Gå til innhold

Festing når man har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke fulle folk. Mannen min kan gå ut så mye han vil, men å skulle komme hjem så stupfull at du er ubrukelig neste dag hadde ikke vært aktuellt annet enn etter et utdrikningslag eller liknende.

...men jeg er oldis da...

...det er mannen min og 40+... men likevel opptatt av å "vinne fest etter fest ... slitsomt !

Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen må leve etter sin egen samvittighet, men han kan ikke forvente at jeg skal ta noen spesielle hensyn til at han er fyllesjuk...

jeg er kjent for å gi prinsessa vår både grytelokk og tresleiv i 8-9 tiden om morgenen når pappan er fyllesjuk (helst på sofaen med fjernkontrollen i handa)

Anonym poster: cbaf375467bc14181f7bf6e8097d78fd

Jeg har prøvd å vekke han etter en fest jeg også, men venter til etter 12. Synes egentlig å få sove til kl.12 etter man har vært ute er ok .... men her blir det da bare krangling og sinne, da får jeg kjeft for at jeg ødelegger .... Merker at jeg bare får et mer og mer anstrengt forhold til alkohol. Jeg vil ikke at barna skal tro at det er ok å drikke så mye at man er syk en hel dag etterpå, da kan man jo fort møte seg selv i døra når de begynner å gå på fest og skal forholde seg til regler om å komme hjem edru....

Skrevet

Jeg liker å gå ut sammen med vennene mine og ta meg to-tre glass vin. Da er mannen hjemme og jeg er hjemme senest klokken 2/2.30. Han gjør det samme. Jeg er sikkert ute å drikker vin to-tre ganger i mnd, men ikke så ofte i helgene, Gjerne en onsdag eller torsdag. Jeg har da ingen problem med å stå opp med jenta og gå med henne i barnehagen og gå videre til jobb. Drikker meg sjeldent full, men like ett godt glass vin i hyggelig selskap.

Jeg drar som regel etter at jenta har lagt seg, så hun merker jo ikke at jeg er borte en gang. Og hun er jo hjemme med pappaen sin :-)

Ellers har vi barnevakt fast en gng i mnd, da tar min kjære og meg oss en tur ut for å spise god mat og hygge oss sammen etterpå. Jenta henter vi klokken 14 dagen etter, så da får vi sove lenge også :-)

Det hørtes ut som en super ordning !

Her opplever jeg det som fryktelig feil at det blir slik at den ene kun er ute med andre og fester og har det gøy, mens det man har sammen kun blir hjemme med mas og forpliktelser ... med andre ord deler man ikke det sosiale ute med andre.

Ja, det funker fint hos oss det. Synes spesielt den ene kjærestekvelden er hyggelig. Jeg mener det er viktig at man gjør noe sammen, også utenfor hjemmets fire vegger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...