Gå til innhold

Noen nettstudie man kan ta uten studiekompetanse? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva som helst :)

Anonym poster: 05c9cdc15057071d2569378786e6f4cb

Fortsetter under...

Skrevet

Se på NKI.no, der er det flere studier på forskjellige nivå

Skrevet

Hvis du ønsker utdannelse over nettstudie trenger man likevel grunnlaget. Generell studiekompetanse er satt som et grunnlag for å ta fagskole, bachlor og høyere opp.

Studiene å NKS og NKI er kurs ikke utdannelse ;)

Anonym poster: 70ad08532a9499a5108588fb2a6033c9

Skrevet

Hvis du ønsker utdannelse over nettstudie trenger man likevel grunnlaget. Generell studiekompetanse er satt som et grunnlag for å ta fagskole, bachlor og høyere opp.

Studiene å NKS og NKI er kurs ikke utdannelse wink.png

For noe VÅS! Det er såvisst regnet som både yrkesutdannelse og høyere utdannelse. Enkelte studier på NKI får man også støtte fra lånekassen.

Hilsen en som er universitetsutdannet!

Anonym poster: aa7d97c5c776cacc0dcdb72698eaf329

Skrevet

For noe VÅS! Det er såvisst regnet som både yrkesutdannelse og høyere utdannelse. Enkelte studier på NKI får man også støtte fra lånekassen.

Det er KURS og STUDIER på NKI. Ja du kan bruke Lånekassen helt klart, men det er i de studier som har opptakskrav.

Jeg legger ved et eksempel innen faget økonomi: Totalt 13 studier og 25 kurs.

http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/oekonomi-og-regnskap2?requirements%5B%5D=0

Dette er uten opptakskrav, 3 KURS - ikke Lånekassen.

http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/oekonomi-og-regnskap2?loans%5B%5D=1

Dette er 10 STUDIER som man kan bruke Lånekassen til. Disse har opptakskrav og man får poeng. (Fagskolestudier også.)

Men må beklage hvis det er feil, har ikke høy utdannelse tatt på universitet.

Skrevet

... Og du kan komme inn på visse studier på høyere nivå dersom du har realkompetanse, dvs en viss mengde arbeidserfaring.

Anonym poster: de571104f994e0cf01bde4e3d3a9e6fb

Annonse

Skrevet

Studiene å NKS og NKI er kurs ikke utdannelse wink.png

Det er KURS og STUDIER på NKI. Ja du kan bruke Lånekassen helt klart, men det er i de studier som har opptakskrav.

http://www.nki.no/hv...equirements[]=0

http://www.nki.no/hv...skap2?loans[]=1

Dette er 10 STUDIER som man kan bruke Lånekassen til. Disse har opptakskrav og man får poeng. (Fagskolestudier også.)

Hva kaller du studieemnene på universitetene da? der tar man både kurs og studier på 5, 7,5, 10 eller 15 studiepoeng, og totalt 30 studiepoeng regnes som et fulltidssemester.

Alle kurs er en form for utdannelse, hvor man skaffer seg økt kompetanse gjennom kurset, og fag over videregående skole nivå regnes som høyere utdannelse. Om man har fagbrev er jo dette virkelig en utdannelse! Alvorlig talt, synes man er snobbete om man hevder at kun høyskoler/universiteter er "ordentlige" utdannelser!

Hilsen meg med universitetsutdannelse

PS: har så høy utdannelse man kan få i dette landet :)

Skrevet

dytt

Anonym poster: 115a29a6498d26ec603bff0e37016bba

Skrevet

http://www.nki.no/hv...equirements[]=0

http://www.nki.no/hv...skap2?loans[]=1

Hva kaller du studieemnene på universitetene da? der tar man både kurs og studier på 5, 7,5, 10 eller 15 studiepoeng, og totalt 30 studiepoeng regnes som et fulltidssemester.

Alle kurs er en form for utdannelse, hvor man skaffer seg økt kompetanse gjennom kurset, og fag over videregående skole nivå regnes som høyere utdannelse. Om man har fagbrev er jo dette virkelig en utdannelse! Alvorlig talt, synes man er snobbete om man hevder at kun høyskoler/universiteter er "ordentlige" utdannelser!

Hilsen meg med universitetsutdannelse

PS: har så høy utdannelse man kan få i dette landet smile.png

Jeg ville bare poengtere at det ikke er enkelt å studere "på riktig" uten studiekompetanse. Ikke det at man ikke kan gå kurs. For det er masse kurs gå, men man er ikke ferdig utdannet eller får autorisasjon ol. ved å ta kurs på nett. Jeg kjenner dessverre flere som har tatt slike kurs(og har tenkt tanken selv mange ganger) men det er vanskelig å få jobb likevel. Men klart det er bedre å ta kurs enn ingenting!!!

Poenget var vel at studiekompetansen er viktig for å få hjelp fra Lånekassen, og deretter ta studier som gir deg yrkestittel(uten NKI bak).

Realkompetanse er også lur vei å gå. Jeg kjenner noen som tok kurs på enten NKS el NKI samtidig som de jobbet i bhg, og ble utdannet barne og ungdomsarbeider etter 3 års realkompetanse. Så det går absolutt å få en ferdig yrkesrettet utdannelse på nett :) Kjempelurt!

Men å ikke ha studiekompetanse og deretter tro at det bare er å ta noen kurs å kalle seg Økonom etterpå er ikke reellt.

Jeg skal selv ta studier på nett, og velger da et studie der jeg faktisk ER noe etterpå, får en yrkestittel. Da føler jeg at jeg står sterkere jobbmessig, men jeg har ingen utdanning utover VGS heller, så det er kanskje viktigere for meg enn for de som kanskje allerede er utdannet i et yrke, alt fra kokk til førskolelærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...