Panterjenta85 Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Har ei fra før som nekta å få melka i flaske og vil ikke risikere det denne gangen for jeg har noen planer utover sommeren som gjør at pappaen blir aleine med mini over natta. Men hvor tidlig skal vi prøve å gi flaske? Snuppa er ikke veldig flink til å ta smokken engang nå og blir vel full forvirring om vi innfører enda en rar sugedings....!?
Temperance Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Hvor gammel er hun da? Vet om de som øver nesten fra fødselen, men skal vel vente til ammingen er vel etablert helst. Selv om man tror babyen tar flaske, kan det likevel plutselig hende at det blir flaskenekt, så selv om man øver så er det ingen garanti.
Appelsinpiken Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Min fikk flaske allerede på sykehuset da melken min kom sent, men siden vi ikke "vedlikeholdt" flaske, så nektet hun å ta den igjen ved 2 mnd. Så neste gang kommer jeg til å gi en flaske om dagen.
topplue Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Vi spurte om dette på helsestasjonen og helsesøster sa innen 4-6 uker. Og så må det sikkert vedlikeholdes, ja. Vi har hatt opphold på noen uker uten at det har gjort noen forskjell.
Skywize Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 Vi prøvde vel første gang da han var to uker. Han tok allerede smokk og ammingen gikk greit. Tømte flaska si på ti minutter og både han og far var storfornøyde. Han har fått flaske med jevne mellomrom siden (et par ganger i uka), og bortsett fra en liten flaskenekt ved 3 mnds alder er det det samme for ham hva han får melka si fra.
Gjest AnneS Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Vi begynte med en flaske eller to i uka når baby var ca to uker. Nå er han sju uker og får litt oftere, annenhver dag ca (kun 70 ml for å ikke glemme smak og sugeteknikk).
Puppen og lillemor Skrevet 13. mars 2013 #7 Skrevet 13. mars 2013 Må ikke alltid være sånn at man må øve heller da.. Gutten min har fått flaske to ganger hele sitt 5 måneder lange liv.. Første gangen var rett før jul, andre ganger var lørdag som var - har ikke øvd i mellomtiden, og det har aldri vært noe problem
Temperance Skrevet 13. mars 2013 #8 Skrevet 13. mars 2013 Må ikke alltid være sånn at man må øve heller da.. Gutten min har fått flaske to ganger hele sitt 5 måneder lange liv.. Første gangen var rett før jul, andre ganger var lørdag som var - har ikke øvd i mellomtiden, og det har aldri vært noe problem Slik var det forresten her også, lillegutt tok flaska med en gang med pappa når han ble sulten og jeg ikke var der så det er ikke alle man må øve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå