Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en liten jente i dag (datter av en perifer bekjent), som het Gisken, og ble litt sjarmert :-) Har faktisk tenkt litt på navnet før, da jeg kjenner til skuespilleren Gisken Armand. Er unektelig litt spesielt da, men... Hva synes dere om dette da?

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si jeg likte det... men det er dessverre ikke så fint, syns jeg. Minner meg for mye om "Gissegiss", eller et annet kjælenavn på en liten gris!

Tror Gisken er diminutiv av Gisela/Giselle. Syns nok Gisela er penere...

Skrevet

Har faktisk aldri hørt det før, og kan ikke si jeg likte det heller... Tenker på Trond Giske.

Skrevet

Kjenner til ei jente som heter det :)

Syns det er litt stilig faktisk!

Skrevet

Gisken - Bisken

Gisken- Pisken

Gisken - Gris

Gisken _ Trond Giske

Høres ut som et negativt kallenavn, egentlig.

Skrevet

Beklager å måtte si det, men det må være noe av det styggeste jeg har hørt...

Annonse

Skrevet

Nei, liker det heller ikke. Ikke god klang.

Skrevet

forferdelig

Skrevet

Litt for tysk i klangen for min smak men ikke stygt. Litt søtt.

Skrevet

Synes Gisken er fint og finere en mange andre navn som foreslås her inne!

Det er mulig å lage stygge kallenavn til alle navn, så det er et dårlig argument for å velge navn synes nå jeg!

Jeg kjenner ei super jente (eller dame kanskje, hun er over 35 i alle fall :) ) som heter Gisken. Vi gikk på samme skole (barne + ungdom) ingen erting pga navnet der i gården i alle fall :)

Liker du Gisken, så går for det. Lykke til med navnevalget! :)

Skrevet

Ikke min smak .Vet om en jente som heter det.

Skrevet

Synes Gisken er fint! Har aldri møtt noen som heter det da, men kjenner det kun fra skuespilleren Gisken Armand.

Skrevet

Det minner meg om en sopp! Vet ikke hvorfor.

Annonse

Skrevet

Liker generelt litt originale, stødige navn, men falt ikke i smak. Hva med Harriet?

Skrevet

Gisken er et av de navnene jeg ikke kan bestemme meg for om jeg liker eller ikke. Tror ikke jeg syns det er fint, men så er det noe med det likevel. Liker du det så er det det viktigste.

Skrevet

Har møtt to stykker som het det, og begge var typisk koselige jenter. Dermed syns jeg navnet er veldig koselig, men kunne nok ikke brukt det selv. Problemet er at det er et sånt navn folk ofte sliter med å vite hvordan de skal uttales. Noen sier Gisken, andre sier Jisken. Ellers er det et koselig navn, for meg faller det litt i samme kategori som Maiken.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det minner meg om en sopp! Vet ikke hvorfor.

...fordi en sopptype heter "risken"?

Skrevet

Haha det kan nok ha en sammenheng ja..

Skrevet

Fantastisk fint og unikt! Tenkte først på Agnes Kittelsen jeg, men måtte søke og fant at det var Tikken (ida nicoline) som kona til Max Manus het. .

Synes det er greit å velge noe som ikke er på topp ti lista jeg da..

• 5 uker senere...
Skrevet

Første gang jeg hørte (og møtte) Gisken, synes jeg det var håpløst... Nå, etter en stund har jeg begynt å like det - og synes det er ganske så sjarmerende og fint! Storesøsteren heter forresten Idun, vet ikke om det er i samme sjanger. Ganske vanskelig å finne fine kombinasjoner til Gisken, men absolutt fint! Allikevel ikke til mitt barn.... ;)

Skrevet

Gikk i klasse med ei som heter Giske, kanskje et alternativ? :P

Personlig liker jeg ingen av de men :)

Skrevet

Gisken er kjempefint, digger navn som ikke annenhver unge heter, og har en veldig flott egenart.

Skrevet

Helt ok, men ikke helt min smak. Også enig i at hvordan man skal uttale det kan bli en utfordring. Jeg ville automatisk sagt det med hard G-lyd, men sikkert en del som ville sagt "Jisken" også...

Skrevet

Grusomt... Tenker automatisk på en gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...