Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er snørrete og har stygg hoste, men er feberfri og spiser og tisser som normalt. Skal jeg da bare vente på at det går over? Har vært i kontakt med legekontoret og fikk beskjed om å se ann. Hvor lenge kan en liten baby være forkjølet før man må behandle? Bør hun holdes inne til hun er frisk igjen? Bor i Oslo, så er ikke fryktelig kaldt om dagen. Er som regel beste sovemedisin og ta henne med ut og trille, men vil nødig gjøre vondt verre. Tar gjerne imot tips og erfaringer!

Gjest AnneS
Skrevet

Babyen min var potte tett og hadde halsvondt da han var to uker. Mye skriking og bæring en stund, men det gikk over på et par uker. Vi holdt oss inne, men det var -15 her da.

Skrevet

MIn var forkjøla da han var en måned. Potte tett og hostet slim. Brukte mye saltvannspary og la ungen med hode høyt da han sov. Gikk over etter to uker. Så lenge allmenntilstanden var bra så dro vi ikke til lege. Er han slimete så er vann veldig bra å gi han.

Skrevet

MIn var forkjøla da han var en måned. Potte tett og hostet slim. Brukte mye saltvannspary og la ungen med hode høyt da han sov. Gikk over etter to uker. Så lenge allmenntilstanden var bra så dro vi ikke til lege. Er han slimete så er vann veldig bra å gi han.

hvorfor er vann bra når de er slimete ? bare lurer :)

Skrevet

Hun er ikke lengre tett i nesa, men har fått en kraftig og stygg hoste. Bør jeg ta henne til lege?

Skrevet

Hun er ikke lengre tett i nesa, men har fått en kraftig og stygg hoste. Bør jeg ta henne til lege?

Barn under 3 mnd skal til legen hvis de har kraftig hoste, så ville absolutt ring legen for en time.

Her har vi hatt mange omganger med stygg hoste på minstemann, førstegang var han 12 uker, han hostet til han kastet opp og hadde feber, skikkelig forkjølet. Det varte nesten 3 uker.

God bedring :-)

Skrevet

Hva gjør legen? Blir hun satt på medisiner? Holder allerede på med behandling for trøske, synes det blir mye medisiner på lille snuppa. Hadde vært best om dette bare gikk over. Er hosten like stygg i morgen så ringer jeg nok legen, da er det tredje dag...

Skrevet

Hvis det er bare hoste gjør de ingenting, det går over av seg selv, men viktig og vite om det kan være RS virus, kikhoste, falsk krupp eller andre ting. De lytter om babyen har slim i lungen.

Skrevet

Hvis det er vanlig hoste, hvor lenge pleier det å vare?

Skrevet

hvorfor er vann bra når de er slimete ? bare lurer :)

Melk gjør at det blir mer slim og tetter derfor mer igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...