nyidette Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Hei! Jeg lurer på om det er noen fler som har opplevd å bli gravid etter MA uten mens i mellom? Jeg hadde en MA i januar (ca uke 8) og fikk cytotec. Jeg testet positivt igjen nå på søndag og regner med jeg er circus fire uker på vei. Er det noen andre som har opplevd liknende? Jeg er kjemperedd for at dette skal gå galt igjen og klarer ikke helt slappe av:) Har også utviklet en stygg testomani og ser jo at testene blir sterkere, men kjenner ikke at frykten slipper helt. Hvordan har dette vært for dere andre? Har dere fått tettere oppfølging i dette svangerskapet? Og var dette noe dere måtte krangle dere til?
Florida11 Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Titter innom fra 3. trimester jeg :-) Jeg hadde to MA og to SA det siste 1 1/2 året. Denne gangen er jeg gravid igjen etter en SA uten mens imellom. Jeg er nå 34+4 og alt ser bra ut. Så jeg vil tro at det ikke er noen hindring i forhld til ditt svangerskap heller. Det sier jo også at hvis kroppen ikke takler graviditet igjen med en gang, så blir man ikke gravid... Denne gang hadde jeg SA 20. juli og ser i ettertid at jeg hadde ny EL allerede en uke senere hvor jeg ble gravid. Stod med ny positiv test i hendene ca 3 uker etter SA. Jeg var også redd og testet og testet for å se at streken skulle bli sterkere, men det er ikke lurt. Jeg ble livredd da jeg ene gangen fikk svakere test og var helt sikker på at babyen døde. På ultralyd 1 uke senere fikk jeg se et levende foster. Testene har forskjellig mengde fargestoff så det er skummelt å teste og teste. Så nå ser det ut til at det blir baby på oss om noen uker (på 5. forsøk) :-) Lykke til nyidette. Dette tror jeg kommer til å gå kjempebra. Prøv å slappe av litt og ikke teste og teste!
nyidette Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar:) Har du fått ekstra oppfølging og tidlig UL i svangerskapene etter MA/SA?
<3 spent <3 Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 hei. jeg er også gravid rett etter at jeg mistet. tok cytotec 19 jan, testet negativt da jeg var til lege 7 feb og positivt nå i mars )) ingen mens imellom. håper virkeli det går bra. skal få tidlig UL for å sjekke om det utvikler seg bra
Florida11 Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Fikk ikke oppfølging de tre forrige gangene, men denne gange fikk jeg UL når jeg var 9 uker. Det var veldig trygt og godt også. Og pga alder fikk jeg UL ved 12 uker (duotest m/UL), så fikk sett enda en gang at alt var greit. Men hadde ikke fått den 12-ukers UL hvis jeg ikke var 38 år da :-/ Første gang var jeg helt sikker på at babyen var død, så turte ikke dra alene - dro med mannen. 12-ukers var jeg også redd for at babyen hadde dødd og ble nok en gang positiv overrasket og glad. Jeg hadde gladelig betalt selv for UL flere ganger for å sjekket om jeg ikke hadde fått av andre grunner!
Mamma til 2+1 på vei! Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Ble gravid etter sa, uten mens imellom, fikk da en tidlig ul for å finne cs termin, og for å berolige meg. Resten av svangerskapet foreløp som normalt, å nå er gutten 16mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå