Gå til innhold

Egoistisk av han?

Anbefalte innlegg

Gjest lemon-aid
Skrevet

Jeg blir som sagt tilbudt et svangerskapskurs på legesenteret av legen min, og svarer derfor nei, rett og slett pga mannen min ikke vil! Legen stusset veldig på svaret mitt og virket litt medfølende overfor meg "Hva er grunnen til det, da? Han skal jo bli pappa!"

mannen min mener det ikke er nyttig for han, og syns ikke det er nødvendig. Eh? Unnskyld meg... Jeg syns dette er egoistisk av han. Så spør jeg han, hvorfor kan du ikke bare bli med da, for min skyld? "Jo jeg skal tenke på det, ok?"

SIST jeg sjekka så var det VI som skulle ha barn, ikke han. Heldigvis etter litt masing og gnåling fra meg, så gikk han med på det - for min skyld. Hva er det egentlig å tenke på? Er det ikke bare å bli med da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, men du må også huske på at en graviditet er ikke det samme for mannen som for kvinnen. Det blir liksom ikke helt ekte før babyen kommer for mange menn. Men han forandrer nok litt syn etter svangerskapskurset;) lykke til:)

Skrevet

Min mann var å veldig sånn under graviditeten. Han synes det bla var ekkelt å kjenne på magen og hadde i hvertfall ikke blitt med på et svangerskapskurs. Det jeg tror det bunner i er at mange menn ikke har den innebygde farskapsfølelsen før fødsel. Nå etterpå kunne ikke sønne vår hatt en bedre pappa. Skjønner godt at du blir lei deg og føler han burde stille opp for deg da.. men det kan være at ting bedrer seg når det kommer til alt

Skrevet

Store forandringer for oss damer når vi skal ha vår første, men for oss er det lettere for guttene fordi vi bærer barnet i oss og det føles mer virkelig for oss. Det kan være enda tøffere for mennene, en omstilling også for dem. Gi han litt tid og fortell hva du føler. Og svangerskapskurs er ikke noe for alle, jeg skal ha barn nummer fire og har aldri vært på et, har helker ikke følt behov for det. Kanskje mannen din føler det samme. Man er to om det, og det går begge veier. Men alt i alt, mitt råd er snakk sammen! :-)

Skrevet

Det hadde ikke mannen min blitt med på heller. Da hadde jeg gått alene. Han vil ikke være med på samtaletimene jeg har ift fødselsangst feks, fordi han syns det er ubehagelig setting og være i. Da syns jeg han skal få slippe. Jeg klarer fint å gå alene. Han støtter meg jo allikevel

Gjest lemon-aid
Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger.. :-) Godt å høre andres synspunkt her..Kanskje jeg skal se annerledes på det. Jeg forstår at det ikke kan virke interessant for menn, men jeg synes å trekke en konklusjon så raskt som: "Nei jeg føler ikke for det, det er ikke nødvendig" var ganske egoistisk og korttenkt. Kunne føles som om han ikke så behovet mitt.

Jeg fortalte han at vi kunne jo gi det en sjanse? Det er jo ikke sikkert jeg heller synes det er nyttig, men det går an å prøve :-)

Skrevet

Man blir jo og mer sår når man er gravid pga hormoner. Jeg synes det kommer an på om han tar hensyn til deg ellers også. Dette er jo ikke en veldig stor ting

Skrevet

Ser for meg at menn kan se for seg st svangerskapskurs er som på kleine amerikanske filmer ;-) Vi er jo gjerne mer følsomme vi damer, jdg er en sånn som griner og av og til blir sur på mannen for ingenting ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...