Gå til innhold

Hvordan arter begynnelsen av en spontanabort seg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt mens smerter i ryggen siden i går kveld, som bare har blitt verre. Våknet i dag tidlig og la merke til at brystene mine, som har vært gedigene og velidg ømme siden jeg ble gravid, plutselig var tilbake til normal str, og ikke særlig ømme lenger. GIkk på do og oppdaget da at jeg hadde en liten, lyserosa blødning. Blødningen har blitt litt verre utover dagen, men ikke så mye, den er ganske rød men mye slim i. Ryggsmertene blir bare verre, og stråler nedover beina, og symptomer som humørsvigninger og kvalme/oppkaste (har kastet opp 5-10 ganger hver dag de siste ukene, ikke antydning til kvalme i dag) har forsvunnet som dugg for solen.

Høres dette ut som noe som kan være begynnelsen på en SA? I såfall, hva kan jeg vente meg i løpet av de neste dagene? Skjønner at slikt varierer, men kjenner jeg gjerne vil være littegran mentalt forbredt...

Hadde flere småblødninger forrige svangerskap også, men de var ikke så røde, også hadde jeg ikke vondt, og gravidsymptomene ble ikke borte..

Anonym poster: f774b5512307e12206e29f80d172dcd4

Fortsetter under...

Hei. Eg har erfaringar....har 2 barn og har deretter mista 5 gangar. Men det som er er at alle gangar har vore ulike. Det KAN vere ein SA du opplever, det kan vere ein tvilling du mister, men det kan og vere heilt normalt! Mange blør i svangeskapa (SOM DU FØR), og det er vanleg at symptoma svingar.

Du kan ta hcg blodprøver for å finne ut. Med synkande verdi så tyder det på SA......

Lykke til :)

Hvordan går det med deg?

Jeg hadde en sa i beg av mars. Alt skjedde ganske fort. Startet dagen med litt lyserosa, og utover dagen ble det større blødninger (med klumper). Hadde også fryktelig vondt nederst i magen.

Fikk beskjed av legen om å ikke gjøre noe, bare ligge på sofaen og slappe av til blødningene gikk over da det kunne være en truende abort. Målte hcg og hadde UL som viste at det var helt tomt der inne :(

Men leste om andre som hadde opplevd det sammen, og hadde fått sett et bankende hjerte. Så veldig forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...