Gå til innhold

Merker dyrene at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min kommer alltid opp i senga mi om morgenen. Han sniker seg da under dyna og krøller seg sammen til en ball ved magen min. Er i 6 mnd nå. Han lå sjelden under dyna før.

Merker han at jeg er gravid eller er det tilfeldig at han vil ligge der?

Han har også begynt å gjøre det samme hvis jeg ligger i sofaen med teppe på.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Ja jeg er overbevist om at de kan merke det. Hadde ei katt som overhodet ikke var noe kosekatt. Når jeg var gravid ville den ligge oppå magen min hele tiden, akkurat som den ville passe på. Og en gang det sparket hardt i magen hoppet katten nesten i taket :P

Skrevet

Æsj. Håper du venner hårballen av med å gå i sengene før babyen kommer.

Anonym poster: 3c7a4a77c313f8323eee07f8f84e2b6e

Skrevet

Jeg har mistanke om at de merker det. Vår hund følger etter meg og sitter å stirrer på meg nesten hele tiden.

Anonym poster: 5ab2f25c2a7d060475cfc16576e296fc

Skrevet

Æsj. Håper du venner hårballen av med å gå i sengene før babyen kommer.

Anonym poster: 3c7a4a77c313f8323eee07f8f84e2b6e

Hvorfor det? Babyen har sin egen seng. Hunden ligger også i senga til min eldste datter. Du får ringe barnevernet :-P

Skrevet

Slik var katten min også. En sær katt på nesten 20år som aldri var noen kosekatt. Men når jeg bøe gravid lå den nesten som klistret på magen min, skulle sove sammen med meg hver natt frem til vogna kom i hus. Da skulle den sove i vogna, tok jeg den vekk var det kloring fra ende til annen.

Dagen jeg hadde termin var ikke pus interessert i å nærme seg meg, satt bare på gulvet og tittet på meg. Jeg trodde ikke jeg skulle føde, men det gjorde jeg. Så jeg tror nok st pus hadde sine anelser.

Min mann tok med seg noe tøy babyen hadde brukt på sykehuset, og katta gikk helt bananas. Han har fortsatt arr etter pus ble sint. Så vi var litt nærvøse for hvordan det skulle gå når vi kom hjem. Men det var en pus som bare skulle sitte ved siden av babyen, fulgte med overalt og passet på. Våknet babyen mjauet pus så vi kom om vi ikke satt rett ved siden av. Vogna var pus aldri i etter babyen kom, eller når babyen var syk så lå pus i kurven under vogna.

Når jeg ble gravid på nytt, startet det over igjen.

Anonym poster: 27ac71ace6bbe1371cfb717eac11bc66

Skrevet

Ja jeg er overbevist om at de kan merke det. Hadde ei katt som overhodet ikke var noe kosekatt. Når jeg var gravid ville den ligge oppå magen min hele tiden, akkurat som den ville passe på. Og en gang det sparket hardt i magen hoppet katten nesten i taket :P

Sånn var min katt også.

Begynte å kegge seg på magen min så snart jeg var gravid. Begge gangene.

Anonym poster: 62f022fe2203e22d19711a6cc43bd66f

Skrevet

Det tror jeg at de kan. Skulle bo hos faren min måneden før termin for å passe dyrene hans da de var på ferie. Jeg var alltid livredd den hunden (liten gneldrehund som knurret bare du såg litt på den). Det var en hund de fant forlatt og pjuskete ute.

Da jeg kom var den verdens snilleste med meg, skulle ligge ved magen min hele tiden, og når jeg sov, lå han under senga for å passe på. Samboeren min kom innom da jeg hadde meg en hvil og da piilta hunden ut fra under senga og beit han i foten. Skulle nok passe på.

Katten til faren min kom også og la seg på magen med hele tiden. Tror nok de visste begge to at jeg ventet baby.

Anonym poster: fcaf9f77bb909b0cadefbc4870c6f63f

Skrevet

Jeg tror absolutt av dyrene merker graviditet. Pusen vår har alltid vært en kosepus, men hun er veldig opptatt av magen. Hun ligger gjerne oppå den, snuser og ordner veldig :)

P.S: Når jeg er hjemme alene om natten sover pus i sengen - ikke sladre til Kjæresten min ;) Nevner for ordens skyld at hun er innepus.

Skrevet

Min katt har også begynt med å ville ligge på magen min nå som jeg er gravid, og hesten er skikkelig beskyttende og passer på at ingen andre hester kommer nær meg. Ikke i tvil om at de merker det.

Skrevet

Jeg har en hund som er klengete i utgangspunktet, men han er om mulig enda verre nå som jeg er gravid... Er spent på hvordan det blir med baby i hus, da han er en sjalu type... Men det går seg nok til. Og ja, han sover også i senga. ;) (Svært korthåret hund på under 5 kg, røyter ikke, sikler ikke...da ser jeg ikke problemet med at han er i møblene.)

Anonym poster: 2c1e7259f579c264ad5c669cd29b9a19

Skrevet

Så morro at flere har det sånn. De skjønner mye disse dyrene.

Kommer løpende for å slikke tårer hvis man er lei seg. Hvis noen hever stemmen til hverandre her hjemme bjeffer hunden, det vil han ikke ha noe av.

Skrevet

Jeg har en kanin som alltid har vært glad i kos, men aldri ligget på fanget. Etter at jeg ble gravid er plassen mellom puppene og magen blitt favoritt kose plass... så jeg tror absolutt dyr merker at man et gravid. Husk at dyrene har veldig god luktesans og at vi pga hormonene nok skiller ut annerledes lukter enn tidligere. Lukter som det virker som om dyrene liker....

Skrevet

Ja det tror jeg helt sikkert!

Hunden til foreldrene mine var klin inntil magen min hele tiden og slikket og snuste på magen.

Han ville også ligge i fanget mitt når jeg lå henslengt i godstolen (han er 25 kg!).

Når babyen kom var han kosete, nysgjerrig men veldig ydmyk. Har fn utrolig fin historie om dem der hunden dytta forsiktig bort kosebamser og leker til gutten da han lå på leketeppet, men turde aldri gå oppå teppet.

I dag er hunden og gutten på 5 år bestevenner:-)

Skrevet

Dyrlegen her sa at hunden kunne høre de ekstra hjerteslagene i magen min og at de visste at jeg var "drektig".

Så egentlig er hunden forberedt på at det kommer en ny "valp" i flokken når babyen endelig kommer.

Anonym poster: 7398cf54d3ee60746c1887981fe59652

Skrevet

åh for en herlig tråd :) Nå begynte jeg å drømme enda mer (om mulig) om å være gravid ... takk for det :D

Skrevet

Hunden vår passet på meg hele graviditeten, og skulle alltid være ved min side (til vanlig er den null interessert i meg). Så jeg er sikker på at de kan merke det :-)

Skrevet

Ene pusen min er ganske så påvirket av min graviditet, var det i forrige svangerskap også. Følger etter meg overalt, leter etter meg, mjauer og skal ligge inntil og på magen. Helt rart :)

Skrevet

Oh yes! Hesten min snuste veldig på magen da jeg gikk gravid :) Han var også kjemperolig når han ble ridd.

Ei jeg kjenner hadde vært hos dyretolk med bikkja si og da sa dyretolken at hunden visste at min venninne var gravid. Venninna mi hadde ikke fortalt det til mannen sin en gang, hun var den eneste som visste at hun var gravid. Sprøtt!

Anonym poster: ca094b0b1453e3f16f6ad5bc58171ad3

Skrevet

Vi har en rottweiler og en grand danois.

Granden har lagt hodet inntil magen min for å lytte siden uke 11, og nå i uke 23 dytter han i den om det er for lite aktivitet når han skal lytte!

Rottweileren har blitt ekstremt mammadalt, følger meg over alt, og har til tider lagt labben på magen, og prøver seg når mannen skal kose, blir rett og slett sjalu på magen! :P

Skrevet

Ja, jeg tror dyr merker det. Før jeg selv visste jeg var gravid tok jeg en tur til hesten min, som hadde forrytter da siden jeg gikk på skole. Hesten snuste veldig på magen og oppførte seg annerledes. Rei også tur med fjordingen som vanligvis var veldig rolig og sikker, men den gangen trippet hun veldig og skvatt av alt mulig rart.

Jeg besøker tantene mine ofte og en av mine tanter kjøpte en gang en valp fra oss. Vår hund levde ikke lenger, og valpen begynte å bli gammel. Jeg er ikke en veldig hundeglad person og koser ikke særlig med hunder. Aldri vist noe særlig med interesse for hunden til tante. Dro til tanta mi en kveld jeg og kjæresten nettopp hadde slått opp, var helt fra meg, veldig lei meg. Satt meg på sofaen og hunden kom bort til meg, slikket meg på hendene, la sin fot på min fot og løftet opp handa mi slik at jeg skulle kose med han. Det var helt tydelig at han prøvde å trøste meg, og det klarte han også. Måtte jo trekke litt på smilebåndet, han var jo så søt og god :)

Skrevet

Jeg er ikke veldig glad i hunder egentlig, men en gang vi var på ferie og lå på et familiehotell der de hadde et par hunder, fikk jeg en "bestevenn" i en av hundene. Den gikk etter meg overalt, satt utenfor døren vår om natten og morningen og ventet på meg, satt ved siden av meg under frokosten (servert ute) osv. Etter ett par dager kom eieren av hotellet bort til meg og egentlig konstaterte mer enn spurte "du er gravid, du. Gratulerer".

Jeg fikk sjokk, for jeg oppdaget graviditeten bare et par uker før denne ferien, og hadde ikke fortalt det til noen. Ikke syntes det på meg heller (tror jeg da). Eieren forklarte at denne hunden var slik med alle som var gravide, hunden fotfulgte gravide og spes de som ikke var kommet langt i svangerskapet, og hadde noe som lignet en sorgreaksjon når de dro.

Anonym poster: e87e87a8ceaac9b24099659fb3d0bf35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...