Gå til innhold

Noen som har vært sykmeldt pga depresjon/psykiske problemer i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vanskelig situasjon. Er sykmeldt pga svangerskapskvalme. Har slutta med cipralex som jeg gikk på før svangerskapet pga at de ikke skal være bra for fosteret,og nå er jeg på bunn. Sliter med sosial angst og er ellers deprimert.

Anonym poster: 84eff90bfc64e17e45ba169e4874d9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en (av mange) årsaker til at jeg er sykmeldt. Jeg seponerte også Cipralex, til tross for at jeg blir rådet av behandlerne mine til å vurdere oppstart igjen før barnet er født. Så lenge jeg ikke opplever meg som suicidal tenker jeg at det får gå.

Anonym poster: 410c939ee9814ef7f58186aada1ac390

Skrevet

Men er du 100% sykmeldt? Og har du vært det hele svangerskapet?

Hi

Anonym poster: 84eff90bfc64e17e45ba169e4874d9bc

Skrevet

Ja, men det er som sagt flere bakenforliggende årsaker. Jeg vet ikke om jeg hadde vært på 100% om det "bare" var psyken. Jeg har rikelig fysiske plager som i seg selv kan begrunne sykmeldingen.

Anonym poster: 410c939ee9814ef7f58186aada1ac390

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 100 prosent i fem måneder på grunn av en herlig miks av ekstrem svangerskapskvalme og angst. Sluttet på citalopran før jeg ble gravid, men da jeg så ble gravid ble jeg helt satt ut og kasta ut i en forferdelig angstgreie. Sammen med oppkast dagen lang ble det helt umulig å ikke begynne på pillene igjen, liten dose vel å merke.

Nå er jeg fysisk mye bedre og jobber litt, det er mer psyken som gjør at jeg ikke greier jobbe så mye.

Vet ennå ikke hva jeg gjør med tanke på fødsel og amming, er livredd for å få en skikkelig reaksjon hvis jeg slutter på pillene.

Anonym poster: afb4f0e930c8b2b11222f42dd15b7b84

Skrevet

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet fordi jeg måtte slutte med "lykkepillene" mine i svangerskapet, som jeg gikk på grunnet PTSD-diagnosen min. Dette førte til at jeg stort sett hadde gråtetokter hele dagen, og det lot seg ikke kombinere med den jobben jeg har-

Det positive var at jeg sluttet med medisinen og ble "friskmeldt" fra PTSD da ungen var rundt året. Før den tid hadde jeg fødselsdepresjon, noe som er veldig vanlig å få om man er deperimert under svangerskapet.

Anonym poster: 6ad0ff399150d2532273c6bb81ebf43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...