Gå til innhold

Kattemor er illsint på sin nysterilisert kattunge...HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steriliserte stor kattunge (11 mnd) i dag. Hun og kattemamma er vanligvis bestevenner. Koser og vasker hverandre hele dagen. Med en gang jeg slapp kattungen ut av buret etter operasjonen hjemme, så begynte kattemor å frese, knurre og jage henne. Det har fortsatt i hele kveld .Jeg er VELDGI bekymret. Har måttet ta ungen opp på badet siden hun er i dårlig form enda etter narkosen. Moren tillot henne ikke å spise eller noen ting. Kattemor ble sterilisert i forbindelse med keisersnittet. Hun er vansligvis ekstremt snill. Hva er dette for no? Lukter en sterilisert kattunge så annerledes at hun ikke kjenner henne igjen? Er det bodyen kattungen har på seg så hun ikke skal slikke på såret som er skummel? Kattungen er livredd mamman sin nå... i går koste de MASSE!

Anonym poster: cc9b8c555a68c390039bb96f7241df1a

Skrevet

Det lukter nok fremmed og ekkelt av henne.

Se det an og ring dyrlegen om det fortsetter.

Anonym poster: f3b39ac1b22dfa26f2186faefb8d03e1

Skrevet

Hun oppfører seg nok bare som en ukjent katt når hun fortsatt er ruset på dopet. Ha de adskilt et døgns tid og prøv på nytt. Gi kattungen egen mat og vnnskål.

Skrevet

Takk, TS her. Ja hun har fått mat og toalett oppå på badet. Hun skrangler når hun går og ser rar ut øynene bare.. Men herregud, hun er jo helt lik ellers liksom, bortsett fra at hun har på seg en hvit tøydrakt. Og var borte i seks timer.. og så er hun en AILIEN etterpå for mamman... aldri sett henne så sur..Har prøvd å vaske bebin litt for å få bort paryme-lukten fra en eller annen dyrepleier/veterinær.... tenkte det kunne være det... men må da være måte på...trodde katter var smarte jeg hehe

Skrevet

Takk, TS her. Ja hun har fått mat og toalett oppå på badet. Hun skrangler når hun går og ser rar ut øynene bare.. Men herregud, hun er jo helt lik ellers liksom, bortsett fra at hun har på seg en hvit tøydrakt. Og var borte i seks timer.. og så er hun en AILIEN etterpå for mamman... aldri sett henne så sur..Har prøvd å vaske bebin litt for å få bort paryme-lukten fra en eller annen dyrepleier/veterinær.... tenkte det kunne være det... men må da være måte på...trodde katter var smarte jeg hehe

Katter er smarte de, men når lillebabyen kommer hjem og ser/oppfører og LUKTER annerledes, da er det klart kattemor reagerer :)

Gi de tid. Kattemoren til min katt kjente henne igjen etter mange måneder, så ikke tenk katastofe her :)

Anonym poster: f3b39ac1b22dfa26f2186faefb8d03e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...