Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #51 Skrevet 11. mars 2013 Min datter på 5 år er livredd hunder nettopp på grunn av eiere som ikke har overholdt båndtvangen. Man kan jo tenke seg hvordan det føles når et dyr på størrelse med seg selv kommer løpende rett mot og hopper på. Vi har jobbet mye med dette fordi hun blir helt hysterisk når hunder (selv de aller minste) blir litt nærgående. Her i nabolaget er det til stadighet hundeeiere som lar hundene gå uten bånd. Mange av hundene kommer inn på vår eiendom, jager katta og gjør fra seg. Det synes jeg er respektløst gjort av hundeeierne. Anonym poster: ad830a1b13b19e4305779ea9e699caf3
Rediken Skrevet 11. mars 2013 #52 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har ingenting i mot hunder, men jeg kjenner jeg blir irritert over mange hundeeigere sine holdninger. Hunder som hopper opp etter folk eller kommer for å snuse på fremmede er en uting, jeg mener at hunder som skal gå uten bånn må være så dressert at de ikke går bort til fremmede mennesker, jager fugler og bjeffer på andre hunder. Jeg blir også irritert over at mange mener at andre mennesker må digge hund for en hver pris, stort sett alle har ett eller annet de ikke liker og det børr bli respektert av andre.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #53 Skrevet 11. mars 2013 Er forsåvidt enig i at det kan være lurt å forsøke å bli kvitt sin redsel for hunder, og at å sparke dyr generelt ikke er greit. Men vi hundeeiere har et ansvar for at hundene våre ikke løper rundt uten tilsyn. Å si at hunden stadig stikker av blir for enkelt. Da må man heller sikre bolig eller garde ordentlig. Og stikker hunden av når man går tur, så skaff deg skikkelig kustus på hunden før du går løs med den. Vi har selv hund, nummer fire i rekka. Den har aldri rømt eller stukket av, det har heller ikke våre tidligere hunder. Og du som skriver at du slipper 7 åringen din ut alene med rottweileren din, jeg håper du er ironisk? Greit at hunden din er trygg og snill, men hva om en annen hund angriper eller noe skjer- er ikke noe særlig et så lite barn kan gjøre for å kontrollere situasjonen... Anonym poster: fc03713d08b9ff4a2f05310407c35a13
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #54 Skrevet 11. mars 2013 Det er jeg klar over, men vet du hvor vanskelig det er når alle man kjenner med hund ikke klarer å ta ting i mitt tempo? De presser meg på bikkja og jeg må holde ut sikling og hopping mens de gnåler om at jeg bare må slappe av. Det første jeg vil gjøre er å løpe, løpe langt langt avgårde og vaske meg i hundre år. Hunder er ekle! Til en viss grad er jeg ikke like redd for korthårete hunder av en viss str, jeg liker å kunne se dyrene tydelig og har erfaring med at dess mindre hundene er dess verre oppdratt er mange. Heller rottweiler enn dvergpuddel m.a.o. Anonym poster: fbfcf7d4dd3ca0b5e0465a6b2023c549 Seriøst? Så hensynsløse venner/bekjente du har! Min hund har kurert flere mennesker fra hundeskrekk. Da begynner vi med at hunden ligger i samme rom, stille, uten å komme bort. Er de redde likevel er hunden i bånd eller i et lukket bur. Når det kjennes greit kan hunden ligge løs men ikke nær den som er redd. Den redde kan så selv får gå bort til hunden, som ligger stille. Hvis det føles bedre for den som er redd sitter jeg ved hunden så jeg kan holde den i tilfelle rottefelle. Etterhvert kan kanskje den redde holde frem hånden og la hunden snuse rolig på. Hver gang har det endt med at den redde tør å klappe hunden og slapper av, og til og med synes det er greit at hunden legger seg ved siden av dem i sofaen. Hadde hunden siklet eller hoppet på dem hadde de jo bare blitt enda reddere, det er som å kaste et edderkoppbol på meg for at jeg skal slutte å være redd edderkopper. Hadde noen bedt med slappe av mens de holdt en edderkopp frem mot meg hadde jeg skutt dem om jeg hadde et skytevåpen tilgjengelig! "Flooding", å kjøre på med det som er skremmende til man gir opp og blir helt apatisk, er en treningsmetde man ikke anbefaler på dyr, fordi den er slem og grusom. Det gjelder selvsagt mot mennesker også. De som går med hundene løs i perioder uten båndtvang er ok, det er bare alle de dårlige eierne som driter i båndtvang som burde blitt fratatt hunden sin. Husk at mange mennesker flytter på seg og glemmer å undersøke båndtvangsperioden i den nye kommunen. F.eks er det helårs båndtvang i Bergen noe mange gir blaffen i. Men i Bergen for eksempel vet "alle" at mange går tur med løse hunder i Canadaskogen, da skjønner jeg ikke at folk med hundeskrekk må gå tur akkurat der, samme om det er båndtvang eller ikke. Det finnes tusen andre steder i Bergen der man kan gå tur hvis man ikke liker hunder. Jada, man har sikkert RETT til å gå der uten å møte løse hunder, men hvis prinsippet om å få gå akkurat det stedet er sterkere enn redselen for hunden vil jeg påstå det ikke faktisk handler om reell redsel, men bare at man misliker hunder. Det er to helt forskjellige ting, man kan fint synes hunder er ekle siklende patetiske udyr uten å være det minste redd dem. Se bare på alle som mishandler dyr. Anonym poster: adea9696892d94413ce7050a6783669f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #55 Skrevet 11. mars 2013 Hehe, tenker på en episode i nabolaget jeg bodde for noen år siden. Der var det også en familie som ofte ikke gadd gå tur med bikkja og bare slapp den ut. Det var flere som ba dem å slutte med det, bikkja var litt "spesiell". Vel, til slutt hadde en nabo fått nok, han skjøt bikkja. Eierne ville anmelde forholdet, men fikk beskjed fra politiet at de skulle heller lære å respektere båndtvang og at en hund ikke skal gå løs. Jeg syns det var en fantastisk tiltak av naboen, hadde nok aldri turt det selv. Anonym poster: c0c6acba5094b9e3a1cab0ee14752c84
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #56 Skrevet 11. mars 2013 Hehe, tenker på en episode i nabolaget jeg bodde for noen år siden. Der var det også en familie som ofte ikke gadd gå tur med bikkja og bare slapp den ut. Det var flere som ba dem å slutte med det, bikkja var litt "spesiell". Vel, til slutt hadde en nabo fått nok, han skjøt bikkja. Eierne ville anmelde forholdet, men fikk beskjed fra politiet at de skulle heller lære å respektere båndtvang og at en hund ikke skal gå løs. Jeg syns det var en fantastisk tiltak av naboen, hadde nok aldri turt det selv. Anonym poster: c0c6acba5094b9e3a1cab0ee14752c84 Du er jo sinnsyk som syns dette er bra! Måtte du brenne et visst sted! Forbanna tulling! Anonym poster: b5a14ccfae411da95eaf1fb0aa68bbd4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #57 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har ikke noe imot hunder jeg heller, men jeg er ALLERGISK mot hundeeiere som tørker ansvaret for hvordan hunden oppfører seg over på uskyldige forbipasserende på gaten. Blir man hoppet ned, bitt eller glefset av er det ens egen feil fordi man ble redd eller ikke burde oppholde seg i et område der man må forvente at løse hunder løper rundt hele året (dette gjelder også byområder så klart ifølge mange hundeeiere). Eieren er fritatt ansvar for løshunden sin fordi hunden er sååå snill, pleier å komme når man kaller på den eller klarer å få opp døren selv. Nei dere, jeg håper egentlig det kommer en mye strengere lovgivning på dette området slik at folk kan fratas retten til dyrehold om de ikke har respekt for ansvaret det medfører. Mange av de argumentene og ansvarsfraskrivelsen som er nevnt for eksempel i denne tråden viser jo tydelig at mange er langt fra modne nok til å ha DET FULLE ANSVAR for hva dyret måtte utrette av skader på mennesker og ting. Synes mange hundeeieres manglende respekt for at noen faktisk er redde for hunder er hårreisende, spesielt siden det faktisk bare er hundeeierne som har mulighet til å holde styr på hunden sin, og mange av de tydeligvis gir f***. Anonym poster: cc8231caaa613b260ce8d08b6617cb19
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #58 Skrevet 11. mars 2013 Hehe, tenker på en episode i nabolaget jeg bodde for noen år siden. Der var det også en familie som ofte ikke gadd gå tur med bikkja og bare slapp den ut. Det var flere som ba dem å slutte med det, bikkja var litt "spesiell". Vel, til slutt hadde en nabo fått nok, han skjøt bikkja. Eierne ville anmelde forholdet, men fikk beskjed fra politiet at de skulle heller lære å respektere båndtvang og at en hund ikke skal gå løs. Jeg syns det var en fantastisk tiltak av naboen, hadde nok aldri turt det selv. Anonym poster: c0c6acba5094b9e3a1cab0ee14752c84 Du er jo sinnsyk som syns dette er bra! Måtte du brenne et visst sted! Forbanna tulling! Anonym poster: b5a14ccfae411da95eaf1fb0aa68bbd4 Jeg var ikke den eneste som var lettet over at noen tok affære, mye bedre enn en slapp tilsnakking fra politiet. Tror hundeeiere hadde lært seg fort å respektere båndtvang dersom de visste at bikkja lever farlig uten. Forresten, naboen som eide hunden skaffet seg ikke ny, de hadde nok lært at en hund er ansvar og jobb og dermed mer enn de ville ha. Vinn-vinn for alle. Anonym poster: c0c6acba5094b9e3a1cab0ee14752c84
Gilette Skrevet 11. mars 2013 #59 Skrevet 11. mars 2013 Det er jeg klar over, men vet du hvor vanskelig det er når alle man kjenner med hund ikke klarer å ta ting i mitt tempo? De presser meg på bikkja og jeg må holde ut sikling og hopping mens de gnåler om at jeg bare må slappe av. Det første jeg vil gjøre er å løpe, løpe langt langt avgårde og vaske meg i hundre år. Hunder er ekle! Til en viss grad er jeg ikke like redd for korthårete hunder av en viss str, jeg liker å kunne se dyrene tydelig og har erfaring med at dess mindre hundene er dess verre oppdratt er mange. Heller rottweiler enn dvergpuddel m.a.o. Anonym poster: fbfcf7d4dd3ca0b5e0465a6b2023c549 Seriøst? Så hensynsløse venner/bekjente du har! Min hund har kurert flere mennesker fra hundeskrekk. Da begynner vi med at hunden ligger i samme rom, stille, uten å komme bort. Er de redde likevel er hunden i bånd eller i et lukket bur. Når det kjennes greit kan hunden ligge løs men ikke nær den som er redd. Den redde kan så selv får gå bort til hunden, som ligger stille. Hvis det føles bedre for den som er redd sitter jeg ved hunden så jeg kan holde den i tilfelle rottefelle. Etterhvert kan kanskje den redde holde frem hånden og la hunden snuse rolig på. Hver gang har det endt med at den redde tør å klappe hunden og slapper av, og til og med synes det er greit at hunden legger seg ved siden av dem i sofaen. Hadde hunden siklet eller hoppet på dem hadde de jo bare blitt enda reddere, det er som å kaste et edderkoppbol på meg for at jeg skal slutte å være redd edderkopper. Hadde noen bedt med slappe av mens de holdt en edderkopp frem mot meg hadde jeg skutt dem om jeg hadde et skytevåpen tilgjengelig! "Flooding", å kjøre på med det som er skremmende til man gir opp og blir helt apatisk, er en treningsmetde man ikke anbefaler på dyr, fordi den er slem og grusom. Det gjelder selvsagt mot mennesker også. De som går med hundene løs i perioder uten båndtvang er ok, det er bare alle de dårlige eierne som driter i båndtvang som burde blitt fratatt hunden sin. Husk at mange mennesker flytter på seg og glemmer å undersøke båndtvangsperioden i den nye kommunen. F.eks er det helårs båndtvang i Bergen noe mange gir blaffen i. Men i Bergen for eksempel vet "alle" at mange går tur med løse hunder i Canadaskogen, da skjønner jeg ikke at folk med hundeskrekk må gå tur akkurat der, samme om det er båndtvang eller ikke. Det finnes tusen andre steder i Bergen der man kan gå tur hvis man ikke liker hunder. Jada, man har sikkert RETT til å gå der uten å møte løse hunder, men hvis prinsippet om å få gå akkurat det stedet er sterkere enn redselen for hunden vil jeg påstå det ikke faktisk handler om reell redsel, men bare at man misliker hunder. Det er to helt forskjellige ting, man kan fint synes hunder er ekle siklende patetiske udyr uten å være det minste redd dem. Se bare på alle som mishandler dyr. Anonym poster: adea9696892d94413ce7050a6783669f For som innflytter visste jeg ikke de første gangene at canadaskogen i Fyllingsdalen området rundt Nordnes Dalen er steder hvor folk som ikke har respekt for loven går. Nå er det treningsområder i Fyllingen samt at det er en fast dag i uken hundeeiere trener på banen i Nordnesdalen. Og jo jeg går med hundene mine i bånd i Canadaskogen. Det er ett friluftsområde for alle.
Gilette Skrevet 11. mars 2013 #60 Skrevet 11. mars 2013 Glemte ett og der. Uansett så kommer det stadig til nye områder hvor en har lov å slippe hund, men dette er det informert om hos kommunen. Husk og hundeeiere kan være redd for fremmede hunder, og det er nok av hundeeiere som svarer at hunden er så snill så.... Vel en hund er pr. def et rovdyr og en _skal_ ta hensyn til de som er redde for laus bikkjer.
Gjest Yzma Skrevet 11. mars 2013 #61 Skrevet 11. mars 2013 Men tenker dere ikke på at det er mange som faktisk er livredd store hunder ?Hi Anonym poster: a16fe9b36fed209350beb47c41befe07 Jo men det tok kommunen 1,5 år å godkjenne at vi fikk bygge høyere gjerde rundt huset. Vi kunne ikke vite at en hund skulle kunne klare å låse opp dører selv. Men mange gjør det tydeligvis. Anonym poster: 67c6ceccd5b6a7deec63fc11ecd81588 ...dørlenke. Om bikkja får opp den, så er det penger å tjene på dyret.
Gilette Skrevet 11. mars 2013 #62 Skrevet 11. mars 2013 Hehe, tenker på en episode i nabolaget jeg bodde for noen år siden. Der var det også en familie som ofte ikke gadd gå tur med bikkja og bare slapp den ut. Det var flere som ba dem å slutte med det, bikkja var litt "spesiell". Vel, til slutt hadde en nabo fått nok, han skjøt bikkja. Eierne ville anmelde forholdet, men fikk beskjed fra politiet at de skulle heller lære å respektere båndtvang og at en hund ikke skal gå løs. Jeg syns det var en fantastisk tiltak av naboen, hadde nok aldri turt det selv. Anonym poster: c0c6acba5094b9e3a1cab0ee14752c84 Hadde nok ikke skutt hunden siden den dessverre var ett resultat av gi f eiere, men hadde anmeldt eierne. Vet en kan skyte en hund om en føler seg truet, dette gjelder selvfølgelig hund som går løs.
Gjest Yzma Skrevet 11. mars 2013 #63 Skrevet 11. mars 2013 Jeg driter i om hundene er trygge, jeg snakker ikke hund og ser ikke forskjell på om en hund er sint eller glad. Ekle er de og, så møter jeg på ei laus bikkje får den seg rett og slett et spark om jeg blir redd. Hipp hurra for båndtvang, skulle ønske alle overholdt den. Anonym poster: fbfcf7d4dd3ca0b5e0465a6b2023c549 Hvorfor skal du være så ondskapsfull? Jeg liker ikke deg, men jeg sparker da ikke til deg heller! Du høres ut som et forferdelig menneske! Anonym poster: b5a14ccfae411da95eaf1fb0aa68bbd4 Forskjell på å "ikke like" og å "være redd". Jeg ser på meg selv som en erfaren hundeperson, men jeg har dessverre vært nær ved å plassere en fot i brystet på flere hunder jeg har møtt på tur med mine egne. Når eier tydelig ikke har kontroll på hunden, så burde den vært på kurs. Eieren, altså. Er ikke snakk om å være redd eller ikke like i mitt tilfelle. Men å sette grenser eier ikke har lært bikkja. At bikkja ikke skjønner det gir jeg meg en lang marsj i. Jeg beskytter mine bikkjer, det er det de forventer av meg som "sjef".
Gjest Yzma Skrevet 11. mars 2013 #64 Skrevet 11. mars 2013 Det er ikke normalt å være redd for hunder. Jeg har vært borti flere hunder hunder og kan telle på en hånd hvor mange som har glefset etter meg. Mennesker kan drepe, og bør derfor heller ikke gå løse. Eller? Mennesker er uforutsigbare og farlige. Vis du skal leve etter det utsagnet så burde du heller være redd for mennesker, da det er større sjans for å bli overfalt, voldtatt eller drept, enn å bli bitt av en hund. Anonym poster: 2465a32492de5669f8ff98297139c921 Da har du vært borti veldig mange uoppdragne hunder... Det er en viss forskjell på mennesker og hunder. Mennesker gjør seg forstått med ord. Hunder har bare kroppspråk, og for en som ikke er vant med hunder så er det det samme som å skulle forstå en som snakker kinesisk.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #65 Skrevet 11. mars 2013 Hvordan vet du at hunden er løs fordi noen ikke hadde den i bånd? Den kan ha slitt seg eller åpnet døra selv Anonym poster: 28155a9f031c391d808cb1a8a1bf52c8
Gjest Yzma Skrevet 11. mars 2013 #66 Skrevet 11. mars 2013 Hvordan vet du at hunden er løs fordi noen ikke hadde den i bånd? Den kan ha slitt seg eller åpnet døra selv Anonym poster: 28155a9f031c391d808cb1a8a1bf52c8 Føler jeg spammer hele tråden her nå, men må svare på denne før jeg kaster inn håndkledet og går til sengs; uansett så er det eiers ansvar å sørge for at bikkja er forsvarlig inngjerdet eller fastbundet. Eller at den ikke kan får opp dører. Sjekker man løpestrengen nå og da, så oppdager man om vaieren burde byttes ut. Halsbåndet skal sitte så bikkja ikke klarer å vri seg ut av det. Så klart, ting kan skje. Men jeg mener man burde ha oversikt over bikkja i hagen så en SER om noe slikt skjer, og dermed kan kalle bikkja inn om den sliter seg. Burde også ha oversikt for hundens sikkerhet. Finnes mange idioter der ute som kan finne på å være ekle med dyr som står fast i hager.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2013 #67 Skrevet 11. mars 2013 Jøsses her var det mye rart! Å skaffe seg hund er noe som ikke angår resten av verden! Man må selv påse at den ikke er til sjenanse for andre det være seg driting, pissing, gjøing, gå løs etc. Man har ikke rett på å slippe hunden løs og skremme andre bare fordi det ikke er båndtvang, gjerde er for lavt etc. Om du synes hunden din er aldri så søt og snill kan det være jeg eller mine barn finner den skremmende, stygg eller lite sjarmerende og da skal vi ikke påtvinges din hund! Har du problemer med å holde den under kontroll finnes det alltid ei råd, bare å spørre! Hilsen hundeeier de siste 20 år, hundeinstruktør og i dag eier av 7 hunder. Jeg synes det er en selvfølge å ta vare på hundene mine og lar aldri mitt hundehold påvirke andre. Dessuten kjedelig å få skylden for andres latskap! Her er ett eks: Nabo "bikkjene deres flyr løse her". Vi "hvor da?" Nabo "i xxx veien" Vi "ok, da er det ikke våre, de befinner seg på fjellet 5 timer unna...." Anonym poster: e1d0fca82d325ab142912e458b9886cf
Gjest AnneS Skrevet 12. mars 2013 #68 Skrevet 12. mars 2013 Jeg har hunder selv, og jeg HATER å møte løshunder! Når vi møter løse hunder og mine er i bånd er det veldig lett for den fremmede hunden å angripe mine hunder Jeg kan ha hundene mine løse rundt huset (bor på landet), men kommer det noen som ikke kjenner hundene kaller jeg dem til meg tvert, siden jeg ikke aner om de kan være redd hunder. Trodde det var vanlig folkeskikk og en selvfølge jeg?! Sier de at det er greit hundene er løse, advarer jeg om at hannhunden kan hoppe opp (han blir så glad), og sier hva de skal gjøre for å unngå det (han får ikke lov å hoppe opp, men prøver seg på nye folk). Jeg går ikke automatisk ut i fra at alle elsker pelsdottene mine
Gilette Skrevet 12. mars 2013 #69 Skrevet 12. mars 2013 Hvordan vet du at hunden er løs fordi noen ikke hadde den i bånd? Den kan ha slitt seg eller åpnet døra selv Anonym poster: 28155a9f031c391d808cb1a8a1bf52c8 Joda det kan skje engang. Har vært med på tullinger på fylla som brøt opp inngjerdingen til bikkjene mine og labradoren min stakk av. Siden hun var chipmerket fikk jeg tlf fra politiet midt på natten om at jeg hadde en hund på avveie. Kun den ene gangen hun har tatt tur på egenhånd, selv om rasen er kjent for å gå tur på egenhånd. Så en og annen gang at de stikker av ja, men støtt og stadig er dårlig hundehold. Den hunden min som stakk av liker ikke å sove inne så vi fikset det til og lærte henne opp til å sove på altanen (det tok oss nesten 3 mnd å lære henne opp at hun ikke fikk sove i hundeinngjerdingen)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2013 #70 Skrevet 12. mars 2013 Hvordan vet du at hunden er løs fordi noen ikke hadde den i bånd? Den kan ha slitt seg eller åpnet døra selv Anonym poster: 28155a9f031c391d808cb1a8a1bf52c8 Joda det kan skje engang. Har vært med på tullinger på fylla som brøt opp inngjerdingen til bikkjene mine og labradoren min stakk av. Siden hun var chipmerket fikk jeg tlf fra politiet midt på natten om at jeg hadde en hund på avveie. Kun den ene gangen hun har tatt tur på egenhånd, selv om rasen er kjent for å gå tur på egenhånd. Så en og annen gang at de stikker av ja, men støtt og stadig er dårlig hundehold. Den hunden min som stakk av liker ikke å sove inne så vi fikset det til og lærte henne opp til å sove på altanen (det tok oss nesten 3 mnd å lære henne opp at hun ikke fikk sove i hundeinngjerdingen) Hvorfor fikk hun ikke sove i hundegården? Fordi noen slapp henne ut en gang eller av annen grunn? Anonym poster: e1d0fca82d325ab142912e458b9886cf
Gilette Skrevet 12. mars 2013 #71 Skrevet 12. mars 2013 Jøsses her var det mye rart! Å skaffe seg hund er noe som ikke angår resten av verden! Man må selv påse at den ikke er til sjenanse for andre det være seg driting, pissing, gjøing, gå løs etc. Man har ikke rett på å slippe hunden løs og skremme andre bare fordi det ikke er båndtvang, gjerde er for lavt etc. Om du synes hunden din er aldri så søt og snill kan det være jeg eller mine barn finner den skremmende, stygg eller lite sjarmerende og da skal vi ikke påtvinges din hund! Har du problemer med å holde den under kontroll finnes det alltid ei råd, bare å spørre! Hilsen hundeeier de siste 20 år, hundeinstruktør og i dag eier av 7 hunder. Jeg synes det er en selvfølge å ta vare på hundene mine og lar aldri mitt hundehold påvirke andre. Dessuten kjedelig å få skylden for andres latskap! Her er ett eks: Nabo "bikkjene deres flyr løse her". Vi "hvor da?" Nabo "i xxx veien" Vi "ok, da er det ikke våre, de befinner seg på fjellet 5 timer unna...." Anonym poster: e1d0fca82d325ab142912e458b9886cf Den har jeg fått noen ganger ja. Fikk og beskjed om at de bjeffet om natten, fant ut av det en annen nabo som hadde fått en nervøs valp som definitivt ikke likte å sove ute om natten. Lånte naboen labradoren min på nattestid noen uker slik at valpen fikk tilvenningen sin med en roligere hund da sluttet valpen å bjeffe. Nå har ikke den naboen hund lenger, hun fant ut at hun ikke maktet ansvaret så den er nå hos meg og hun kan besøke og låne den når hun har tid.
Gilette Skrevet 12. mars 2013 #72 Skrevet 12. mars 2013 Hvordan vet du at hunden er løs fordi noen ikke hadde den i bånd? Den kan ha slitt seg eller åpnet døra selv Anonym poster: 28155a9f031c391d808cb1a8a1bf52c8 Joda det kan skje engang. Har vært med på tullinger på fylla som brøt opp inngjerdingen til bikkjene mine og labradoren min stakk av. Siden hun var chipmerket fikk jeg tlf fra politiet midt på natten om at jeg hadde en hund på avveie. Kun den ene gangen hun har tatt tur på egenhånd, selv om rasen er kjent for å gå tur på egenhånd. Så en og annen gang at de stikker av ja, men støtt og stadig er dårlig hundehold. Den hunden min som stakk av liker ikke å sove inne så vi fikset det til og lærte henne opp til å sove på altanen (det tok oss nesten 3 mnd å lære henne opp at hun ikke fikk sove i hundeinngjerdingen) Hvorfor fikk hun ikke sove i hundegården? Fordi noen slapp henne ut en gang eller av annen grunn? Anonym poster: e1d0fca82d325ab142912e458b9886cf Ja, hun og st.bernarden sover nå på altanen. Det som er rart er at folk på fylla tar seg tid til å bruke avbiter tang og ødelegger en hel inngjerding. De hadde ikke nøyd seg med låsen og å ta av hundene halsbåndene, men de hadde tilogmed ødelagt gjerde osv rundt. Sikkert noen dyrevernere som ikke ser forskjell på en inngjerding for at ikke fremmede skal bli redd for mine hunder og dyreplageri. Den tar nesten hele hagen og er til for at de som liker å sove ute skal få det samt om vi får besøk at enten allergikere eller folk som er redd/skeptisk til hund. Selv om vi liker hunder så er det ikke alle som liker 4 hunder på engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå