Gå til innhold

Hvorfor er brudebuketter så sinnsykt dyre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg spurte rundt da jeg skulle gifte meg, så lenge jeg ikke sa brud først var det en 3. del av prisen. Sa jeg hadde 500,- og hva kunne jeg få for det? ( er 11 år siden ) Fikk en flott liten bukett og to knappehullsblomster for det ;)

Alt er mye dyrere når du bare nevner ordet bryllup.. Det gjelder ikke bare blomster men også fotograf, mat, og ikke minst frisør og sminke..

Grunnen er vel at dette er en spesiell dag og de fleste av oss betaler ekstra om vi tror at det det da blir perfekt :D

En vanlig rund bukett i spiral koster ikke veldig mye mer selv om de er til brud.. Men brudevarer er gjerne bestillingsvarer og det kan koste litt ekstra. I tillegg har ofte bruder klare meninger om hvilke blomster de ønsker og noe er utenfor sesong og da må det importeres . Det koster. Skal brukeren stiftes noe som er en vanlig måte å binde burdebukett på er det veldig mye jobb. Ofte står dekoratøren en hel dag og noen ganger utover kvelden / natten med buketten . Stiftet matrialer gjør buketten mer holdbar. Den skal jo være pen hele dagen , kvelden og ut over i de små timer . En brudebukett er i prosess fra kunden bestiller og det er ofte flere møter med brud og dekoratør slik at alt blir som det skal . Denne buketten MÅ innfri brudens ønsker og det er ikke rom for feil . Selve ordet brud foran bukett er også med på å heve prisen . Dette fordi kvalitetskravet og håndtverker kravet stiger med 100 %:)

Om man feiler med brud eller begravelse har man aldri sjansen til å rette opp i det igjen !

Hilsen blomsterdekoratøren:)

Tull og tøys... Du bestemmer sjølv hvordan bukett du vil ha... Men viss du vil ha en sånn som. Alle andre har, der en Blomsterdekoratør må bruke mangen timer på å strenge opp alt så blir det dyrt... Så at dere kan sitte her å skrive at det har noe med fordi det heter brudebukett er rett og slett tull... Ta ein skikkelig prat med en Blomsterdekoratør og fortell hva du er villig til å betale og da kan den personen komme med forslag...

Annonse

Tja, jeg betalte 700 kr for 60 roser i samme farge som de fotballfrua har på coverbildet her: http://fotballfrue.no.

Bandt 3 av dem sammen i silkebånd (eller, forloveren min gjorde det 5 min før vielsen.. ;)) og hadde som bukett, resten ble brukt til bordpynt og knappehullsblomster til min far, mannen og hans forlover.

Så det kan fint gjøres enkelt og billig også. ;)

Tull! Når venninna mi giftet seg laget moren bukkett(hun er blomsterdekoratør) og det tok ikke mange timer! Var gjort på en time. Ei annen venninne hadde helt lik og betalte 4000.- for den.

Anonym poster: d2d1a5f3d827cc2f33c51cfff3ebb703

Alt er mye dyrere når du bare nevner ordet bryllup.. Det gjelder ikke bare blomster men også fotograf, mat, og ikke minst frisør og sminke..

Grunnen er vel at dette er en spesiell dag og de fleste av oss betaler ekstra om vi tror at det det da blir perfekt :D

Det er jo egentlig helt teit at man skal betale mer for sminke til bryllup enn tol andre anledninger. Skulle jeg betalt for å bli sminket ville jeg jo ønsket at sminkøren gjorde sitt ytterste og beste jobb for et bra resultat, bryllup eller ei!

Hmm.. ser at jeg bør kjøpe vanlig bukett og ikke si at jeg er brud. Men hvordan få sånn blomst til brudgom og forlover da? To blomsterbutikker kanskje?

Anonym poster: d31b88a0c85dfd2815bb3247e2366192

Vanlig rundbundet bukett i spiral eller parallelle stilker er ikke så dyrt:) kronene sitter i henget og i stiften:)

Corsager får du for mellom 75-150 kr og du trenger ikke bestille de i en annen butikk :)

Fortell dekoratøren at du kun ønsker en vanlig enkel rund bukett :) mange som gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...