Gå til innhold

Baby 4 mnd i begravelse?

Anbefalte innlegg

Min bestefar er død og jeg lurer på om jeg skal ta henne med inn i kirke eller om vi bare skal komme på kaffen etterpå sammen med familien. Hva ville dere gjort? Det vil jo bli litt trist der, og alle kommer til å gråte. Tror ikke jeg tar henne med men vil høre deres mening.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027735-baby-4-mnd-i-begravelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre:/ ikkje kjekt når slikt skjer:/ jeg har tatt med frøkna mi i 2 begravelser.. Begge gangene i kirken. Ene gangen var hun 3mnd og sov hele tiden, andre gangen var hun 5mnd:/ Da var hun litt mer urolig..men tror slekt synest det va kos vi tok henne med..det gjor to veldig triste litt bedre når de fikk tull med henne:)

Viss hun er ei som gråter mye ville jeg ikke tatt henne med inn i kirken, men viss hun er rolig av seg så gjør det jo ingenting:)

Mormor døde noen dager før jeg fødte så jenta mi var 2 dager i begravelsen. Min familie syntes det var greit og ha henne med i kirken fordi da hadde vi noe mer å tenke på enn d at vi var triste. Til og med presten tok henne med i prekenen. Jeg valgte å ikke bli med til graven. Hadde nok hormoner og ville ikke hylgrine. Du må se hva du orker. Så håper jeg at d går bra. :-)

Annonse

Kondolerer. Jeg hadde med min baby på 2 mnd i kirken, når min bestemor døde. Da hadde jeg snakket med familien min, å de ønsket at babyen skulle delta. Det var veldig godt at hele familien fikk følge bestemor til siste hvilested (liten og stor) da vi vet hvor mye vi alle betydde for henne.

Kondolerer så mye! Jeg ville nok ikke hatt noen store kvaler med å ta med snuppa mi (4 mnd) om nødvendig. Tror ikke de forstår så mye av hva som skjer likevel, og så lenge de har mammas/pappas trygge favn rundt seg tenker jeg det går bra. I alle fall om dere ikke tenker dere vil bli så påvirket at hun merker det... Om dere har noen som godt kan passe henne den lille stunden, går hun jo ikke glipp av noe heller egentlig, og du får kanskje lettere fokusert på å ta farvel..?

En nær venn av oss døde da vår gutt var rundt 4 mnd. Vi valgte da å ha barnevakt på han de timene begravelsen varte, for så å hente han og ta han med i begravelses-selskapet. Jeg vet ikke hvordan din baby er, men min er iallefall ganske urolig og sover ikke så mye. Og jeg ville ikke risikere at han våknet og skrek i kriken, og forstyrret sermonien og de sørgende. Jeg valgte også å ha han hos noen andre fordi jeg da kunne fokusere på min sorg og ikke på babyen.. :) Dette funket iallefall ypperlig for vår del :)

Jeg hadde med sønnen min på tre uker i begravelsen til faren min. Siden jeg var delaktig i bæring av kiste osv. og ikke ville måtte gå ut hvis han gråt, ble han passet av en god venninne som satt rett ved utgangsdøren, slik at hun kunne gå ut hvis han begynte å gråte.

Kondolerer.. Var i begravelse da størstejenta var 1 år, visste at hun ikke ville greie å sitte rolig, derfor hadde vi barnevakt mens vi var i kirken. Tok henne med på minnesamværet etterpå, det satte de pårørende veldig stor pris på, da var de på en måte ferdige med å gråte og var klare for litt oppkvikkende barnestøy igjen. Da jenta var 3 år tok vi både henne og veslejenta som da var 1 uke gammel med i begravelse, da var begge med i kirken og etterpå, det gikk kjempefint.

Annonse

Jeg var idag i begravelse, å hadde med datteren min på 4mnd'r. Å det gikk overhode ikke bra... Når di som sto nærmest til avdøde holdt tale/minneord, begynte dattra min selvfølgelig å hylskrike.. (Vært plaget med nytenner, skikkelig utilpass.så må ha vært det som plaget henne idag å). Å hun roet seg ikke. Så måtte ringe samboern min som var på jobb, å få han til å ha henne til man var ferdig i kirka! Blir nok ikke å ha henne med meg i kirka med det første!! Håper det går bedre med deg!:(

E r dette virkelig et tema når det er din BESTEFAR? Du er jo en del av nærmeste familie... Og barnet ditt er famile også

ja for meg er dette et tema. Han er ikke bestefar med store bokstaver. Han har gjort grusomme ting. Jeg har ikke sett han på 10 år og går bare for å støtte min mor.

Føler med deres tap!

Jeg ville tatt henne med.

Hun er en del av familien og kanskje kan hun bringe frem et smil på en ellers trist dag. :-)

takk for det ;) ja jeg er sikker på at mange klarer å finne frem smilet når de ser henne i morgen. Selv om det er en trist dag, så skaper babyer mye glede ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...