Gå til innhold

Når startede du og gi annet til baby enn mm eller mme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Med storesøster begynte jeg med små smaksprøver da hun var litt over 3mnd. Vet ikke hvorfor jeg begynte så tidlig, men det har gått helt fint altså! :-)

Tror de begynner med velling ved 3mnd i Sverige?

Med storesøster begynte jeg med små smaksprøver da hun var litt over 3mnd. Vet ikke hvorfor jeg begynte så tidlig, men det har gått helt fint altså! :-)

kjika etter vellingpulver når jeg var i sverige, men fant kun fra 6 mnd?

Jeg brukte maisgrøt som jeg lagde litt tynnere. :-)

5,5 mnd. Det er jo anbefalt 6 mnd pga umodne tarmer. Så hvis babyen går fint opp i vekt så ville jeg ventet. Ville ikke hatt noe hast på det....:-)

Jeg har forstått det slik at det anbefales fra 6 mnd fordi da trenger gjerne babyene mer,men tarmer kan ta i mot fast føde fra 4 mnd.

Jeg brukte maisgrøt som jeg lagde litt tynnere. :-)

Brukte nestlee sinmais og banan smak, til velling, når vi ikke fant "velling" i sverige ;)

Annonse

5,5 mnd. Det er jo anbefalt 6 mnd pga umodne tarmer. Så hvis babyen går fint opp i vekt så ville jeg ventet. Ville ikke hatt noe hast på det....:-)

Jeg har forstått det slik at det anbefales fra 6 mnd fordi da trenger gjerne babyene mer,men tarmer kan ta i mot fast føde fra 4 mnd.

Det er derfor de anbefaler fra seks mnd, pga tarmene. Vår HS var hvertfall klar på at vi helst skulle fullamme til 6mnd. I BLW boken er de HELT tydelig på at babyen og tarmene ikke er moden før de klarer å ta maten inn i munnen selv og tygge. Og det er ca på 6mnd. Da er babyen klar for mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...