Gå til innhold

Concerta OG Strattera - i kombinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 8, veier 26 kg og står på 36 mg Concerta. Dette er ikke nok, uro, utagering og dårlig impulskontroll er et stort problem i skolesituasjon. Mulig vi skal prøve Strattera i tillegg. Concerta 54 mg sendte ham rett til himmels og problemene ble større enn noengang.

Noen som har barn som står på denne kombinasjonen? Har det hjulpet? Bivirkninger?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett det! Jobber i apotek.

Skrevet

Svensk psykiater - kanskje mer vanlig i sverige...?

Skrevet

Noen andre som har erfaring?

Skrevet

Hvordan sendte concerta 54 mg han til himmels? Jeg har en sønn på 11 år som bruker concerta 54 mg. De merker noe bedring på skolen, hjemme merker jeg egentlig ikke noen forskjell.

Anonym poster: 1c02588c802f002ef07e4621a07a3636

Skrevet

Vi har prøvd det meste, også Concerta og Strattera men ikke i kombinasjon. Ritalin og Concerta hadde enorm virkning men måtte slutte pga svært høy hvilepuls :-( Strattera hadde null virkning hos min sønn på 10 år bortsett fra at han ble veldig deprimert av dem :-(

Anonym poster: 394dd9496c89fa55290f78f1898365df

Annonse

Skrevet

Hvor god virkning kan man forvente av concerta?

Anonym poster: 1c02588c802f002ef07e4621a07a3636

Skrevet

Rett til himmels, mener jeg at han på en måte ble verre enn av 36 mg. Uroen ble multiplisert x flere, han klarte ikke sitte rolig, havnet i mer bråk enn vanlig, laget mer uro i klassen, og sa selv at han hadde følt seg kjemperar.

Da han begynte på Concerta i høst virket de så bra at han hadde null uro i skolen (det er kun i skolesammenheng/krav/forventninger adhd'en slår ut negativt, hjemme er han verdens beste gutt og ting fungerer), klarte konsentrere seg og var blant de beste i klassen i alle fag. Klarte ta imot beskjeder, holde fokus og fungerte som en "normal" gutt. Fra november og frem til nå har det gått fort nedover og nå er vi nesten tilbake der vi var FØR Concerta i det hele tatt ble påbegynt. Masse krangling, uro, og negativt. Det sosiale er på vei til å gå mot isolasjon og stort sett er hele livet hans nå ganske negativt. Noe må skje. Men tiltak settes igang, møte med skolen førstk.fredag, med BUP og skole rett over påske, PPT er snakket med.

Men, det var ikke det jeg lurte på, jeg lurte på om noen hadde vært borti kombinasjonen.

Skrevet

Vi bruker medikinet og er kjempe fornøyd.har gutt som er like gammel og like tung men litt høyere enn din

Bruker på 15 mg depo kapsler

Kansje dere bør bytte merke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...