går og det ble 4 egg ut så nå venter vi i spenning på den litt skumle tlf i morgen angående befruktningen:/ Litt mere spenning nå i forhold til når man får ut flere egg. Uansett så er det kvaliteten som er viktigst og at det blir innsett som gir mulighet for å lykkes:) Har som regel uansett ikke endt opp med fryseegg de siste forsøkene selv mere flere egg ut. Men stort sett alltid flotte egg inn, men til nå desverre ikke de rette:(

Satser stort på at det skal gå bra denne gangen, ellers har vi 5 fryse egg igjen her og plan videre evt Hellas så vi har langt i fra gitt opp, denne jenta har enda tro på at det skal gå bra til slutt;)

Om det blir befruktning osv så blir det innsett på fredagen så da er vi jo litt rugere i lag denne gangen;) Spennanes for oss begge;)

Ha en fin kveld, klem;)

Hei, Alid@, så utrolig hyggelig at du "roper" på meg! Jeg leser endel her inne - men er ikke i nærheten av så aktiv som jeg var i "gamle" dager. Men jeg titter innom, og det er jo faktisk noen få kjente navn innom her enda. Jeg har rett og slett ikke så mye tid til dette lengre, det har naturligvis blir mye mindre tid foran PCen etter at Una kom, og i tillegg har jo vi hatt litt andre ting å tenke på det siste året, med mannens kreftsykdom etc.

Vi hadde faktisk første søskenforsøk i august ifjor. Utrolig nok ble jeg gravid da, men det var jo for godt til å vare... Fikk se hjerteaksjon rundt 7 uker (men, det har jeg alltid fått se når jeg har vært gravid), men så gikk det galt enda en gang ved 12 uker. Det ble innleggelse, med ny utskrapning og hestekur med antibiotika.Kroppen min er ikke så flink til å støte ut fostrene når de dør, så jeg har alltid måtte få hjelp til å rydde opp.

Ja, vi er hos Hausken - ikke fordi vi har valgt det, men fordi vi ble nektet søskenforsøk ved UiO. De påstår at ny praksis er at hvis man har fått første barn etter behandling ved privat klinikk etter å ha brukt opp de offentlige forsøkene så får man ikke søskenforsøk i offentlig regi. Helfo er tydeligvis ikke enige når det gjelder refusjon av medisinkostnader, for det var ikke noe problem.. Uansett, jeg begynner å bli godt voksen, og vi kan strekke oss til privat behandling, så da gjør vi det - vi prioriterer rett og slett dette.

Jepp, fikk satt inn to egg av topp kvalitet i forrige uke. Nærmer seg testdato nå, men må innrømme at jeg ikke helt våger å tro på at vi skal være så utrolig heldige å bli gravide for tredje gang på rad, ikke med min historikk. ...men, vi får se.

Tusen takk for gode ord og lykkeønskninger! Det varmer :-) Enig er vi også, for det blir ikke 11 forsøk denne gangen, til det er jeg for gammel, og det blir for dyrt - nå må vi lykkes i løpet av ganske nær fremtid hvis det skal bli søsken her i huset.

Jeg har tenkt på deg innimellom, og nå lurer jeg jo på hvordan det gikk med befruktning og eventuelt innsetting? Fortell, fortell! Og ja, du må ikke gi opp. Ikke enda! Du skal komme helt i mål!

Klemmer til dere

Skrevet

Hei MK73!

Ha en fin kveld, klem;)

Hei, Alid@, så utrolig hyggelig at du "roper" på meg! Jeg leser endel her inne - men er ikke i nærheten av så aktiv som jeg var i "gamle" dager. Men jeg titter innom, og det er jo faktisk noen få kjente navn innom her enda. Jeg har rett og slett ikke så mye tid til dette lengre, det har naturligvis blir mye mindre tid foran PCen etter at Una kom, og i tillegg har jo vi hatt litt andre ting å tenke på det siste året, med mannens kreftsykdom etc.

Vi hadde faktisk første søskenforsøk i august ifjor. Utrolig nok ble jeg gravid da, men det var jo for godt til å vare... Fikk se hjerteaksjon rundt 7 uker (men, det har jeg alltid fått se når jeg har vært gravid), men så gikk det galt enda en gang ved 12 uker. Det ble innleggelse, med ny utskrapning og hestekur med antibiotika.Kroppen min er ikke så flink til å støte ut fostrene når de dør, så jeg har alltid måtte få hjelp til å rydde opp.

Ja, vi er hos Hausken - ikke fordi vi har valgt det, men fordi vi ble nektet søskenforsøk ved UiO. De påstår at ny praksis er at hvis man har fått første barn etter behandling ved privat klinikk etter å ha brukt opp de offentlige forsøkene så får man ikke søskenforsøk i offentlig regi. Helfo er tydeligvis ikke enige når det gjelder refusjon av medisinkostnader, for det var ikke noe problem.. Uansett, jeg begynner å bli godt voksen, og vi kan strekke oss til privat behandling, så da gjør vi det - vi prioriterer rett og slett dette.

Jepp, fikk satt inn to egg av topp kvalitet i forrige uke. Nærmer seg testdato nå, men må innrømme at jeg ikke helt våger å tro på at vi skal være så utrolig heldige å bli gravide for tredje gang på rad, ikke med min historikk. ...men, vi får se.

Tusen takk for gode ord og lykkeønskninger! Det varmer :-) Enig er vi også, for det blir ikke 11 forsøk denne gangen, til det er jeg for gammel, og det blir for dyrt - nå må vi lykkes i løpet av ganske nær fremtid hvis det skal bli søsken her i huset.

Jeg har tenkt på deg innimellom, og nå lurer jeg jo på hvordan det gikk med befruktning og eventuelt innsetting? Fortell, fortell! Og ja, du må ikke gi opp. Ikke enda! Du skal komme helt i mål!

Klemmer til dere

Hei!

Veldig koselig å høre fra deg igjen:) Skjønner godt at du ikke har like mye tid mere og heller ikke tilbringer masse tid her inne;) Det gjør ikke jeg heller, men når vi var en uke i Haugesund nå så ble det mye død tid så da tenkte jeg at jeg skulle stikke innom her og da så jeg jo et kjent navn:)

Ikke så koselig at du må slite deg igjennom flere forsøk og jeg tenkte egentlig at du nokk aldri mere kom til og ta flere forsøk nå når dere var kommet i mål og fått Una med tanke på den lange veien dere har hatt.

Husker du nevnte sykdommen til mannen din da vi snakket sist, kjempe trist:( Håper at det etter forholdene går så bra som det kan gjøre;)

Som sagt så syns jeg dere er vældig tøffe som går i gang med nye runder!!

Du har tydeligvis ikke problem med å bli gravid i allefall, men det skal jo sitte der hele veien og av en eller annen grunn så gjør det ikke det hos deg:( Trist og høre at du igjen har opplevd MA og alt det medførte. Trist og slitsomt for kropp og sjel:( Hva er du laga av dame som klarer dette gang på gang???

Sterk dame i allefall:)

Forstår godt at det ikke blir 11 forsøk til;)

Så rare regler, men blir ikke overrasket. Tror uansett det er like greit dersom økonomien sier det er greit og ta forsøkene hos Hausken;)

For min del så vil jo ingenting feste seg har vel knapt fått en positiv test og det endte jo også i utskrapning cellegift osv. Så om man er så heldig noen gang og få en "ordentlig positiv test" Så håper jeg det går bra hele veien for bruker jo 8-10 forsøk for og få en positiv og da vil man jo være 60 år før man lykkes om man skal miste masse ganger også... Uansett så har man ingen garanti og man vet desverre ikke hvordan ting ender:(

Vi håper og trur på det beste det er vel det som skaper driv kraften i oss;)

På torsdagen forrige uke fikk vi tlf vi IKKE ønsker å få, ingen egg befruktet:(:(:( Da har man opplevd det også og skjønner ikke hva som har skjedd, det var nokk eggene som ikke ville denne gangen for spermien til mannen var bra. Vet ikke helt hva man skal tro om det, er det begynt og bli dårlig kvalitet pga endoen osv, eller bare denne syklusen med dårlige egg.

Vel max uflax igjen:(

Hell i uhell så har vi jo 5 stk på frys så klinikken tok opp et strå med to egg og begge overlevde opptiningen(noe jeg ikke har opplevd før da jeg har to avbrutte fryse forsøk der eggene ikke overlevde) Og da vi kom på fredag til innsett så levde de i beste velgående og Hausken sa at dette var 2 stk 8 delte flotte emryoe av god kvalitet, detter var begge egg det ble barn av, det kunne ikke bli bedre enn dette så det var ingen ulempe at vi satte inn disse eggene nå:):):) Han sa at her kunne like godt begge feste seg,men klart så måtte vi huske på historikken min der problemet er at det ikke vil feste seg, men som han sa historikken kan jo endre seg og kanskje dette var skjebne;)

Vi håper så på at det er akkurat det, det er;)

Vi er så lykkelige over at vi ikke måtte reise tomhent hjem, men at vi fikk satt inn 2 flotte egg:) Så virkelig hell i uhell.

Vi er nå ferdig med fersk forsøk men har enda 3 stk på frys hos Hausken. Går det ikke denne gangen eller på neste frys så blir det som sagt Hellas og eggdonor mest sansynlig på oss for har fått beskjed fra Kir. Anton Langebrekke om og avslutte forsøkene nå da endoen min forverrer seg veldig mye og som han sa helsa di er viktig den skal du ha resten av livet.

Ved donor egg så slipper jeg jo den hardeste påkjenning med hormoner i allefall, men det er langt fram i tid og nå skal jeg bare kose meg med de flotte eggene jeg har fått satt tilbake og tru at vi skal være såååååååå heldige som lykkes akkurat nu og slipper hele Hellas opplegget!!!

Er på 3 rugedag og kjenner allerede at jeg er utålmodig, dette kommer til å bli en laaaaaaaang ruge periode, sukk;)

Helt typisk meg og kjenner etter alle ting selv om jeg er fullstendig klar over at medisinene spiller inn og kroppen uansett oppfører seg ulikt fra gang til gang, men det er vel helt normalt for mange av oss å bli litt tullerusk under sånne omstendigheter...hehehe Jeg har test dag den 29 april tror jeg i allfall er det neste fredag;)

Når skal du teste? Har du merket noen symptomer? Hvordan føles mage følelsen?

Kjempe spennende er det og jeg krysser alt jeg har for at vi begge lykkes denne gangen;)

Masse lykke til med testing!!!!!

Ha en fin dag, klem;)

Skrevet

Hei, du.

Skriver mer senere - ville bare melde at jeg er gravid :-)

Når skal du teste??

Skrevet

Hei, du.

Når skal du teste??

Så utrulig fantastisk, gratulerer så mye!!:):):) Tenk at du er så heldig og er gravid igjen, denne gangen skal det gå bra hele veien;) Du har i allefall ikke problemer med å bli gravid, men som sagt denne gangen skal det sitte;) Krysser fingrene masse videre for deg og håper på det beste;) Viktigste nå er at du faktisk er gravid, så HURRA for det;)

Stor gratulasjons klem;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, du.

Når skal du teste??

Heia MK73!

Håper du har hatt en fin påske og at alt er vel så langt med deg;)

Vi har hatt en flott påske på hytta i godt vær men det ble litt trist da man fikk negativ test midt i påsken:(:

så man er litt lei seg og håpet forsvinner litt mere fra gang til gang:(:( Samtidig så er man så vant til dårlige resultater at man fort rister det av seg og har ikke grått en tåre denne gangen så tror du man er herdet i dette gamet eller??;) Føler man har prøvd det meste nå så vet ikke het hva man skal ta seg til....

Vel vi har vært i kontakt før jul med Serun klinikken i Hellas og det ender nokk dit for og få sjekket seg grundig med hysteroskopi + div andre innfeksj. tester ol. Så får vi se hva dem finner ut. Jeg tror seriøst at det er noe grums i livmoren min som dem tydeligvis ikke finner ut av her. De i Hellas sa at mye tydet på at et av problemene nokk kom der i fra og det andre var muligens eggkvalitet pga endometriose, selv om det tilsynelatende ser bra ut her så er det slett ikke sikkert det er så bra som det ser ut til. Så da vender vi nokk nesen mot Hellas og gjør en aller siste innsats der før vi gir oss for det er grenser for hvor lenge man skal fortsette og leve i denne bobbla;)

Vi håper at det skal gå bra til slutt og kanskje er det Hellas som er plassen for oss, vi krysser fingrene for det;)

Ønsker deg masse lykke til med den lille spiren(e) i magen din, denne gangen skal det gå bra;) Blir spennende på ul og se hvordan det står til der inne om det er en eller to;)

Masse varme tanker til deg og spiren(e) dine og til mannen din, ønsker dere alt godt;)

Klem;)

Skrevet

Uff... Har tenkt på deg og lurt på hvordan det gikk... Det var kjipt. God klem til dere. Planen deres høres lur ut, jeg pleier også å si at de av oss som er uforklarlig barnløse - vi har jo et problem vi også, det er bare det at vitenskapen ikke er kommet langt nok til å finne ut av det enda...

Må skrive mer til deg en annen kveld.

Her går dagene sent.. Det kommer de jo til å gjøre lenge, og det blir litt vanskeligere fordi jeg allerede ser 5-6 mnd gravid ut. Men vi håper, og tar det en dag om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...