prøver1gang Skrevet 12. mars 2013 #1 Del Skrevet 12. mars 2013 Har hatt et knirkefritt svangerskap hittil, ikke kvalm, eller dårlig. Idag måtte håndkle kastes inn, og ta seg en tur til legen. Har hatt småvondt i setetpartiet i noen uker, ikke så veldig ille. Men på søndag kom smertene for fult, og jeg kan nesten ikke gå Har tidligere tulla med at siden svangerskapet har Vært så fint, så får jeg nok skikkelig problemer med bekkenet etterhvert, skal ikke tulle med sånt mer Auu!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balumpalump Skrevet 12. mars 2013 #2 Del Skrevet 12. mars 2013 Heldiggris Jeg bruker rullestol pga bekkenløsning og har fremdeles 6 mnd til termin... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145145787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver1gang Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mars 2013 Oida!! Stakkars deg, jeg skal ikke klage siden jeg kan gå, med hjelp av krykker, og har 3 måneder igjen "bare". God bedring til deg, ikke deilig!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145146002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 12. mars 2013 #4 Del Skrevet 12. mars 2013 Uff, stakkars dere! Jeg begynner å få vondt, men håper og tror at det ikke blir så ille som det dere beskriver. Det høres fælt ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145146410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 12. mars 2013 #5 Del Skrevet 12. mars 2013 Svangerskap nummer tre her. Har hatt trøbbel med bekkenet de forrige to gangene, og nå kom plutselig smerter i uke 17. Jeg har tidligere vært hos fysioterapaut, uten særlig effekt. Denne gangen fikk jeg et innfall og gikk til kiropraktor dagen etter at smertene kom. Har aldri vært hos kiropraktor før, og var ganske skeptisk. Men ville ikke la noe være uprøvd. Siden jeg hadde verkesmerter bak i rumpa, halebenet og ingen "akutte" smerter og følelse av låsning, tenkte jeg at han helt sikkert ikke kunne hjelpe meg. Men etter nå fem behandlinger er jeg HELT smertefri. For min del var det en stiv ankel og en feilstilling i foten som har forplantet seg videre i kroppen og som kommer frem når bekkenet blir litt løsere i strikken. Anbefaler å prøve!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145146491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver1gang Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 12. mars 2013 Huff da, håper dere slipper unna de store smertene, er virkelig ikke godt! Jeg har fått henvisning til to terapeuter som jeg tenker å prøve først da jeg får dette gratis grunnet en sykdom jeg har. Om det ikke funker så prøver jeg kiropraktor, da må jeg betale selv. Men akter å prøve det meste før jeg tillater å gå slik 3 måneder til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145146790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 12. mars 2013 #7 Del Skrevet 12. mars 2013 Svangerskap nummer tre her. Har hatt trøbbel med bekkenet de forrige to gangene, og nå kom plutselig smerter i uke 17. Jeg har tidligere vært hos fysioterapaut, uten særlig effekt. Denne gangen fikk jeg et innfall og gikk til kiropraktor dagen etter at smertene kom. Har aldri vært hos kiropraktor før, og var ganske skeptisk. Men ville ikke la noe være uprøvd. Siden jeg hadde verkesmerter bak i rumpa, halebenet og ingen "akutte" smerter og følelse av låsning, tenkte jeg at han helt sikkert ikke kunne hjelpe meg. Men etter nå fem behandlinger er jeg HELT smertefri. For min del var det en stiv ankel og en feilstilling i foten som har forplantet seg videre i kroppen og som kommer frem når bekkenet blir litt løsere i strikken. Anbefaler å prøve!!!! Det var godt å høre! Jeg var faktisk på første time hos kiropraktor i dag, i håp om at det skal hjelpe. Har hatt vondt i bekkenet siden dagen før positiv test, så det kom veldig tidlig. Vil ikke at noe skal være uprøvd, hvis noe kan hjelpe så vil jeg gjerne prøve. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145146997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 14. mars 2013 #8 Del Skrevet 14. mars 2013 Svangerskap nummer tre her. Har hatt trøbbel med bekkenet de forrige to gangene, og nå kom plutselig smerter i uke 17. Jeg har tidligere vært hos fysioterapaut, uten særlig effekt. Denne gangen fikk jeg et innfall og gikk til kiropraktor dagen etter at smertene kom. Har aldri vært hos kiropraktor før, og var ganske skeptisk. Men ville ikke la noe være uprøvd. Siden jeg hadde verkesmerter bak i rumpa, halebenet og ingen "akutte" smerter og følelse av låsning, tenkte jeg at han helt sikkert ikke kunne hjelpe meg. Men etter nå fem behandlinger er jeg HELT smertefri. For min del var det en stiv ankel og en feilstilling i foten som har forplantet seg videre i kroppen og som kommer frem når bekkenet blir litt løsere i strikken. Anbefaler å prøve!!!! Det var godt å høre! Jeg var faktisk på første time hos kiropraktor i dag, i håp om at det skal hjelpe. Har hatt vondt i bekkenet siden dagen før positiv test, så det kom veldig tidlig. Vil ikke at noe skal være uprøvd, hvis noe kan hjelpe så vil jeg gjerne prøve. :-) Hva sa kiropraktoren da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145151372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 14. mars 2013 #9 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Svangerskap nummer tre her. Har hatt trøbbel med bekkenet de forrige to gangene, og nå kom plutselig smerter i uke 17. Jeg har tidligere vært hos fysioterapaut, uten særlig effekt. Denne gangen fikk jeg et innfall og gikk til kiropraktor dagen etter at smertene kom. Har aldri vært hos kiropraktor før, og var ganske skeptisk. Men ville ikke la noe være uprøvd. Siden jeg hadde verkesmerter bak i rumpa, halebenet og ingen "akutte" smerter og følelse av låsning, tenkte jeg at han helt sikkert ikke kunne hjelpe meg. Men etter nå fem behandlinger er jeg HELT smertefri. For min del var det en stiv ankel og en feilstilling i foten som har forplantet seg videre i kroppen og som kommer frem når bekkenet blir litt løsere i strikken. Anbefaler å prøve!!!! Det var godt å høre! Jeg var faktisk på første time hos kiropraktor i dag, i håp om at det skal hjelpe. Har hatt vondt i bekkenet siden dagen før positiv test, så det kom veldig tidlig. Vil ikke at noe skal være uprøvd, hvis noe kan hjelpe så vil jeg gjerne prøve. :-) Er visst mye galt med meg, skjevstilinger og låsninger både her og der, som kommer frem når bekkenet er løsere, som du også fikk høre. Jeg gir det et forsøk en stund nå, selv om det koster skjorta. Hvor ofte var du til behandling? Kiropraktoren ville at jeg skal komme 3 ganger i uka i 4 uker, så 2 ganger i uka i 6 uker, og så 1 gang i uka. Det er helt uaktuelt, ALTFOR dyrt. Betaler ikke 12000 til en kiropraktor når jeg ikke engang vet om det hjelper. Høres bedre ut med noen behandlinger så er man ferdig, slik du gjorde :-D jeg sa at jeg har ikke råd til mer enn en gang i uka, og så ser vi hvordan det blir. Endret 14. mars 2013 av Barbarella og froskebarna Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145151831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 14. mars 2013 #10 Del Skrevet 14. mars 2013 Svangerskap nummer tre her. Har hatt trøbbel med bekkenet de forrige to gangene, og nå kom plutselig smerter i uke 17. Jeg har tidligere vært hos fysioterapaut, uten særlig effekt. Denne gangen fikk jeg et innfall og gikk til kiropraktor dagen etter at smertene kom. Har aldri vært hos kiropraktor før, og var ganske skeptisk. Men ville ikke la noe være uprøvd. Siden jeg hadde verkesmerter bak i rumpa, halebenet og ingen "akutte" smerter og følelse av låsning, tenkte jeg at han helt sikkert ikke kunne hjelpe meg. Men etter nå fem behandlinger er jeg HELT smertefri. For min del var det en stiv ankel og en feilstilling i foten som har forplantet seg videre i kroppen og som kommer frem når bekkenet blir litt løsere i strikken. Anbefaler å prøve!!!! Det var godt å høre! Jeg var faktisk på første time hos kiropraktor i dag, i håp om at det skal hjelpe. Har hatt vondt i bekkenet siden dagen før positiv test, så det kom veldig tidlig. Vil ikke at noe skal være uprøvd, hvis noe kan hjelpe så vil jeg gjerne prøve. :-) Er visst mye galt med meg, skjevstilinger og låsninger både her og der, som kommer frem når bekkenet er løsere, som du også fikk høre. Jeg gir det et forsøk en stund nå, selv om det koster skjorta. Hvor ofte var du til behandling? Kiropraktoren ville at jeg skal komme 3 ganger i uka i 4 uker, så 2 ganger i uka i 6 uker, og så 1 gang i uka. Det er helt uaktuelt, ALTFOR dyrt. Betaler ikke 12000 til en kiropraktor når jeg ikke engang vet om det hjelper. Høres bedre ut med noen behandlinger så er man ferdig, slik du gjorde :-D jeg sa at jeg har ikke råd til mer enn en gang i uka, og så ser vi hvordan det blir. Det han sa første gangen, var at han anbefalte å komme ofte i begynnelsen, men når det stabiliserte seg, så kunne jeg gjerne vente en stund før jeg kom på kontroll, og så vente enda lenger, osv. Første gang var jeg to dager på rad. Da jeg kom igjen over helgen var det fortsatt en del stivt, men mye bedre, så da avtalte vi at jeg bare trengte to ganger den uken. Og så var jeg en gang denne uken og da gjorde han nesten ingenting. Skal på kontroll igjen om et par ukers tid, for å følge med på utviklingen. Tre ganger i uken i 4 uker høres jo veldig mye ut. Høres rart ut at han allerede nå vet hvor lang tid dette vil ta. Siden jeg følte så stor forbedring etter bare en og to behandlinger, så var jeg ikke i tvil om at dette hjalp, og stolte på at han kunne jobben sin. Men ja, det er dyrt! Men jeg har hatt bekkenløsning to ganger før, og vil gjøre ganske mye for å slippe unna smertene og holde meg i jobb. Elsker nemlig jobben min:) Men kanskje det er lurere av deg å heller prøve tre ganger i uka i en eller to uker, og så heller gi deg dersom det ikke fungerer. Min kiroprakor sa at dersom man ikke merket stor forbedring etter fire, fem behandlinger, så ville ikke behandlingen fungere i det hele tatt. Og venter man for lenge etter hver behandling, så er det fort gjort at ting låser seg skikkelig mellom hver gang... Jaja. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145153320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2apekatter og en ... Skrevet 20. mars 2013 #11 Del Skrevet 20. mars 2013 Misunner dere ikke. Har to så å si knirkefrie svangerskap bak meg, de begge endte med bekkenløsning og sv.forg. Soste to mnd. Er nå 16blank med nr tre, og dagene går til å sove, prøve å spise, og at kroppen kvitter seg med det lille eg får i meg. Har en sene (ligiment?) som er helt jæ***g i lysken, men ikke tegng til bekkenløsning enda. Krysser fingre å tær til at jeg har fått mitt denne gangen (er også ekstremt hormonell) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145171700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull77 Skrevet 20. mars 2013 #12 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg merker ubehag men kan ikke kalle det smerter enda. Vil dere som gar erfaring med behandling anbefale å gå til behandling før det utvikler seg mer. Eller burde jeg se det ann og heller komme meg til behandling så fort det blir vondt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145173359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cybele Skrevet 22. mars 2013 #13 Del Skrevet 22. mars 2013 Samme her:( syke smerter i symfysen, som kniver oppover i skrittet og nedver lårene... Kommer etter fysisk anstrengelse som tur i oppoverbakke, bæring av poser, tung sekk, toåring, osv. Har en knott på 2 år, og samboer jobber utenbys ca hele tiden tom juli. Ingen familie her og vi bor. 4.etasje.... Denne bekkenløsningen MÅ gå tilbake eller ikke forverre seg, skal være ca alenemor tom juli, mye bæring av varer og liten gutt opp tappene. Fått henvisning til fysio, men en mnd å vente... Noen som har erfaring med smerter i symfysen og tiltak sm hjelper? Forrige svangerskap hadde jeg litt, veldig lite og mye senere. Denne angen kom det i UKE 11!!!!!!! Er 13+5 nå. Long to go.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145180726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 23. mars 2013 #14 Del Skrevet 23. mars 2013 Ingen familie her og vi bor. 4.etasje.... Denne bekkenløsningen MÅ gå tilbake eller ikke forverre seg, skal være ca alenemor tom juli, mye bæring av varer og liten gutt opp tappene. Fått henvisning til fysio, men en mnd å vente... Noen som har erfaring med smerter i symfysen og tiltak sm hjelper? Forrige svangerskap hadde jeg litt, veldig lite og mye senere. Denne angen kom det i UKE 11!!!!!!! Er 13+5 nå. Long to go.... Jeg har blant annet symfysesmerter av den heftigere sorten. Tiltak som hjelper? Først og fremst: Gjør det vondt, så ikke gjør det. I praksis fungerer jo ikke det når man har unger fra før og bor med trapper. Men jeg bærer minst mulig, prøver å bruke ryggsekk mest mulig om jeg må, vurderer hjemkjøring av dagligvarer selv om det koster skjorta, lar treåringen klatre selv ut og inn av bilsete osv. Anbefaler bekkenbelte og har noe nytte av behandling hos manuellterapeut et par ganger i uke. Etter hvert regner jeg med å være ute av stand til å være alene hjemme med barn. Jeg hadde noen dager i rullestol og mange med krykker forrige svangerskap, det tok to år å bli halvveis bra igjen etterpå og jeg er allerede på krykkestadiet igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145182208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 23. mars 2013 #15 Del Skrevet 23. mars 2013 Har hatt bekkenløsning i to svangerskap, og kjenner igjen symfysesmerteme allerede (13+0 i dag). Det eneste om har hjulpet her er hvile. Jeg har gått til både manuell- og fysioterapeut, men ble gitt opp. Det verste er å bøye meg ned og gjøre sidebevegelser, dvs å vaske gulv og støvsuge. Trene gjør vondt verre. Mitt hotteste tips er å hvile og å få sykemelding tidligere heller enn sent. Denne gangen kommer jeg ikke til å prøve behandling av noe slag utover naprapaten jeg går til uansett. Blir ikke frisk i kroppen av svangerskap, altså! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144028186-fader-da-kom-bekkenl%C3%B8sninga/#findComment-145183188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå