Gå til innhold

"Nattevåk" allerede

Anbefalte innlegg

Nok en natt med lite søvn. Våkner av at jeg må på do. Då våkner lillegull i magen, og da er det vanskelig å få sove... Og så blir jeg lys våken. Etter å ha ligget våken i godt og vel en time, blir jeg sulten, og da må jeg bare stå opp:) så nå er litt nattlig inntatt og jeg venter på å bli trøtt nok til å kunne legge meg til og sove igjen:) godt det gode permisjonslivet har begynt! Ha en fortsatt god natt alle sammen, enten dere sover eller er våkne som meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144027724-nattev%C3%A5k-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her :P når folk kommer med denne strofen "å stakkars deg, får du ikke sove om natta? Du må huske å hvile så mye du kan før fødselen... Bla bla bla", så sier jeg bare at jeg øver meg på nattevåk med babyen ;)

Jeg som er SÅ glad i å sove har bare godt av det, tror overgangen til nattevåk hadde blitt et sjokk for meg om jeg ikke begynte å trene nå :P hehe :)

Er 34+2 og har hatt "nattevåk" i mange uker allerede. Må oppe på do x antall ganger, halsbrann-helvete hver natt, tett i nesa, tungt å puste, våkner for å snu meg fra side til side (stivner noe etter en stund).

Mye verre de siste ukene, men har ikke sovet gjennom en hel natt etter at jeg ble gravid i sommer jeg dessverre :-( Det er absolutt verdt det, men hadde vært mer fornuftig om man hadde fått sovet godt i tida før fødsel og vært uthvilt til fødsel og barseltid.

Kjenner meg så igjen:-( er 35+5 og har ikke sovet en hel natt så lenge jeg kan huske. Må selvfølgelig på do et par ganger iløpet av natta.itillegg må jeg finne en god stilling, ender alltid med å ligge å vri meg halve natta før jeg endelig får sove. Sliter oxo med følsomme pupper som blir kalde for ingenting og som må håndpumpes (har så mye melk allerede). De siste nettene har jeg hatt veldig vondt der nede og ellers flydd på do pga diare, så forundrer meg ikke om det skjer noe snart;-)

kjenner meg i gjen i da du skriver. Sleit med å sove i minst 2 mnd før fødsel, var ofte eg la meg på sofaen i 2 -3 tiden (orkte ikkje å ligga våken i sengo) slumra litt på sofaen inni mellom men sov ikkje meir enn 2 timer i strekk itte å ha våkna på natto...

Er verdt da;)

Annonse

Jeg er bare 32 uker på vei, og har hatt det sånn lenge allerede:)

Bare i natt var jeg oppe 4 ganger på do, fikk halsbrann etter halve natta.. Gikk på kjøkkenet for å finne meg drikke.. Etter å ha inntatt kaldt vann, ble det superaktivt i magen..:)

Så toppa det hele seg med at vår 2 åring fant ut at han ikke ville sove etter kl.04:P

..tror jeg stiller godt forbredt til barseltida;)

Her har jeg sovet ganske lett og dårlig siden førstemann ble født for 23 mnd siden :P Men fra førstemann var 7 mnd gammel så har han sovet natta gjennom så det er ikke (lenger) hans feil! Men det å sove tungt og sammenhengende i 7-8 timer har jeg vel gjort kanskje 5 netter de siste to årene. Men man venner seg til det, og jeg føler meg langt mer forberedt på ei slitsom barseltid nå enn jeg var med førstemann. Fikk jo helt sjokk av å gå fra 8-10 t nokså sammenhengende søvn hver natt (minus alle dobesøkene men sovna jo igjen ila 5 min) til å få 1-2 timers lett søvn to-tre ganger i døgnet de første månedene med førstemann.

Nå er jeg kjempetrøtt midt på dagen og på kveldstid, men sovner svært sjelden før midnatt. Og da sover jeg rimelig greit frem til klokka 05, men da er det som regel slutt. 50 % sykemeldt da så på fridagene mine pleier jeg å prøve å få 1-2 t søvn på dagtid i tillegg, men finner sjelden roen mer. Men godt å få hvilt :) Er 33+2 nå.

Endret av Madolyn&Muffin

Sover også dårlig. Har en på 2 som nå endelig sover hele natta (begynt de siste ukene faktisk), men nå våkner jeg jo masse fordi jeg må tisse, får en vond kynner osv. Så er det igang i magen. Er 33 + 2 :)

Endret av Pus med støvler venter # 2

33uker her å våkner av at jeg må på do.... det er faste rutiner!! kl 03 og 06 det slår aldri feil! ligger da våken en time. bra jeg kan sove på dagtid :) håper denne lillebroren kommer til å sove MER utenfor magen enn han gjør inni! hehe

Jeg er nå 33+3 og har hatt det sånn noen uker... Er på do minst 4-5 ganger i løpet av natta, innimellom er det halsbrann og urolige bein, men er mest plaget med urolige og hovne hender. Sitter i skrivende stund i stua og har løst et stk kryssord og har så urolige bein at jeg bare blir liggende i senga og sprelle. HATER! Sukk.

Annonse

Slitsomt! Er egentlig 5 dager fra å offisielt tilhøre 3.trimester, men sniker meg inn. Har sovet dårlig i maaaange uker allerede og det er rett før jeg blir gal! Oppe et par ganger om natten for å late vannet, men får ikke sove igjen. Ligger som regel våken til rundt 4-5 tiden, sovner, og så ringer vekkerklokken kl 06. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut...

Har ett lite tips mot urolige bein,kansje noen syns d er litt slitsomt men d hjelper faktisk. Ha føttene først under varmt rennende vann(skal være så varmt at d nesten gjør vondt) for så å ha føttene under kaldt rennende vann (så kaldt at d nesten gjør vondt)

Dette må gjenntas i repitisjoner med varmt og kaldt i noen min.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...