Gå til innhold

Når er kjønn tydelig på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Gjest StineTh

Er i uke 14 nå. Jeg har fått ordinær ultralyd ganske sent (uke 22), og kunne gjerne tenke meg å ta en privat ultralyd før dette. Når er det mulig å se kjønnet på ultralyd?

Var også på en ultralyd i uke 11, men gynekolog mente at det så ut til at det var uke 12 pluss noen få dager i forhold til størrelsen på fosteret. Kan jo dermed hende at det er uke 15 allerede... men det forvirrer meg litt..

Skal også reise til London om noen dager, hadde jo vært ekstra trivelig å finne ut om man skulle kjøpe rosa eller blå klær ;)

Fortsetter under...

Spørs hvor du bestiller deg time. Det er synlig allerede i uke 12, men da bør du helst sørge for å få time hos en spesialist som har oppdatert utstyr. Jeg hadde UL i uke 12 hos Martin Lundring på Jessheim. Han har godt rykte, er vanvittig dyktig og har supert utstyr. Du får ingen 100% garanti på kjønn så tidlig, men han har tatt feil kun EN gang (og han har jobbet i mange år).

Nå vet ikke jeg hvor du holder til hen, mewn om det er langt ifra Oslo/Akershus, kan du helt sikkert finne en som er dyktig der du bor :-) Lykke til!

Annonse

Gjest StineTh

Vi fikk vite 90% sikkert i uke 12+3, og det ble bekreftet på ordinær ul.

Men får du ikke ordinær ul før i uke 22?? Skal ikke den være i ca uke 18-20? Syntes bare at det hørtes sent ut. :)

Ja, det stemmer... synes det er litt vel sent selv, men det stod til og med i brevet jeg fikk at det var liten vits i å flytte timen siden det var så fullt (Bærum sykehus). '

Jeg får ta en telefon til noen som har privat ultralyd i nærheten og høre. Men hvis det er litt usikkert så er det jo litt dumt å bruke så mye penger på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...