Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd og hvilke erfaringer har du med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har prøvd?

Skrevet

God erfaring! Fikk d forrige gang dagen før termin. Gutten kom ca åtte timer senere.:)

Skrevet

God erfaring fra forrige gang:)

Tok 3 behandlinger, og vannet gikk ca.3-4 timer etter siste behandling:)

Skrevet

Erfaring med modningsakupunktur fra uke 38 ved forrige svangerskap. Prinsessa kom etter 4 behandlinger og 4 dager over termin. Modningsakupunktur gjør ikke alltid at fødselen kommer igang tidligere, men fører ofte til at fødselen går lettere og kortere. Det er min erfaring også. God fødsel, med effektive rier, og mindre vondt en ved første fødsel. Var helt moden flere dager før termin ved andre svangerskapet.

Går til akupunktur nå også og skal til 2. behandling idag. Er 38+4. Håper selvsagt dette vil bli fortgang i modning og at fødsel ikke er langt unna. Er overbevist om at det hjelper når fødselen først er i gang uansett! Lykke til:)

Skrevet

Jeg var vedig fornøyd med modningsakupunktur sist..

Gikk en uke over termin, men fødselen var rask og relativt grei.

Hørte at hovedpoenget ikke nødvendigivs er at fødselen kommer fortere, men at når den først er i gang så går den fortere fordi kroppen er mer klar... Men en venninne av meg tok også modningsakupunktur og hun lå i 19 timer og det hele endte med keisersnitt...

Det jeg syntes var deilig var å komme til behandling to ganger i uken, ligge godt og mykt å slappe helt av. Og at hun kunne sette nåler som hjalp på energi og nattesøvn også..

Skrevet

Har også god erfaring. Begynte i uke 35, og gutten ble født to uker før termin. Som andre her sier, poenget er ikke å få tidligere fødsel, men at kroppen modnes og klargjøres for fødsel slik at den forhåpentligvis går raskere og enklere. Vannet gikk spontant, og jeg fødte etter seks timer med veldig effektive rier. Fikk raskt full åpning og var ikke sliten etterpå (relativt sett, selvfølgelig :-)).

Skrevet

Høres ut som mange har god erfaring med det. Vurderer å prøve det selv. Er i uke 37 nå, så da bør jeg vel starte snart om jeg skal? Hvor mye betalte dere for akupunkturen?

Skrevet

Modningsakupunktur kan man begynne med i uke 36

Skrevet

Høres ut som mange har god erfaring med det. Vurderer å prøve det selv. Er i uke 37 nå, så da bør jeg vel starte snart om jeg skal? Hvor mye betalte dere for akupunkturen?

Da er det bare å kjøre på. :-) Tror jeg betalte 400 kr gangen.

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur med førstemann, men skal IKKE ha det denne gangen.

Jeg hadde en gang i uke 35, en gang i uke 36, to ganger i uke 37 og to ganger i uke 38. Hos meg førte det til modning, men det ble så vanvittig intenst. Da jeg var uke 36+6 var jeg på sykehuset pga det jeg trodde var rier. Hadde sammentrekninger regelmessig hvert 4. minutt i tillegg til 2 cm åpning. Slik holdt det på i fire uker!!! Jeg hadde noen timer pause innimellom, men hadde sammentrekninger ca hvert 4. minutt gjennom den siste måneden. Jeg var utslitt og utrolig lei. Fødselen endte til slutt i en styrtfødsel der både jeg og babyen fikk skader. Fra 2 cm til babyen var ute (tatt med tang) gikk det 1 time og 40 minutter.

Jeg vet ikke hvordan denne perioden hadde vært uten modningsakupunktur og det er så absolutt ikke sikkert at det er noen sammenheng mellom akupunkturen og fødselen (og problemene den siste måneden i forkant). Men jeg kommer ikke til å prøve igjen...

Dette er ikke for å skremme noen, men tenkte jeg skulle gi min opplevelse av det. Da jeg bestemte meg for å prøve det, opplevde jeg bare positive erfaringer av dette hos andre gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...