Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Hvor mye går dere ut på byn? Her i huset er det mannen som er byn's konge, og som fester omtrent en gang i mnd. Da stikker han i 20 tiden, og kommer noen ganger hjem tidlig i 4.30 tiden eller oftest hjem neste kveld. Når han kommer hjem samme natt som han dro ut ligger han fyllesyk hjemme på sofaen hele neste dag ... vi har 3 barn sammen, og de helgene han fester er det selvfølgelig jeg som må gjøre alt. Jeg synes egentlig at å feste slik en gang i mnd er for mye når man har små barn. Tenker at om jeg skulle gjort det samme ville vi bare hatt annenhver helg sammen med barna sammen- derfor blir det ikke til at jeg går ut. Hva synes dere? Hvor ofte er det ok å gå på byn når man har små barn, og er det ok å feste så hardt at man heller ikke dagen etter man har vært ute er i stand til å ta seg av barna sine??? Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Jeg synes ikke det kan være en regel på det. Noen kan feste hele natten, og være pigge og fine om morgenen, da synes jeg det er mer greit enn de som ødelegger hele neste dag også. Jeg synes en gang i måneden høres veldig ofte ut for voksne folk, men samtidig er det jo ikke alle som har barn som er det jeg anser som voksne (frem til jeg var 25 festet jeg MYE, men ville heller aldri engang vurdert å få barn på den tiden). Jeg hadde ikke orket å ha en mann jeg måtte be om å være sammen med meg og ungene i stedet for å feste, kan ikke tenke meg noe mer ubehagelig enn å tilbringe dagen sammen med en som helst ville vært et annet sted, men hadde heller ikke valgt å få barn med en som fortsatt festet så mye... Anonym poster: e60f01cad4110776f35b5193e5844807
Kliko Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Her er sønnen hos faren sin annenhver helg så jeg er vel ute på byen / vin med venner kanskje en gang i mnd. Men da skal jeg ikke opp med noen dagen etter. Jeg ville ikke gjort det om jeg var sammen med bf. Syns helgene er hellige når jeg har guttungen. Det er jo da man har tid til å tilbringe tid sammen. Virker ikke helt som om typen din har skjønt det helt. Har du snakka med han om det?
DaTuMa Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 Nå er jeg gravid, så er bare mannen som går ut. Men sånn ellers går vi ut ca 1 gang annenhver mnd. Da går vi ut i 22 tiden kanskje og hjem i 1 tiden. Kan ikke huske sist vi var ute hele natta. Han gjør det av og til sammen kompiser, da kommer han hjem alt fra 3-8 om mårran. Når vi har barnevakt må vi hente kl 12. Aldri noe problem. Vi drikker oss sjelden dritings
Kamomille Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Bylivet er vi begge ferdig med for mange år siden. Kan faktisk ikke huske sist vi var på byen....... Det hender at vi er på middag hos gode venner eller er ute på sosiale tilstelninger i forbindelse med jobb. Festing er vel mer forbeholdt julebord, venner som fyller rundt år eller andre spesielle anledninger. Vi er heldige som ahr besteforeldre som stiller opp som barnevakt hos oss. Men som regel må vi være i stand til å ta oss av barna selv neste dag. Hvis en av oss en sjelden gang er på fest alene, får man lov til å sove så lenge man vil neste dag, og partnere tar seg av barna. Fyllesyk hele dagen på sofaen er imidlertid ikke et alternativ for noen av oss!! Hverdagen er hektisk nok, og det er jo bare i helgene vi har ordentlig anledning til å være sammen som familie, og det skal ikke ødelegges av fyllesyke......
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Skrevet 12. mars 2013 Er sikkert 12 år siden sist jeg var på byen, jeg har ikke vært full i det hele tatt etter at jeg fikk barn og byen har jeg overhodet ingen interesse av lenger. Kan selvfølgelig ha barnevakt og gå i selskap, julebord e.l. av og til, drikke litt vin også, men at jeg har ansvar for barn er alltid med meg. Skulle et av barna bli akutt syk, brekke en arm eller hva som helst skal jeg kunne ringes til, uansett. Mange synes sikkert jeg er ekstrem da, men jeg er bare sånn, jeg fester ikke. Mannen fester av og til, drikker seg full med kompisene. Skjer kanskje 4-6 ganger i året, men han er aldri ubrukelig dagen etter da. Får han bare sove til klokka ni er han klar for alt fra sykkelturer til lek på lekeplassen selv dagen etter en fest. Anonym poster: 8fdd0d13f1f14128f5df990afe8849df
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. mars 2013 #7 Skrevet 12. mars 2013 På sommeren kan jeg fint være ute ofte. Drar i 20tiden og kommer hjem når byen stenger. Ligger til rundt 9, som jeg også gjør når jeg er hjemme. Vinterstid er jeg sjeldnere ute. Mannen er nesten aldri ute, kanskje et par ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #8 Skrevet 12. mars 2013 Her skal vi kunne fungere dagen etter hvis ikke det er noe veldig spesielt. Ikke sånn at vi må opp kl.8 når barna våkner opp, men i 10-11-tiden bør vi være i grei nok form til å kunne finne på noe med dem. Anonym poster: b11388b81cdfeaac0177fa5dea752f72
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Fy flate, hadde jeg aldri godtatt, spesielt ikke siden han ligger fyllesyk resten av helga, for en egoist og stakkars unger. Anonym poster: 365ebd5c2032f2730765800a6b509a82
Hybelkanina Skrevet 12. mars 2013 #10 Skrevet 12. mars 2013 Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har festet etter at vi fikk barn. Mannen min er heller ingen festløve lengre, han er vel ute 5-6 ganger i løpet av et år. Regelen her i huset er ganske klar, skal han ta noen øl slik at han kommer tilnærmet lik edru hjem og er i stand til å fungere normalt dagen etter (jada, han får lov å sove litt lengre, men ikke hele dagen), så kan han gjerne få komme hjem om natten. Hvis han drikker seg full så får han sove hos en kompis.
Elsker jenta mi<3 Skrevet 12. mars 2013 #11 Skrevet 12. mars 2013 Her fester nok mannen også ca 1 gang i mnd, noen ganger mer.... Men jeg bryr meg ikke, jeg vil mye heller være sammen med datteren min:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #12 Skrevet 12. mars 2013 Det hør til sjeldenhetene her i huset. Jeg har vært ute med jobben to ganger i året ca, rett nede i gata så det blir ikke noen bytur. Og ikke drikker jeg mye heller og ikke blir jeg fyllesyk. Det har jeg kun vært engang i livet og det var etter en foreldrefest i en av klassene til ugnene. Tror ikke min mann har hatt det så gøy før, jeg var skikkelig dårlig. Da kom jeg sjanglende hjem på morra sia. Men vi prøver å ha oss noen byturer i året sammen. Da er det hotell og utenbys, med barnepass hele helga. Vi er en diger vennegjeng som samles, alle med barn. Så dette er våres kjæresteferier. Litt avbrekk fra hverdagen. Anonym poster: e4013c8b4b30d4860387b7d8f345ca27
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #14 Skrevet 12. mars 2013 Her i huset er det vel jeg som fester mest. Vi er en gjeng på jobben som trives fantastisk godt i hverandres selskap, og er like glad i å feste alle sammen. Jeg fester vel 1-2 ganger per måned. Noen ganger rett etter jobb på fredag, andre ganger på lørdager fra rundt kl. 18. Er hjemme alt fra midnatt til 03. Blir sjelden veldig fyllesyk, og står opp rundt 10 dagen etter. For min del er denne festingen/sammenkomsten et viktig avbrekk i hverdagen. Samboer finner også på ting når det skjer noe, så det har vi en fin ordning på. Anonym poster: 6b1852381f208d5406bb96ff3372ecaf
Bustetroll Skrevet 12. mars 2013 #15 Skrevet 12. mars 2013 Mannen min er på vei ut av livet vårt pga for mye festing... Jeg derimot har ikke drukket siden jeg ble gravid. (Jenta er 4 mnd nå). Var veldig ofte på byen før.. Gjerne opp til 5 dager i uka. Men da med sein jobb, leilighet midt i byen, singel osv. Hadde ingen å ta vare på eller noen det gikk utover annet en meg selv. Ventet bare på en kjæreste og et seriøst liv med barn . Nå har jeg det, og alkohol og fest er virkelig det siste jeg tenker på. En gang i fremtiden tar jeg meg sikkert en bytur i ny og ne, men det blir lenge til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #16 Skrevet 12. mars 2013 Mannen min er på vei ut av livet vårt pga for mye festing... Jeg derimot har ikke drukket siden jeg ble gravid. (Jenta er 4 mnd nå). Var veldig ofte på byen før.. Gjerne opp til 5 dager i uka. Men da med sein jobb, leilighet midt i byen, singel osv. Hadde ingen å ta vare på eller noen det gikk utover annet en meg selv. Ventet bare på en kjæreste og et seriøst liv med barn . Nå har jeg det, og alkohol og fest er virkelig det siste jeg tenker på. En gang i fremtiden tar jeg meg sikkert en bytur i ny og ne, men det blir lenge til! Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #17 Skrevet 12. mars 2013 ...denne mannen er nok også på tur ut pga. denne festingen, eller ikke for festingen i seg selv, men fordi han ikke tar hensyn til meg oppi dette. Kan ikke leve med at barnefar kan ta seg fri fra familien når det passer han, og at han dermed tar det som en selvfølge at jeg er husmor her bestandig... Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. mars 2013 #18 Skrevet 12. mars 2013 Ute på byen? Kanskje 1 gang i året. Litt vin hjemme her eller der med venninner? Ett par ganger i halvåret
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #19 Skrevet 12. mars 2013 Det hender av og til at en av oss er på en fest, kansje en gang i året eller to, men det er ikke godkjent å ligge på sofaen neste dag. Vi sover kansje lenge, men når klokka blir 10 eller der omkring må vi opp og å okupere sofaen pga fyllesyke er uakseptabelt. Anonym poster: 9931d9a9bd8d1cb06321dd694998e49a
Bustetroll Skrevet 12. mars 2013 #20 Skrevet 12. mars 2013 ...denne mannen er nok også på tur ut pga. denne festingen, eller ikke for festingen i seg selv, men fordi han ikke tar hensyn til meg oppi dette. Kan ikke leve med at barnefar kan ta seg fri fra familien når det passer han, og at han dermed tar det som en selvfølge at jeg er husmor her bestandig... Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375 Uff... =( Nei det skal ikke være lett. Er så mye mer inn i bildet her, men legger ikke ut det her med nick, he he
SophiesMum<3 Skrevet 12. mars 2013 #21 Skrevet 12. mars 2013 Jeg liker å gå ut sammen med vennene mine og ta meg to-tre glass vin. Da er mannen hjemme og jeg er hjemme senest klokken 2/2.30. Han gjør det samme. Jeg er sikkert ute å drikker vin to-tre ganger i mnd, men ikke så ofte i helgene, Gjerne en onsdag eller torsdag. Jeg har da ingen problem med å stå opp med jenta og gå med henne i barnehagen og gå videre til jobb. Drikker meg sjeldent full, men like ett godt glass vin i hyggelig selskap. Jeg drar som regel etter at jenta har lagt seg, så hun merker jo ikke at jeg er borte en gang. Og hun er jo hjemme med pappaen sin :-) Ellers har vi barnevakt fast en gng i mnd, da tar min kjære og meg oss en tur ut for å spise god mat og hygge oss sammen etterpå. Jenta henter vi klokken 14 dagen etter, så da får vi sove lenge også :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #22 Skrevet 12. mars 2013 Vi er vel i snitt på byen en gang i måneden hver. Men da er det ikke snakk om å komme hjem på kvelden dagen etter altså! Vi drar sjelden ut sammen.. Blir som regel til at vi drar ut i 20-tiden og hjem mellom 01 og 04 på natta. Synes det er helt ok, og ser ikke problemet med å feste en gang i mnd sånn som vi fester. Ingen av oss blir noe særlig fyllesyke heller. Vi er 30 år.. Anonym poster: 9e8ce5454de6712062e5952024c45092
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #23 Skrevet 12. mars 2013 Jeg liker å gå ut sammen med vennene mine og ta meg to-tre glass vin. Da er mannen hjemme og jeg er hjemme senest klokken 2/2.30. Han gjør det samme. Jeg er sikkert ute å drikker vin to-tre ganger i mnd, men ikke så ofte i helgene, Gjerne en onsdag eller torsdag. Jeg har da ingen problem med å stå opp med jenta og gå med henne i barnehagen og gå videre til jobb. Drikker meg sjeldent full, men like ett godt glass vin i hyggelig selskap. Jeg drar som regel etter at jenta har lagt seg, så hun merker jo ikke at jeg er borte en gang. Og hun er jo hjemme med pappaen sin :-) Ellers har vi barnevakt fast en gng i mnd, da tar min kjære og meg oss en tur ut for å spise god mat og hygge oss sammen etterpå. Jenta henter vi klokken 14 dagen etter, så da får vi sove lenge også :-) Det hørtes ut som en super ordning ! Her opplever jeg det som fryktelig feil at det blir slik at den ene kun er ute med andre og fester og har det gøy, mens det man har sammen kun blir hjemme med mas og forpliktelser ... med andre ord deler man ikke det sosiale ute med andre. Anonym poster: 1cbecc3bafe5b0275b25ddd397c97375
Gjest yrild Skrevet 12. mars 2013 #24 Skrevet 12. mars 2013 Jeg liker ikke fulle folk. Mannen min kan gå ut så mye han vil, men å skulle komme hjem så stupfull at du er ubrukelig neste dag hadde ikke vært aktuellt annet enn etter et utdrikningslag eller liknende. ...men jeg er oldis da...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #25 Skrevet 12. mars 2013 mannen må leve etter sin egen samvittighet, men han kan ikke forvente at jeg skal ta noen spesielle hensyn til at han er fyllesjuk... jeg er kjent for å gi prinsessa vår både grytelokk og tresleiv i 8-9 tiden om morgenen når pappan er fyllesjuk (helst på sofaen med fjernkontrollen i handa) Anonym poster: cbaf375467bc14181f7bf6e8097d78fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå