up&go Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Gutten min på 20 mnd sutrer og maser så mye til tider at det er til å bli litt sprø av. Prøver nå konsekvent å ignorere sutringen, sier først en gang at han ikke får sutre, så ser jeg en annen vei eller prøver å avlede han etc. Gir ekstra mye ros, skryt og oppmerksomhet når han ikke sutrer. Han går i bhg, men har korte dager og trives kjempegodt. Får mye kos og nærhet og er ellers en veldig glad og fornøyd gutt. Noen med erfaringer eller tips og råd som funker? Eller er han rett og slett for liten og må få lov til å sutre?
FirstAidKit Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Sånn var vår også en periode for litt siden. Men så endte vi opp på legevakten en kveld fordi hun var syk, og der fant de ut at hun hadde hatt ørebetennelse en stund. Vi hadde registrert at hun en stund hadde tatt seg til øret, men vi trodde hun var trøtt og derfor tok seg til øret, så tenkte ikke på at det kunne være noe annet. Men selvfølgelig var hun sutrete og masete og tok seg til øret fordi hun hadde vondt - ikke fordi hun var trøtt (selv om hun jo VAR det også). Ikke så lett å vite allting for førstegangsforeldre. Men nå er vi en erfaring rikere og vet hvilke signaler vi skal se etter. Hun har blitt en helt annen jente etter antibiotikakuren, all sutring og masing er vekk Kanskje verdt å ta en titt innom legekontoret? Det er jo ikke så lett for de små å gjøre seg forstått
up&go Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar! I vårt tilfelle er det nok ikke sykdom (han blir selvfølgelig ekstra pjusk og sutrete når han er syk), men han er bare rett og slett ganske krevende av natur. Har alltid vært sånn. Har masse godt humør og energi, men når han vil ha noe så sier han klart ifra og dette kan bli litt slitsomt. F.eks når han får vann til maten istedenfor jus som han kanskje fikk dagen før, eller får et pålegg og jeg spiser noe annet, eller dersom jeg legger skorpen hans tilbake på asjetten hans, da kan han bli sint og sutre til han får det som han vil. Og det får han jo ikke alltid;) Det er derfor jeg nå prøver å være konsekvent og ikke gi etter på slik oppførsel slik at han lærer seg at sutring og masing ikke lønner seg. Får nemlig en ny baby om noen måneder, så da hadde det vært fint med litt bedre "manerer" fra storebror. Det er kanskje trassalderen som begynner å vise seg mer og mer;)
Marthemor<3 Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 Hehe, måtte le litt for det er akkurat likt hos oss. Han blir 20 mnd om noen dager.. Sutrer mye, utrolig bestemt, maser mye om snacks, og det er verdens undergang når ting ikke går som han vil. Hører heller ikke noe særlig på meg når jeg sier nei, osv....OG vi får ny baby i juni/juli.. Dette kan bli spennende...!
up&go Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2013 Hehe, ja ikke sant! Føler plutselig behov for at ting er litt på stell før ny baby kommer, i likhet med redebygging, rydde innerst i skapende og lignende. Blir jo ikke akkurat mindre travelt og kaotisk når det blir to;)
BareMeg73 Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 Snuppa her er 20 mnd. Maaaser og maaaaser, sutrer og surver når vi er hjemme. Så snart vi er ute av døra smiler hun. Maser også etter snacks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå