Gå til innhold

Anbefalte innlegg

begynte å blø forrige søndag og de ble oppdaget MA på ul mandag for en uke siden.

legen på sykehuset sa at vi skulle vente over en mens før vi prøvde igjen, mens andre får beskjed om at det barew er å begynne å prøve igjen med en gang...

spm mitt er da. Noen sier argumentet for å vente er bare at dersom man har en mens så er det lettere å beregne termin? Andre sier at det er større sjans for å miste igjen dersom man ikke venter over en mens? Og så leser jeg jo over alt at man blir fortere gravid rett etter en SA( dvs i løpet av de første mnd etter) Og at hvis man blir gravid i løpet av de første mnd etter så har man større sjans for et vellykket svangerskap enn de som ikke har mistet rett før? Hva av disse tingene stemmer egentlig? : )

Fortsetter under...

Tror det er stor uenighet blant legene vedr dette, det er vel derfor det er så mange forskjellige råd man får.

Både lege/jordmor på Haukeland sa til meg etter at vi hadde mistet i MA i uke 22 at de anbefalte å vente en mens, både pga å kunne fatsette termin og pga den psykiske belastningen. Nå mistet jeg nokså sent da, vil vel være annerledes når man mister tidligere.

Kjenn på hva som føles rett for dere, noen garanti for at man blir fort gravid igjen eller at man ikke mister igjen vil man aldri få uansett.

Vi mistet i uke 6. Og fikk beskjed idag,om å ha en mens i mellom,før vi kaster oss på fryseforsøk. Litt for at kroppen skal regulere seg til normalen igjen,sa sykepleieren i telefonen :) Ikke vet jeg,men vi skal ihvertfall ha en mens imellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...