Gå til innhold

Innkjøp

Augustgutt13&Augustspire16

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje litt tidlig å begynne å tenke på hva man trenger å kjøpe inn, og jeg har tenkt å vente en stund ennå, men så synes jeg det er litt gøy å planlegge også da :P

Noen her som har noen erfaringer når det gjelder innkjøp til augustbaby? Hva trenger man, hvor mye klær, hva slags klær? Noen som har en grei innkjøpsliste? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028515-innkj%C3%B8p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av kjønn, har vi veldig mye etter storesøster. Det vi behøver å få i hus som jeg kommer på er:

-Stellekommode, siden vi har flyttet og vil ha stellemulighet i begge etasjer.

-Bilsete.

-En hardbag til TFK-understellet vi har.

-En helt gedigen mengde gulpekluter, klok av skade. Her kan man gjerne føye til at det fort kan være nødvendig med en hel haug nye klær til foreldrene også ...

-En vogndyne, siden pose blir for varmt og jeg tror vi har kasta den vi hadde.

-Litt olje, sinksalve, bleier, smokker og slikt.

-Nye flasketuter og en sterilisator, siden denne skal fullflaskes fra starten av.

-Ny mei tai dersom vi får gutt, siden de to vi har er litt i overkant jentete.

Av klær foretrekker jeg langermede bomullsbodyer og strømpebukser, og vil nok ha en 10-12 av hver. Noen lette bukser, noen heldrakter, maaaange pysjer, et par tynne bomullsluer og et par tynne ulluer, en fleecedress og en lett jakke. Muligens et par bodyer i silkeull også, til kjøligere dager. Alt dette i str 50-56 for vår del (førstemann brukte det i nesten tre måneder, og denne her skal nok også ut litt før termin).

Om det er første vil du jo sikkert ha en hel vogn, og kanskje en seng - skjønt vi samsov de første 3-4 månedene og kommer nok til å gjenta den suksessen.

Ellers var det greit å ha en amme-BH i størrelse enorm, ammeinnlegg og pumpe - sånn om du regner med å amme. Akkurat pumpa kan jo gjerne vente til du ser hvordan det går, de er ganske dyre om man vil ha elektrisk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028515-innkj%C3%B8p/#findComment-145157977
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...