Gå til innhold

Hjertebank og trykk for brystet - noen som har opplevd slikt?

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt noen episoder med hjertebank og innimellom trykk for brystet. Det er ganske ubehagelig, men varer ikke så lenge, få min. Max. Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan skyldes?

Har merket tidligere i svangerskaper i forbindelse med/etter spinning med høy puls. Tips?

Fortsetter under...

Man får jo høyere puls generelt i svangerskapet, fordi man får økt blodvolum i kroppen og hjertet må kompensere med å slå fortere. Dette merker jeg godt. Det er vanlig å få høyere puls under trening også, og perioder med hjertebank sa jordmoren min. Selv om det er vanvittig ubehagelig:(

Kan det være fosteret som ligger så langt opp at det trykker? Det er hvertfall min teori! Er 4.gangsgravid og var fryktelig plaget med 3mann som hele tiden lå høyt oppe. Trodde jeg skulle kveles til tider. Måtte bla forlate kinosalen i uke 28pga dårlig luft. Det bedret seg når jeg kom opp i noen og 30uker og han sank lengre ned i bekkenet/snudde seg.

Jeg merker det denne gangen også. Men ikke like mye. Fosteret ligger lengre ned i bekkenet denne gangen.

Men når kroppen ligger på tvers i overkant har jeg følelsen av å få astmaanfall :( Da er det bare å ta det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...