Gå til innhold

Trenger flaskeråd!

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 8uker og hun suger feil på flasken!

Hun har fått flaske siden hun ble født. Hun var veldig svak pga gulsott og ble derfor "tvunget" i maten. På sykehuset begynte de rett på nr.2 smukk for å få i henne maten fort nok, før hun sovnet. Vi har forsatt med den str. med dette som resultat at nå gidder hun ikke gape skikkelig når hun skal ha mat fordi hun vet at flasken blir trykt inn likevel og hun får mye luft i magen da melken kommer fortere enn hun klarer å svelge. Jeg har latt henne suge slik hun vil til nå, men et måltid på 100ml tar fort 45min med hennes teknikk! (Nederste leppen følger med flasken inn i munn)

Hvis jeg prøver å brette ut leppen hennes blir hun drit sug og gir opp spisingen alt i ett, etter kanskje 30ml ellers begynner hun å tygge på flaskesmukken og det sier seg selv at det tar tid å tygge melken i seg. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet hun kan suge riktig, for det gjør hun til å begynne med, før hun blir pakket av luft og lei av å bli rapet...

Andre som har opplevd lignende?

Skal jeg la henne suge feil og håpe på at det retter seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028646-trenger-flasker%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva slags flasker bruker du? har du prøvd flere typer?

Jeg opplevde at avent flaskene ble litt feil for mini i starten her ihvertfall og at medela og dr.brown flaskene fungerte bedre pga flasketutene. Var på en måte lettere for han å få munnen rundt de uten at det ble luftglippe.

Tror det er verdt et forsøk å gå tilbake til smokk str 1.

Har du prøvd å bytte til en annen mme? Kanskje hun ikke liker smaken på den hun får nå..?

Prøvde str. 1 nå siste måltid. Ble bare hyling og lite mat. Sugde god til å begynne med, men det varte ikke...

Annen mme er også prøvd...

Dessuten har hun jo fått samme mme siden fødselen. Hun kjenner jo ikke annet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...