Gå til innhold

Hvor mye frukt kan man spise på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å kose meg med noe godt. Dette har jeg tenkt til å bytte ut med frukt. Er ikke all frukt jeg kan spise. Banan, druer meloner er det jeg kan spise uten å bli dårlig. Agurk og tomat går også av gr.saker. Gulrøtter blir jeg rett og slett sulten av. Andre gr.saker synes jeg smaker for jævlig og klarer ikke å få ned.

Jeg skal ned i vekt. Samtidig så handler det om å bli i bedre form, kjenner jo at alt sukkeret jeg har dyttet innpå de siste mnd. har gjort meg sløv og daff i kroppen. Har så lyst til å komme meg på fjellet i sommer, men da må jeg bli i bedre form.

Anonym poster: e879e473d4f7bea8d470a0552b6f232e

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du skal ned i vekt bør du nok ikke spise mer en én frukt pr dag.

Anonym poster: 0c6d95db121dd1f71bf652f515b4b6ec

Skrevet

Husk på at du kommer til å få en haug med svar om at du aldri må finne på å spise frukt! Sukker, og spesielt fruktsukker er kjempefarlig! Og du kommer aaaldri til å gå ned i vekt om du spiser en drue eller skeier ut med ett eple i helga! Og gud forby, spiser du en banan, ja da kan du forvente at du legger på deg tre kilo!

Det viktigste er at du forbrenner mer kalorier enn du inntar. Anbefaler 1-2 frukt hver dag og 3-4 grønnsaker :)

Anonym poster: 0eb9b071db6bcf28dad8cd37aa8ab359

Skrevet

Masse fruktsukker i frukt som får blodsukkeret til å stige. Og én banan alene er 100 kalorier og full av karbohydrater. Max to frukt per dag er vel gjeldende retningslinjer. 5 om dagen = 2 frukt og 3 grønnsaker. Syns det høres merkelig ut at du blir "dårlig" av annen frukt og grønt enn de aller søteste variantene men regner med at det kommer av et supersøtt "kosthold" de siste månedene, slik du selv skriver.

Anonym poster: 899f4de8638f54307ee7ecd29765979a

Skrevet

Ja, blir dårlig av andre frukt og gr.saker. Jeg ble GBP operert for 4 år siden. Etter dette oppsto disse problemene. Det siste året har jeg gått opp litt i vekt igjen og etter at jeg ble " parkert" i sofaen pga smerter pga kronisk sykdom har jeg trøstespist. NÅ er det nok og jeg vil tilbake til det jeg trivdes med. De siste 6 ukene har jeg ikke gått tur med bikkja engang pga krykker. Må snart få rørt meg igjen før jeg får på veggene.

Anonym poster: e879e473d4f7bea8d470a0552b6f232e

Skrevet

Da jeg gikk ned 47 kg spiste jeg 2-3 frukt pr dag. Det gjør jeg fortsatt......hver dag

Anonym poster: ae9dce08e01b87970e81e6045ac537e0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...