Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere som meg plager med forstoppelse, hemmorider eller analrifter?? Jeg bruker dufalax, hemoridekrem og salve mot smerter i endetarmen. Grusomt!!! Har dere anbefalinger mot hva som hjelper?

biola, sesambrø, yoghurt, drikke mye vann, fiber osv hjelper ikke mot en rompe som blør. Har en liten hemoride på utsiden tror jeg, en liten tapp. Og analrift som gjør grusomt vondt når jeg skal på do.. Aldri hatt dette før jeg blei gravid!! Noen andre som opplever det samme? (Unnskyld for ufine detaljer) ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027897-auuu-rompa-bl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg er begynt å slite med det samme... Jeg vet ikke om jeg har hemoride, men noe merkelig foregår bak der, som gjør at å tørke seg ikke bare er vondt, det er tidkrevende, det vil liksom aldri bli rent! Jeg har funnet det enklest å vaske meg i dusjen etter dobesøk i de verste tilfellene, for jeg blir så utrolig fort sår, får fort rifter, og da blør det og er smertefullt i flere dager etterpå. Enda lengre tid om jeg ikke er forsiktig nok!

Heldigvis er jeg ei uke på overtid nå, og blir satt i gang på fredag om ikke ting er skjedd til da, så da blir jeg forhåpentligvis kvitt det! Jeg har aldri opplevd noe lignende før, så jeg tror det er svangerskapet som gjør det (håper det ikke er noen varig effekt!).

Jeg har ikke problemet selv, men en venn av meg har det, og fikk utskrevet noe som heter proctosedyl stikkpiller og krem som skulle brukes hver morgen og kveld samt etter hver tømming, virket bedre enn det man får kjøpt reseptfritt. Men om det kan brukes i svangerskapet vet jeg ikke, må evt spørre legen!

God bedring!

Jeg har fått hemoroide, en stykk utvendig, og smører med ac3 (er det det den geleen heter) hver morning, fø og etter hver tømming samt kveld. Vet ikke hvor mye nytte det gjør men...

Leste en plass at man skulle prøve å dytte dem inn igjen, uten at jeg helt skjønner hvordan etter flere forsøk.

Her har jeg gått så drastisk til hverks at jeg spiser/drikker alt med melk i, da jeg er laktoseintolerant. Men neida! Like vanskelig.

Får høre med lege på onsdag og gi en heads up;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...