Gå til innhold

Har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 9: + 2 kg! :/ Men har vært sykmeldt i 5 uker og og dermed veldig inaktiv grunnet det. Håper ikke kroppen min har satt standarden allerede...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, merkelig nok. De to andre gangene hadde jeg lagt på meg en tre kilo på denne tiden (uke 12). Er vel greit om jeg ikke går opp 20 kg, men der blir uansett borte etterhvert ;-)

Skrevet

Nei heldigvis! ! Gikk opp mye i begynnelsen sist.. ingenting nå.. 11 uker :) e veldig kraftig fra før så vi l helst ikke gå opp noe ; p

Skrevet

Uff jeg synes begynnelsen av sv.skapet er vanskelig.. Er så sliten og trøtt, hodepine, kvalm og dårlig... Noe som gjør at jeg blir veldig inaktiv, sover mye og dermed kommer kiloene snikende, selv om jeg spiser normalt. Håper dette går over om noen uker. At formen blir bedre, så jeg kan bli mer aktiv igjen. Føler meg litt småfeit nå jeg.

Skrevet

Uff jeg synes begynnelsen av sv.skapet er vanskelig.. Er så sliten og trøtt, hodepine, kvalm og dårlig... Noe som gjør at jeg blir veldig inaktiv, sover mye og dermed kommer kiloene snikende, selv om jeg spiser normalt. Håper dette går over om noen uker. At formen blir bedre, så jeg kan bli mer aktiv igjen. Føler meg litt småfeit nå jeg.

Ikke fokuser så mye på vekten. Her har kiloene kommet av igjen uten noe særlig innsats. Hold deg til et sunt kosthold og beveg deg det du kan. Jeg regner med at ulvehungeren snart kommer over meg, og jeg har ingen planer om å "gå på diett". Er jeg sulten, så spiser jeg! Ferdig diskutert!

Skrevet

Ikke fokuser så mye på vekten. Her har kiloene kommet av igjen uten noe særlig innsats. Hold deg til et sunt kosthold og beveg deg det du kan. Jeg regner med at ulvehungeren snart kommer over meg, og jeg har ingen planer om å "gå på diett". Er jeg sulten, så spiser jeg! Ferdig diskutert!

Joa.. er ikke som om jeg er på slankern el no, men det er jo litt tidlig å legge på seg allerede nå... :/ sukk... Jeg prøver å spise litt hver 3.-4. time. Men treg mage gjør sitt til at jeg føler meg konstant mett! :/

Skrevet

Jeg tenker også at man ikke skal stresse for mye med vekta, men for min del har det blitt litt for mye småspising i de forrige svangerskapene, og de kiloene har absolutt ikke gått av av seg selv. Dessuten har småspisingen blitt til dårlige vaner som har fortsatt også etter fødsel. Så mitt råd er å fortsette å leve sunt, og ikke gi seg selv dårlige vaner. Det går ikke av seg selv å få av de ekstra kiloene, ihvertfall ikke for oss alle :)

Skrevet

Om kveldene er jeg ca 1 kg tyngre enn på dagen, men samme vekt, har ikke gått opp ennå:)

Skrevet

11+2 og har gått ned fem kilo :/ men regner med de spretter fort på igjen når kvalmen gir seg :)

Skrevet

Uke 11 og +6 kg.. Huff.. Har hatt ENORM matlyst, men vært så trøtt og slapp at jeg har egentlig bare vært helt i ro i tillegg. Ingen energi og er småkvalm innimellom. Som å være konstant fyllesyk.

Skrevet

Uke 11 og +6 kg.. Huff.. Har hatt ENORM matlyst, men vært så trøtt og slapp at jeg har egentlig bare vært helt i ro i tillegg. Ingen energi og er småkvalm innimellom. Som å være konstant fyllesyk.

Akkurat sånn har jeg det og... Uten den enorme matlysten da..

Skrevet

12+3 og har lagt på meg en liten kg. :)

Skrevet

Samme her! 9+1 gått opp 2 kg :/ har ikke vært kvalm men veldig trøtt og sliten så spist normalt men beveger meg lite :/. Føler alt har lagt seg på magen også ;) prøver å ikke tenke så mye på disse to kg men håper jeg ikke går opp mer en fem kg tilsammen( minus gravid vekten da), det skal jeg alltids greie å gå ned igjen rimelig kjapt etterpå :). Satser på jeg får mer energi om noen uker og kan være i mye aktivitet da!

Skrevet

Samme her! 9+1 gått opp 2 kg :/ har ikke vært kvalm men veldig trøtt og sliten så spist normalt men beveger meg lite :/. Føler alt har lagt seg på magen også ;) prøver å ikke tenke så mye på disse to kg men håper jeg ikke går opp mer en fem kg tilsammen( minus gravid vekten da), det skal jeg alltids greie å gå ned igjen rimelig kjapt etterpå :). Satser på jeg får mer energi om noen uker og kan være i mye aktivitet da!

SÅÅ glad det ikke er bare meg ;) Håper å begynne å jobbe igjen over påske! Kjipt å være så trøtt og sliiiten hele tiden... :( Tror jeg vil stagnere litt i vekt hvis jeg bare kommer meg i aktivitet igjen. :) Jeg er 55 kg i utgangspunktet og ser for meg at jeg bør legge på meg ca 10 kg gjennom hele svangerskapet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er 9 uker nå og har lagt på meg 1-2kg. Dette har jeg lest utallige steder at er helt naturlig, større livmor, økt blodvolum og større pupper må jo veie noe..? Hvis ikke har du i realiteten gått ned i vekt...

Syns det er hysteri rundt disse vektgreiene, selv gikk jeg opp 14 kg sist svangerskap, det går i rykk og napp. Disse forsvant igjen, jeg har også venninner som har gått opp over 30 kg som bare forsvant som vann igjen og venninner som ikke har gått så mye opp og ei heller kommet tilbake i matchvekt så raskt. Jeg tror kroppen regulerer seg selv, alt for mange gravide med altfor dårlig samvittighet...

Skrevet

Jeg er i uke 10 og har lagt på meg 2 kg. Har også vært en del uvel og mye trøtt så aktivitetsnivået har vært mye lavere enn normalt.

Skrevet

Snart uke 12 lagt på

Meg 3 kg.la på meg 20 begge di to andre sv.skapene.. Men fikk dem av igjen.dårlig denne gang så spiser ofte,orker ikke stresse..

Skrevet

Idag er jeg 11+6 uker og har gått opp ca 1,5 kilo. Jeg har også vært på ferie i to uker, så kan jo være derfor også.. Matlysta mi er det absolutt ikke noe å klage på! Samboeren er ganske lei av at jeg er sulten hele tida. Ikke bare lett å være på ferie med ei som må ha mat hver 2-3 time.. Hehe:)

Skrevet

Uke 12 nå. :) Og ikke gått mer opp etter uke 9. Har gått inn for å være mer aktiv siste to ukene. Kan jo og være at min vekt viser mindre enn legens. Man må ikke bli hysterisk men jeg ser ingenting galt i å passe på at vekta ikke øker for raskt!

Skrevet

Jeg har endret kroppsfasong.... Blitt breiere over hoftene, magen er større og psyken min baaaad... Trener mye, spiser sunt, men lite nytte i dt :/

Skrevet

11 uker og har vel gått ned 1-2 kg. Ikke vært på vekten i påsken da, men vært i mye aktivitet... På ingen måte dårlig, men går alltid ned i vekt i starten av svangerskap.

Er blandt de "heldige" som legger lite på meg under svangerskap, satser på at det blir slik denne gangen også. Ender normalt på ca +5kg og de er omtrent borte når babyen er ute. Vet jeg er heldig ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...